سیاست / شناسه خبر: 181424 / تاریخ انتشار : 1403/2/8 13:27
|

رضایت مدیر کل میراث فرهنگی بوشهر از روند ترمیم کاروانسرای مشیر؛ در ترمیم دژ از سیمان استفاده نشده است/در انتخاب مدیر میراث دشتستان از سمن های این حوزه مشورت گرفتیم

بوشهری ها /اسماء بوستـــانی: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر از حضور 19 شبکه رسانه بین المللی در روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر خبر د اد و بیان کرد: این رسانه‌ها از کشورهای ترکیه، افغانستان، ...

بوشهری ها /اسماء بوستـــانی: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر از حضور 19 شبکه رسانه بین المللی در روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر خبر د اد و بیان کرد: این رسانه‌ها از کشورهای ترکیه، افغانستان، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، امارات متحده عربی، قطر،انگلیس و آمریکا در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس در روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در بوشهر حضور خواهند داشت.

 
 
اسماعیل سجادی منش 8 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه مدیران فرهنگی، نویسندگان و شاعران مطرح ایرانی و مدیران شبکه‌ها و خبرگزاری  داخلی در مراسم روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر و در برنامه باشکوهی که به این مناسبت گرفته خواهد شد، حضور می یابند، ادامه داد: این مهمانان یکشنبه از مکان‌های رویدادهای تاریخ مقاومت از کنسولگری سابق انگلیس در بوشهر، عمارت امیریه، مجلسی ومسجدآل عصفور، قبرژنرال انگلیسی، گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر و موزه ملی خلیج فارس بازدید خواهند کرد.
 
سجادی منش از برگزاری مراسم روز ملی خلیج فارس در عرشه شناور نظامی با حضور معاون رئیس جمهور، دو تن از وزیران و دو نفر از وزارت امورخارجه  خبر داد و افزود: شرح دفاع مقدس در خلیج‌فارس، نقش مقاومت شهید نادرمهدوی، تاریخ مقاومت و موزه تاریخ اسلام  در این دو روز توسط چهره‌های مطرح کشور تحلیل می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: در بحث حفاظت، استحکام بخشی و ترمیم کاروانسرای مشیرالملک بهیچ عنوان از مصالح سیمان استفاده نشده است

 
وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار برای کاروانسرای مشیرالملک برازجان تاکنون  ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: مصالحی که برای روکش و ترمیم این بنای تاریخی استفاده شده، گچ پلیمری است و نتیجه خوبی در برداشته است.
 
سجادی منش اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل مرمت این بنا را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ناهماهنگی هایی در اعتبارات تبصره ۱۶ در سال ۴۰۱ بین اداره میراث، فرمانداری و دیگر دستگاه های اجرایی پیش آمد که در اعتبارات سال ۴۰۲ با حمایت فرماندار دشتستان این ناهماهنگی جبران خواهد شد.
 
وی از مرمت موزه تاریخی عبرت در دشتستان خبر داد و افزود:  با تخصیص اعتبار سال ۴۰۲ موزه تاریخی عبرت واقع در کاروانسرای مشیرالملک(محل زندانی های پیش از انقلاب) مرمت و بهسازی خواهد شد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر در خصوص چگونگی انتخاب رئیس میراث فرهنگی دشتستان عنوان کرد: روند انتخاب روسای شهرستان ها را با ابعاد مختلف بررسی می کنیم. با توجه به سابقه فعالیت رئیس میراث فرهنگی دشتستان در دو دوره از شورای شهر و پیشنهاد فعالین و سمن های حوزه تاریخ  دشتستان که به صورت مکتوب حمایت خود را از این فرد اعلام کردند  او را به عنوان رئیس میراث دشتستان انتخاب کردیم.
 
سجادی منش با اشاره به کارگاه بزرگ صنایع دستی در روستای خیرک دشتستان و فعالیت خانه حصیر آبپخش در این شهرستان، افزود: خبر تعطیلی نمایشگاه صنایع دستی و نارضایتی شرکت کنندگان این نمایشگاه که اسفند ماه در کاروانسرای مشیرالملک برازجان برگزار شده بود به بنده رسید و تذکرات لازم در این خصوص به رئیس میراث دشتستان داده شد.
 
 
 

کلیدواژه

دشتستان

میراث فرهنگی

بوشهر

روز ملی خلیج فارس

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی