جامعه / شناسه خبر: 149393 / تاریخ انتشار : 1402/3/19 16:55
|

در جلسه استعفای پورکبگانی از شورای شهر بوشهر چه گذشت؟

بوشهری هااعضای شورای شهر بوشهر با درخواست استعفای جعفر پورکبگانی منتخب اول این شورا موافقت کردند.

در جلسه عصر سه شنبه شورای شهر، متن درخواست استعفای پورکبگانی با هدف کاندیداتوری در انتخابات مجلس دوازدهم قرائت شد که با 7 رای موافق، یک رای مخالف و یک رای ممتنع به تصویب رسید.

گفته می شود رای مخالف مربوط به شهناز پولادی بوده و رای ممتنع هم توسط حیدر رفاهی داده شد.

پیش از رای گیری، اعضای شورای شهر درباره درخواست استعفای پورکبگانی اظهارنظر کردند.

خدیجه گرشاسبی، مهرزاد آسایش و ایمان زندی نیا در سخنان کوتاهی از پیگیری های پورکبگانی در زمان حضور در شورای شهر تشکر کردند. عبدالخالق برزگرزاده نیز پس از سخنانش درباره تشکر از پورکبگانی، به کنار صندلی پورکبگانی آمده و سر وی را بوسید. خاتون هلال بحر هم گفت که طی 29 سال کار اداری اش، مدیری مثل پورکبگانی برای پیگیری امور مردم ندیده است.

در این میان، شهناز پولادی از مخالفت با این استعفا گفت که منجر به نقص در شورای شهر می شود، حیدر رفاهی هم گفت که باید قبل از رسانه ای شدن درخواست پورکبگانی، این موضوع به شورا اطلاع داده می شد تا با دقت بیشتری تصمیم گیری شود، ضمن اینکه ممکن است افرادی که به پورکبگانی رای داده اند، انتظار دارند وی در شورا پیگیر مطالبات شان باشد.

وحید نیک روش رییس شورای شهر هم در سخنانی گفت: پورکبگانی قبلا گفته بود که قطعا وارد انتخابات نمی شود، اما اتفاقی که در سال دوم این شورا رخ داد (جایگزینی وی به جای پورکبگانی در ریاست شورا)، نظر ایشان را تغییر داد و منتظر فرصتی برای استعفا بود.

نیک روش توضیح داد: من به فکر ریاست شورا نبودم، اما درخواست برخی اعضا، نوک پیکان شدم و همین موضوع باعث دلخوری و ناراحتی جناب پورکبگانی شد. ما در ابتدای شورا هماهنگی خوبی داشتیم و تصمیم بعد اعضا در سال دوم هم برای تداوم همدلی صورت گرفت.

رییس شورای شهر با بیان اینکه از جدا شدن پورکبگانی ناراحتیم، چون ما در انتخابات در یک لیست بودیم که برای ورود به شورا تلاش کردیم، ادامه داد: اما خوشحالیم که ایشان بار دیگر خود می خواهد خود را در معرض رای مردم قرار دهد و امیدوارم با مشخصات فردی که دارند، بتوانند اعتماد مجدد مردم را جلب کنند.

جعفر پورکبگانی هم در سخنانی به برخی اظهارات پاسخ داد و گفت: آنچه درباره ورود به انتخابات قبلا گفته بودم این بود که فعالیت ها و تلاش هایم در شورا را انتخاباتی نمی دانم و نمی خواهم تمرکزم در آنجا باشد. درباره سخنان آقای رفاهی هم باید بگویم بسیاری از آنهایی که به من در انتخابات شورای شهر اعتماد کردند، برای حضور در صحنه انتخابات مجلس تحت فشار قرار دادند. 

پورکبگانی ادامه داد: با وجود خروج از شورای شهر، هر کمکی به شورا و شهرداری نیاز باشد درخدمتم.

تایید مزایده فروش چوب درختان

اولین دستور کار این جلسه، بررسی مزایده شهرداری درباره فروش چوب ناشی از هرس درختان به قیمت کیلویی 2100 تومان بود که برآورد ماهیانه آن درآمد 2 میلیاردی برای شهرداری است. این لایحه به تصویب شورای شهر رسید. البته برخی اعضا نظیر پورکبگانی معتقد بودند که شهرداری باید مستقیم با کارخانجات چوب وارد مذاکره می شد تا با دو برابر این قیمت چوب را بفروشد و در این خصوص تعلل شده است.

همچنین طرح المان نخل و پرچم 40 متری برای میدان غدیر توسط معاون خدمات شهری تشریح شد. در این خصوص نیک روش رییس شورای شهر این طرح ها را تکراری دانست و خواستار نوآوری بیشتر شهرداری برای فضاسازی گردید.

در ادامه جلسه شورای شهر به دلیل آنچه بررسی درخواست های کمک به اشخاص عنوان شد، بدون حضور خبرنگاران و بصورت غیرعلنی ادامه یافت./ خلیج فارس 

کلیدواژه

شورای شهر بوشهر

جعفر کبگانی

بندر بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی