فرهنگ / شناسه خبر: 128861 / تاریخ انتشار : 1401/8/11 11:30
|
رئیس انجمن سینمای جوانان بوشهر خبر داد :

از سر گیری فعالیت سینما آوینی بوشهر از هفته آینده

رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر گفت: با توجه به فضاها و سالن های سینمای شهید آوینی، ظرفیت این مرکز برای تبدیل به پاتوق فرهنگی و برگزاری نشست ها و گالری های هنری مناسب است

بوشهری ها / رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر گفت: با توجه به فضاها و سالن های سینمای شهید آوینی، ظرفیت این مرکز برای تبدیل به پاتوق فرهنگی و برگزاری نشست ها و گالری های هنری مناسب است

 

به گزارش بوشهری ها ، حمیدرضا رضا قائد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: سینما شهیدآوینی بوشهر، دوره گذشته در اجاره موسسه فرهنگی و تبلیغاتی بوده است و در این مدت خسارت‌هایی دیده که برای احیا و کارآمدی کامل آن نیازمند تعمیر است.

وی افزود: سیستم سرمایشی، کفپوش، چراغ‌های سالن، پرده‌ها و سرویس های بهداشتی‌ این مرکز نیازمند تعمیر است که انجام آن بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

قائد اضافه کرد: با این حال اکران‌های عمومی از هفته آینده با انیمیشن "پسر دلفینی" در سالن سینما شهید آوینی آغاز می‌شود و پس از آن اکران فیلم‌های سینمایی بر اساس زمان‌بندی کشور در این سالن ادامه می‌یابد.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر با بیان اینکه حدود یک و ماه و نیم از تحویل سینما شهید آوینی به انجمن سینما جوانان استان بوشهر می‌گذرد، گفت: تلاش می‌کنیم تا تعمیرات این مرکز فرهنگی همزمان با اکران‌ها پیش برود و شاهد تعطیلی مجدد آن نباشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سینما شهید آوینی از محدود مراکز بخش جنوبی بندر بوشهر است و قابلیت تبدیل شدن به پاتوق فرهنگی را دارد، تلاش می‌شود بهای بلیت‌ها برای اکران‌های عمومی با برخی تخفیف‌ها لحاظ شود.

 قائد عنوان کرد: در طبقه بالای این سالن سینما یک سالن گالری وجود دارد که قابلیت برگزاری نشست‌های هنری و گالری‌های مختلف وجود دارد و باید این ظرفیت فعال شود تا از کارآمدی بیشتر این مرکز فرهنگی استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در سال‌های گذشته از نمایش‌های گروه هنر و تجربه محروم بود، افزود: فعال کردن این بخش با استفاده از ظرفیت سینما شهید آوینی دنبال می‌شود.

سینما بهمن به عنوان دیگر سینمای بندر بوشهر با ۵۰ سال سابقه فعالیت از تیر ماه گذشته و پس از حادثه متروپل آبادان برای ایمنی سنجی تعطیل شده و در زمان حاضر مرکز استان بوشهر فاقد سینمای دارای اکران عمومی فعال است.

کلیدواژه

سینما آوینی

بندر بوشهر

انجمن سینمای جوان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی