جامعه / شناسه خبر: 149189 / تاریخ انتشار : 1402/2/5 16:38
|
مدیرعامل آبفا بوشهر:

سرانه مصرف آب شرب در استان بوشهر از میانگین کشوری بیشتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه روزانه ۴۵۰ هزار متر مکعب آب در استان توزیع می‌شود، گفت: سرانه مصرف آب شرب در این استان از میانگین کشوری بسیار بیشتر است.

بوشهری ها مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه روزانه ۴۵۰ هزار متر مکعب آب در استان توزیع می‌شود، گفت: سرانه مصرف آب شرب در این استان از میانگین کشوری بسیار بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی ظهر سه شنبه در جمع با خبرنگاران با بیان اینکه آب مایه حیات است، اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی (افزایش دما از یک سو و کاهش بارش‌ها از سوی دیگر) و متناظر با کم یابی آب شیرین و در تناسب با آن چالش‌هایی جدی و اساسی برای مردم شکل می‌گیرد و عواقب جدی آن زندگی بشر را تحت تأثیر و تهدید اساسی قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب شرب در سطح استان بوشهر از میانگین کشوری بسیار بیشتر است، تصریح کرد: منابع آب شرب در استان بوشهر محدود است و تنها راه، مصرف بهینه و صحیح توسط شهروندان است.

آبفا مسئول تأمین آب خانه باغ‌ها نیست

عالی با تاکید بر اینکه آبفا مسئول تأمین آب خانه باغ‌ها و گلخانه‌ها و دام‌های سنگین نیست، تصریح کرد: امسال برخورد با انشعابات غیر مجاز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و جدی شرکت آبفا استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات مؤثری در شناسایی انشعابات غیر مجاز با مصرف بالا صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد :۹۰ درصد مشترکین آب در این استان بوشهر بخش خانگی است.

۲۰ درصد هدر رفت آب مربوط به انشعابات غیر مجاز

وی افزود: بر اساس بررسی به عمل آمده ۲۰ درصد از هدر رفت آب مربوط به انشعابات یا مصارف غیر مجاز است و با برنامه ریزی صورت گرفته با همکاری دستگاه‌های نظارتی با قاطعیت انشعابات غیر مجاز را جمع آوری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: روزانه حدود ۴۵۰ هزار متر مکعب آب در استان بوشهر توزیع می‌شود.

 

کلیدواژه

آبفا

استان بوشهر

ابوالحسن عالی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی