سیاست / شناسه خبر: 171339 / تاریخ انتشار : 1402/12/8 16:10
|
سید محمد هاشمی فرد ؛ داوطلب مجلس: :

صدای مردم بوشهر در مجلس شنیده نمی شود

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم گفت: صدای مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شنیده ...

بوشهری ها داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم گفت: صدای مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شنیده نمی شود و در صورت اعتماد مردم، می خواهم صدای رسای آنها در خانه ملت باشم.

سید محمد هاشمی فرد روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در ارتباط با ظرفیت‌ها و چالش‌های مهم در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این منطقه به دلیل وجود دریا، گمرک، بندر، شیلات و آبزی پروری، نفت و گاز ظرفیت‌های بسیار بالایی دارا است.

وی افزود: نقشه نفتی کشور به گونه‌ای توصیف شده که حوزه انرژی استان بوشهر را تحت شعاع خود قرار داده است.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم تصریح کرد: ورود و صدور کالا و بستر آن برای استان بوشهر فرصت است که باید بخوبی دیده شود.

هاشمی فرد عنوان کرد: حوزه کشاورزی دیگر ظرفیت حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم است که به عنوان فرصتی ارزشمند تاکنون در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی و وجود نیروهایی جوان و تحصیل کرده از مهم ترین ظرفیت‌های حوزه بوشهر، گناوه و دیلم محسوب می‌شود.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم گفت: با استفاده از توان جوانان و نوآوری از ظرفیت دریا می‌توان به توسعه و پیشرفت شهرستان‌های یاد شده کمک کرد.

ته لنجی فرصت است

هاشمی فرد اظهار کرد: کالای همراه ملوان نیز یک فرصت است که با توجه به قانونمندی و داشتن جایگاه قانونی از دیرباز تاکنون باید با شفاف سازی بیشتر پیرامون آن کمک کرد تا مردم از این ظرفیت بخوبی برخوردار شوند.

وی افزود: کالای همراه ملوان وقتی وارد کشور می‌شود تا زمان ترخیص همه امور آن قانونی بوده و از ترخیص به بعد به شکل قاچاق به آن نگاه می‌شود که این نگاه دچار اشکال است و باید موردبازنگری اساسی قرار گیرد.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم تصریح کرد: این حوزه در بخش ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت بخش‌های مختلف نیاز مبرم به مدیریت برنامه ریز و فعال دارد چراکه مدیریت منفعل که بنشیند نظاره گر مشکل و سپس راه گشایی داشته باشد راه به جایی نخواهد بود.

هاشمی فرد ادامه داد: گردشگری، گمرک و بندر باید زیرساخت‌های استان بوشهر برای واردات و صادرات کالا توسعه پیدا کند.

وی افزود: در بحث راه های مواصلاتی استان بوشهر و بویژه حوزه بوشهر، گناوه و دیلم دچار مشکل هستند که باید با هدف کاهش آمار فوتی‌ها و مصدومان سوانح رانندگی نسبت به توسعه راه‌ها اقدام کرد.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم گفت: در حوزه درمان، آب شرب و شبکه فاضلاب همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید از تمام ظرفیت‌ها برای بهبود شرایط کمک شود.

فاضلاب پاشنه آشیل شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم است

هاشمی فرد ادامه داد: فاضلاب اکنون پاشنه آشیل حوزه بوشهر، گناوه و دیلم شده و در مرکز استان حدفاصل بوشهر تا عالیشهر را آلوده کرده که باید با هدف توجه بیشتر به بهداشت مردم نیاز است توسعه شبکه فاضلاب مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بحث مجوزدهی برای تسهیل در فعالیت های جوانان نیز مشکلاتی وجود دارد که برای رفع آن گام اساسی برداشت.

هاشمی فرد اضافه کرد: مطالبه مجوز صیادی برای صیادان خارگ و همچنین مجوز ساخت و ساز در شماری از محلات جنوبی و صادر نشدن سند مالکیت در هلیله و بندرگاه مطالبه‌هایی به حق و قانونی است که باید برای آن راه حل پیدا کرد.

وی گفت: در گناوه زمین‌هایی قانونی به مردم داده ولی در ادامه مجوز ساخت وساز به شهروندان داده نشده است که در این زمینه نیز باید گره گشایی لازم انجام شود.

هاشمی فرد بیان کرد: در حوزه ترغیب جوانان به ازدواج نیز باید تسهیلات موردنیاز و بویژه مسکن آنان تامین شود تا بدون دغدغه برای تشکیل زندگی پیشگام شوند.

وی افزود: اعتبارات آلایندگی نیازی مبرم برای توسعه زیرساخت‌های استان بوشهر در حوزه درمان است که باید برای پرداخت مجدد آن به استان اقدام لازم انجام شود.

هاشمی فرد اظهار کرد: قانون اساسی از آموزش رایگان می‌گوید ولی در نبود زیرساخت مناسب از ولی دانش آموزان کمک گرفته می‌شود که یکی از راه حل این مشکل تخصیص اعتبارات آلایندگی به استان بوشهر است.

استقلال آب و برق بوشهر از استان همسایه ضروری است

هاشمی فرد اظهار کرد: آب و برق استان بوشهر همچنان زیرمجموعه استان فارس است که با توجه به استقلال استان باید برای حل این مشکل نیز تدبیر شود چراکه همچنان برخی از افراد بوشهر را زیر مجموعه استان همجوار خود می بینند.

وی در ارتباط با راهکار خود برای همراهی و همگامی بیشتر با مردم اظهار کرد: در صورت راهیابی به مجلس برای حفظ و تقویت ارتباط خود با مردم کارگروهی متخصص از استادان دانشگاه، معلمان، مدیران، متخصصان رسته‌های مختلف، بانوان و دانش آموزان طراحی خواهم کرد.

هاشمی فرد افزود: همچنین با طراحی یک سایت اینترنتی برای دریافت و احصا مشکلات در نقاط مختلف تلاش خواهد شد و در این زمینه مشورت لازم نیز از مردم گرفته خواهد
شد.

صدای مردم بوشهر شنیده نمی شود

وی افزود: صدای مردم بوشهر بخوبی در مجلس شنیده نشده که تمایل دارم در صورت راهیابی به مجلس صدای رسای مردم باشم.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در ارتباط با اهم وظایف نمایندگان مجلس اظهار کرد: مراقبت بر رفتار مسئولان در شکل پرسش و توضیح خواهی، تذکر و در نهایت استیضاح خود را نشان می‌دهد.

هاشمی فرد ادامه داد: نماینده باید در تحقیق و تفحص کارکرد موثر داشته و در نخستین گام باید به کتاب مقدس قران سوگند یاد کند که حافظ استقلال کشور، آزادگی‌ها و حقوق مردم باشد و به تبع این نکته نماینده همدل، همصدا و همزبان با مردم باشد.

وی افزود: فرد راه یافته به مجلس شورای اسلامی باید مطابق قانون اساسی نماینده‌ای شایسته برای مردمش باشد و از نمایندگی برای تشکل، جریان یا قدرتی خاص اجتناب کند.

سید محمد هاشمی فرد دارای مدرک تحصیلی دکترا عضویت هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان و تدریس در دانشگاه‌ها و مدرسه‌های مختلف را در کارنامه دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب چهار تن برای حوزه‌های " انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم" ، " دشتستان" ، " دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

 

کلیدواژه

هاشمی فرد

انتخابات مجلس

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی