جامعه / شناسه خبر: 20576 / تاریخ انتشار : 1396/9/12 13:10
|
گرانی بلیط در بوشهر ادامه دارد؛

نیم میلیون تا تهران!

در هفته گذشته طی گزارشی با عنوان « آسمان بوشهر گران شده است؟ » به شرایط فروش و قیمت این روزهای بلیط هواپیما در بوشهر پرداختیم و سعی کردیم تا صدای مردمی باشیم که نسبت به این قیمت ها اعتراضاتی داشتند.

بوشهری ها / کیوان حیدری

در هفته گذشته طی گزارشی با عنوان « آسمان بوشهر گران شده است؟ » به شرایط فروش و قیمت این روزهای بلیط هواپیما در بوشهر پرداختیم و سعی کردیم تا صدای مردمی باشیم که نسبت به این قیمت ها اعتراضاتی داشتند.
 در آن گزارش اشاره کردیم که گرانی بلیط همیشه در مقاطعی کوتاه اتفاق افتاده و معمولا زیاد به درازا نمی کشد. با این حال و در تازه ترین تیکت هایی که توسط مردم و برخی دفاتر فروش به دستمان رسیده شاهد هستیم که باز هم بلیط هواپیما در خط پروازی بوشهر -  تهران با قیمت هایی ارائه می شود که بسیار از ارزش واقعی آن به دور است.
نیم میلیون تا تهران
در جدیدترین قیمتی که توسط یکی از دفاتر فروش بلیط به دستمان رسید قیمت پرواز پنجشنبه گذشته از بوشهر به تهران نیم میلیون تومان بوده است و این قیمت برای روز بعد با کاهشی چشمگیر!!! به 430 هزار تومان تقلیل پیدا کرده است. در گزارش پیش هم اشاره کردیم که این افزایش قیمت بی شک ناشی از قانون آزاد سازی نرخ بلیط هواپیماست اما این قانون نه برای رشد قیمت بلکه به نیت ایجاد بازار رقابتی اجرا شد که البته ظاهرا در برخی شهرها از جمله بوشهر در حال رسیدن به نتیجه ای عکس است. جالب اینجاست که شرکت های هواپیمایی فعال در بوشهر کم هم نیستند و اگر همه پرواز داشته باشند بی تردید اینگونه قیمت های نجومی به هیچ وجه اتفاق نخواهد افتاد، ولی ما شاهدیم که برخی از این شرکت ها بسیاری از روزهای هفته را بدون پرواز می گذرانند تا با نبود آنها و لغو شدن احتمالی یک پرواز شاهد بروز این قبیل نرخ ها باشیم.
 
نظارت نیاز این روزهای بازار بلیط در بوشهر
بی هیچ تردیدی سیر اتفاقات بازار بلیط هواپیما در بوشهر طی یک ماه گذشته تا کنون باعث می شود  نیاز به نظارتی جدی بر قیمت های بلیط هواپیما بیش از پیش احساس شود و شاید وقت آن رسیده تا با تذکراتی جدی ادامه روند رشد بی رویه قیمت بلیط هواپیما در بوشهر متوقف شود. فراموش نکنیم هیچ دلیل منطقی وجود ندارد وقتی پروازی از فرودگاه شیراز به مقصد تهران با قیمت حداکثر 200 هزارتومان عرضه می شود، ما شاهد پروازی مشابه با قیمتی بیش از نیم میلیون تومان در همان شب و همان مسیر پروازی باشیم.
به تمام این گرانی ها وضعیت بد پذیرایی از مسافران را اضافه کنید (برخی شرکت ها در بسیاری از پرواز به دادن کیک و آبمیوه اکتفا می کنند) تا در کنار تاخیرهای یکی دو ساعته که دیگر عادی به نظر می رسند، لزوم نظارتی جدی تر را از همیشه بیشتر احساس کنیم. البته نباید فراموش کرد که بسیاری از شرکت های هواپیمایی خصوصی هستند و به زبان ساده توسط خود مردم اداره می شوند و این یعنی این قبیل گرانی ها نه از جانب دولت بلکه از جانب مردم به مردم تحمیل می شود.
 
 
منبع: پیام عسلویه

 

کلیدواژه

گرانی

بلیط هواپیما

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی