جامعه / شناسه خبر: 150452 / تاریخ انتشار : 1402/6/4 16:43
|

دغدغه اولیاء دانش آموزان عسلویه و نخل تقی از مشکلات و نرخ سرویس مدارس

بومطر انصاریان | سرویس های مدارس یکی از ضروریات تحمیل شده جامعه شهری است که ساماندهی و نظارت بر عملکرد مطلوب آن یکی از مهمترین دغدغه های والدین و مسوولان تعلیم و تربیت است.

بوشهری ها / بومطر انصاریان | سرویس های مدارس یکی از ضروریات تحمیل شده جامعه شهری است که ساماندهی و نظارت بر عملکرد مطلوب آن یکی از مهمترین دغدغه های والدین و مسوولان تعلیم و تربیت است.

در چند سال اخیر رفت و آمد دانش آموزان به مدارس یکی از مهمترین دغدغه های فکری اولیای دانش آموزان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی است به طوری که فرستادن فرزندان به مدرسه برای بسیاری از والدین تبدیل به یک معضل بزرگ شده است.

 این مساله باعث شده سرویس های مدارس، رونق بیشتری پیدا کنند اما پیدا کردن یک سرویس خوب با نرخ مناسب و رعایت کردن اصول مربوط به آن، جا نماندن از سرویس و مسایلی این چنین همه و همه از مشکلاتی است که والدین امروزه با آن مواجه هستند.

خانواده ها برای حفظ امنیت روحی و روانی خود و فرزندانشان در مواجهه با مشکلاتی از قبیل،خطر رانندگان مبتدی و تهدیدهای اجتماعی در مسیر رفت و آمد ترجیح می دهند از سرویس دانش آموزی مناسب استفاده کنند

یکی از والدین دانش آموزان شهر نخل تقی با انتقاد از عدم نظارت بر نرخ سرویس مدارس که بعضی از خانم ها با استفاده خودروی شخصی اخیرا راه اندازی کردند گفت چرا شورا شهر نخل تقی هیچ نظارتی بر نرخ سرویس مدارس نمی کند؟چرا شورای شهر یک سرویس برای مدراس دبستان تدارک پیدا نمی کند؟ 

یکی از اولیا دانش آموزان از شهر عسلویه در گفتگو با خبرنگار ندای عسلویه گفت:  نظارت بر سرویس مدارس با آغاز سال تحصیلی از طرف مسئولین بطور جدی باید صورت گیرد آیا راننده که اکثرا خانم هستند برای حمل دانش آموزان نکات ایمنی رعایت می کنند؟ 

بعضی از سرویسهای مدارس بیشتر از حد استاندارد راکب دانش آموز جابجا می کنند؟

بنا به گفته اولیا امور دانش آموزان هزینه سرویس مدارس امسال چند برابر شده و اصلا مبالغ درخواستی طبق هیچ برنامه یا جدولی نیست وبا توجه به وضع اقتصادی مردم هزینه اضافی بر دوش خانواده می افتد

جا داشت در شهرستان عسلویه با وجود این همه صنعت نگاه ویژه به اموزش و پرورش در بحث مسولیتهای اجتماعی شود و حداقل با وجود چندین پالایشگاه و پتروشیمی و منطقه ویژه مشکل سرویس مدارس حل شود چون بخشی از دانش آموزان فرزندان شاغلین این صنعت هستند

حالا اگر شوراها با همکاری شهرداری ها نمی توانند سرویس مدارس دایر کنند جا دارد شورای شهر و اداره آموزش و پرورش نرخ نامه ای برای سرویس های مدارس تصویب کنند

جدا از دغدغه و نگرانی خانواده ها از سرویس مدارس نکاتی است که صاحیان این سرویس ها باید متذکر آن شویم

هنگام پیاده شدن از سرویس مدرسه لازم است بچه ها از پله های احتمالی سرویس یا ان خودرو به آرامی پایین بیایند و هنگام پیاده شدن کاملا مواظب باشند که بند کیف یا لباس آنها به چیزی گیر نکند. همچنین به محض پیاده شدن، از سرویس فاصله بگیرند تا راننده متوجه خروج آنها شود. در غیر اینصورت ممکن است راننده زودتر شروع به حرکت کند و بچه ها به پایین سقوط یا دچار حادثه نشوند.

سالانه میلیون ها دانش آموز از سرویس های مدارس برای تردد بین خانه و مدرسه استفاده می کنند. هر دانش آموز حداقل روزی دو بار از این سرویس ها سوار یا پیاده می شود اما در عین حال هنوز هم برای بسیاری از والدین بویژه آنهایی که برای اولین بار فرزندشان قصد استفاده از سرویس مدرسه را دارد نگران اتفاقات احتمالی در سرویس مدرسه هستند و نکته آخر اینکه حتما مسئولین مدرسه فرزندتان (به خصوص کودکان دبستانی) را مجاب کنید که رانندگان سرویس مدرسه را توجیه کنند تا از ظاهر و پوششی مشخص استفاده کنند، همچنین ظاهر سرویس دارای نشانه های مخصوص باشد تا شناخت آن برای کودکان راحت تر و ایمن تر گردد.

کلیدواژه

عسلویه

سرویس مدارس

نخل تقی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی