ورزش / شناسه خبر: 20714 / تاریخ انتشار : 1397/3/5 18:20
|
در برنامه رادیویی جمعه ها با ورزش چه گذشت

«کوخت» برای شاهین

بوشهری ها | جمعه شب برنامه رادیویی جمعه ها با ورزش با اجرای مجتبی صالح احمدی به مسائل مختلف پیرامون باشگاه شاهین شهرداری پرداخت.

بوشهری ها /  جمعه شب برنامه رادیویی جمعه ها با ورزش با اجرای مجتبی صالح احمدی به مسائل مختلف پیرامون باشگاه شاهین شهرداری پرداخت.

 

به گزارش فوتبال بوشهر ابتدای برنامه ابوذر دهدار رییس شورای شهر بوشهر در استدیو حضور پیدا کرد.

 

وی گفت:برای فصل جاری تیم فوتبال شاهین شهرداری بودجه ای معادل سه میلیارد و هشتصد میلوین تومان را تصویب کرده بودیم و این لایحه ۶ میلیاردی جدا از آن است و چیزی معادل ۱۰ میلیارد تومان دوستان تقاضا کرده اند.درخواست آقای دمشقی و هیات مدیره شاهین این مبلغ است و اتفاقا گلایه ما این است که اگر قرار است هزینه انجام شود  باید صورت ریز هزینه ها برای ما ارسال شود.

 

دهدار ادامه داد:حدود ۴ میلیارد قبل از عید تصویب شده بود و این ۶ میلیارد مازاد بر بودجه قبلی است.تقاضا کردیم همه صورت های مالی را برای شورا ارسال کنند تا اعضا بدانند چه اتفاقاتی رخ داده ! در این سه فصل بالغ بر ۹میلیارد تومان پول به باشگاه شاهین شهرداری تزریق شده است و من به عنوان رییس شورا هنوز اطلاعات مالی دقیقی ارائه نشده است!

به نظر من ۱۰ میلیارد تومان برای یک تیم لیگ یکی زیاد است و باید کار کارشناسی شده انجام گیرد.

 

دهدار:به هواداران شاهین قول میدهم جای هیچ نگرانی نیست و از تیم حمایت خواهیم کرد

دهدار در پاسخ به سوالی که آیا شورا با مدیر عامل باشگاه شاهین شهرداری زاویه ای دارد یا خیر اینگونه پاسخ داد:من نه سوال شما را تایید می کنم نه تکذیب! اگر مباحثی مطرح شده فقط به دلیل این بوده که  مسائل مالی مبهم بوده است که حق قانونی ماست.از مجموعه محترم شهرداری و هیات مدیره سوالی دارم مبنی بر اینکه وقتی که قرار است خارج از بودجه به اعضای تیم پولی پرداخت شود باید مجوز آن از شورا گرفته شود.متاسفانه دوستان هیچ مجوزی نگرفته اند.کمبود نظارتی که از قبل بوده اما طرفداران شاهین شهرداری بدانند که قطعا از این تیم حمایت خواهیم کرد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

رییس شورا:شاهین متعلق به من یا آقای دمشقی نیست و متعلق به مردم است

رییس شورا شهر بوشهر افزود:شاهین متعلق به من یا شورا یا آقای دمشقی نیست و متعلق به همه مردم استان است.مالکان واقعی باشگاه هواداران عزیز هستند و هیچ نگرانی نداشته باشند و مطمئن باشید هیات مدیره باشگاه در مورد ماندن یا رفتن دمشقی تصمیم خواهد گرفت.ما فقط بیلان کاری دوستان را می خواهیم تا همه چیز مشخص شود.

 

هاشم زاده دیگر عضو شورا:من با بودجه ۶ میلیاردی موافقم و اعتقاد دارم باید بیشتر شود!

هنگام حضور رییس شورای شهر در استدیو ،دیگر عضو شورا کیوان هاشم زاده روی خط آمد و  گفت:من با ۶ میلیارد پیشنهادی موافقم.آن مبلغ حدود ۴ میلیارد که مربوط به گذشته است و بودجه  پیشنهادی دوستان جدید است.

 

پاسخ رییس شورا به هاشم زاده این بود :برای خیلی از عزیزان گنگ بود و حالا مسئله را باز میکنم. اتفاقا آن سه میلیارد و خورده ای مربوط به همین فصل است که دوستان تقاضای ۶ میلیارد دیگر هم نموده اند.

 

در این هنگام هاشم زاده پاسخ داد:مبلغی را که شما می گویید ما سال گذشته برای سال ۹۷ تعیین کردیم در حالی که مشخص نبود شاهین به لیگ یک صعود میکند یا خیر! الان که صعود مشخص شده بودجه پیشنهادی به شورا ۶ میلیارد تومان است و بودجه قبلی در دل همین بودجه جا دارد.در کمیسیون بودجه آقای دمشقی گفتند که ۳ میلیارد برای بازیکنان،۲ میلیارد برای امور جاری و ۱ میلیارد تومان نیز برای کادر فنی در نظر گرفته اند.

 

هاشم زاده تاکید کرد:بودجه پیشنهادی شاهین شهرداری برای لیگ دسته اول ۶ میلیارد تومان است.حالا اگر دوستان می خواهند آن بودجه فصل گذشته در این بودجه جدید گنجانده شود یک ماجرای دیگر است. عقیده دارم این ۶ میلیارد تومان کم هم هست .من نمیدانم بدهی ها چقدر است منتظریم صورت حسابها به ما اعلام شود تا بهتر تصمیم بگیریم.

 

هاشم زاده:کار ما دخالت در امور تیم نیست

در مورد آقای دمشقی و کادر فنی باید بگویم:طبیعی است کادری که نتیجه گرفته به کارش ادامه دهد اما قطعا شورای شهر در این موارد دخالتی نخواهد کرد.هیات مدیره و شهردار باید در این موارد تصمیم گیری کنند اما اگر دوستان بخواهند حمایت شورا را داشته باشند به شکل غیر مستقیم نظر اعضا را جویا خواهند شد! خارج از وظیفه ماست که در عزل و نصب ها دخالتی انجام دهیم.اینکه فشاری از طرف شورا برای برکناری  مدیر عامل باشد را احساس نکردم.شاید اختلاف نظری باشد اما به معنای فشار نه!

 

حرفهای رییس شورا و عضو شورا در مورد بودجه ۶ میلیاردی و نه میلیاردی چیزی را مشخص نکرد تا جاییکه صالح احمدی نیز از این موضوع تعجب کرد!

 

 

ابوذر دهدار:هیات مدیره هر چه سریعتر بیلان مالی و کاری خود را ارائه دهند تا ما هم اقدام کنیم

ابوذر دهدار رییس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: در مورد انتخاب مربی ما هیچ دخالتی نمی کنیم.تنها بحث ما که ماجرا را تا به امروز معطل گذاشته بحث صورت هزینه هاست.اینکه در شبکه های اجتماعی برخی به یکی از اعضای شورای شهر می تازند کار خوبی نیست و ایشان اتفاقا یک شاهینی است و بر خلاف ادعای برخی، این عضو شورا در پی تحقق بودجه ای مناسب برای باشگاه است.

باز هم تاکید می کنم هیات مدیره هر چه سریعتر بیلان کاری و صورت های مالی را ارائه دهند تا ما هم بودجه را مصوب کنیم. در حال حاضر ۴ میلیارد تومان مصوب شده و اصلا جای نگرانی نیست. به هواداران شاهین قول می دهم نگران نباشند و مبلغ تصویبی بیشتر خواهد شد.شورا هر چه ظرفیت داشته باشد برای حمایت از شاهین شهرداری بکار خواهد برد.

 

به جای جشن صعود می توانستند برای اشتغال لیدرهای تیم کاری کنند

دهدار در خاتمه ضمن انتقاد از جشن صعود شاهین گفت:متاسفانه هزینه زیادی شده که می توانست جاهای دیگری خرج شود.شاهین لیدر های زحمتکشی دارد .ای کاش شهرداری به جای این هزینه ها برای شغل این عزیزان فکری می کرد تا این دوستان لیدر  در بحث اشتغال مشکلی نداشته باشند.امیدوارم این بحث و جدلها هر چه زودتر کنار گذاشته شود و با همدلی برای موفقیت شاهین شهرداری گام برداریم.

 

 

بعد از دهدار نوبت به محمد دمشقی مدیر عامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر رسید که وارد استدیو برنامه جمعه ها با ورزش شود و پاسخ گوی سوالات باشد.

 

دمشقی که از ابتدای تشکیل شاهین شهرداری به عنوان مدیر عامل باشگاه مشغول به کار بوده همان لحظه ورودش در برنامه گفت:بودجه شهرداری سالیانه است و اگر بودجه ای تصویب می شود برای همان سال می باشد اما در فوتبال همه می دانند که فصل را ۹۵/۹۶ یا ۹۶/۹۷ عنوان میکنند چرا که بازی ها به شکل طبیعی وارد سال بعدی می شود.پس در سالیان گذشته اگر بودجه ۹۵ بسته شده ادامه نیز در ۹۶ گنجانده می شود.بر همین اساس بخشی از بودجه به سال بعدی کشیده می شود،

 

 

مدیر عامل شاهین شهرداری تصریح کرد:من به هیات مدیره برنامه هایم را ارئه داده ام که این یک کار قانونی است.اگر شورا و دوستان عضو این برنامه را می خواهند باید از شهردار تقاضا کنند تا ریز صورت حسابها و برنامه را به آنها تحویل دهد.سه فصل گذشته دو فصل آن مربوط به شورای گذشته است و فصلی که تمام شد در شورای فعلی قرار گرفت.

 

دمشقی:خواستیم زودتر وارد بحث یارگیری شویم

دمشقی تاکید کرد:همه تیمها در همین روزها برای جذب بازیکن و مربی اقدام میکنند تا از قافله عقب نمانند اگر از شورا درخواست کردیم سریعتر بودجه را تصویب کنند به این دلیل بود که تا به نقل و انتقالات و قیمتهای کاذب نرسیده ایم ،از همین حالا تیم را به شکل خوبی ببندیم.

بازیکنان خوب همان روزهای اول جذب تیمها می شوند.حدود ۲۰ اردیبهشت لایحه را به شورا ارسال کردیم اما هیچ توجهی نشد.تا اینکه ما پیگیری کردیم اما ان بحث ها در صحن مطرح شد.ای کاش همان ابتدا برخی دوستانه ما را می خواستند تا با هم مسائل را مطرح کرده و حل کنیم.ما که بخش خصوصی نیستیم ! همه اسناد ما در شهرداری موجود است و همه چکهای ما دو امضایی بوده و هست.

 

مدیر عامل باشگاه شاهین شهرداری ادامه داد:باز هم میگویم فصل ورزشی به دو سال اداری تبدیل میگردد. از بودجه سه میلیارد و هشتصدی که شورا مصوب کرده،۵۰۰ میلیون تومان آن به ایرانجوان رسیده و مابقی هم برای باشگاه هزینه شده، بازیکنان ما تا کنون ۶۵ درصد دریافتی داشته اند. سرمربی ما تا کنون ۷۰ درصد پولش را گرفته که همین ها بدهی ما به بازیکنان و کادر فنی است.ابتدای فصل حمید کللی فرد سرمربی ما تیم خوبی را بست که یادم هست ان زمان از شهردار برای جذب بازیکنان بودجه ای معادل دو و نیم میلیارد تومان درخواست داشت.ما از پول سال ۹۷  مجبور شدیم حدود یک میلیارد تومان هزینه کنیم که برای صعود تیم بوده است.

 

مدیر عامل شاهین شهرداری:در شورا گفته بودند دمشقی باید کنار برود 

دمشقی افزود:من در حالی که باید به هیات مدیره پاسخ می دادم اما با درخواست برخی دوستان راهی جلسه شورا شدم. اگر ۵۰ دقیقه این جلسه زمان برده ۴۰ دقیقه آن بحث شخصی بوده و من اعتراض کردم که مگر  نیامده ام تا در مورد بودجه تیم صحبت کنم ! بدون تعارف می گویم که در شورا بحث شده که وقتی ماجرای تصویب لایحه به میان آمده عضو شورا گفته تا فلانی{ یعنی من}هست من نمیگذارم بودجه مصوب شود! صراحتا به آقای قاسمی که اکنون سرپرست شهرداری می باشد گفته شده  باید دمشقی را عوض کنید.اگر نیاز باشد در ادامه خواهم گفت مابقی ماجرا را…

 

شاید اشتباه کردیم تیم صعود کرد!

وی با بیان اینکه عوض کردن مدیر عامل در باشگاه بر عهده هیات مدیره بوده ادامه داد:برخی گفتند مدیر عامل باید عوض شود،من حرفی ندارم همین امشب هیات مدیره من را برکنار کند.اما هر چه فکر کردم متوجه نشدم کجا را اشتباه کرده ام! نمی دانم شاید بابت صعود و این شادی که به مردم هدیه داده ایم باید عذر خواهی کنم! نمیدانم شاید اشتباه کردیم که تیم را به لیگ یک رهسپار شده! اگر اشتباه کردیم از مردم عذر خواهی می کنم.شاید اشتباه بود دو بازی مانده به پایان لیک صعودمان قطعی شد! یا این مسائل اشتباه ما بوده یا بحث های شخصی است که خود مردم باید قضاوت کنند.

 

 

محمد دمشقی اضافه کرد:باور کنید یک روز پس از اتمام کار که با آقای پاشازاده جلسه داشتم برای ادامه راه،وی رو به من گفت:امروز که تیم صعود کرده خیلی مدعی پیدا خواهد شد! نمیدانم شاید بحث زیاده خواهی مطرح است! مجبورم شفااف مبگویم وظیفه شورا مسائل خیلی کلان شهری بوده نه دخالت در عزل و نصب افراد حاضر در شهرداری! این قانونی است که شفاف نوشته شده حالا چرا این اتفاقات رخ داده برای من جالب است. من سابقه حضور در شورای اول را دارم حتی تجربه ریاست هم دارم.جان کلام این است که تصویب لوایح و نظارت بر طرح های شهرداری مهمترین کار شوراست.

 

انتخاب سرمربی بر عهده مدیر عامل و هیات مدیره است،خیلی ها کنار ما مجانی کار کردند!

مدیر عامل شاهین شهرداری ادامه داد:سرمربی را مدیر عامل انتخاب کند و بعد هیات مدیره تصمیم بگیرد که طبیعی است گزینه های دیگر هم اضافه شود.اما اینکه بیایند بگویند مربی شما برای فصل بعد کیست ،این درست نیست! اجازه بدهند کار و روال طبق برنامه ریزی انجام شود.اگر همین امشب باز هم میگویم همین امشب هیات مدیره بگویند برو با خوشحالی میگویم تیم را به لیگ یک آوردیم و می روم.اصلا گیریم من جایگاهی در شهرداری نداشتم و به عنوان یک عامل بیرونی به عنوان مدیر عامل انتخاب شده بود باید در کارم دخالت شود؟! اگر بابت فوتبال یک ریال از شهرداری به من رسیده هر چه دوستان گفتند من قبول دارم! نه تنها من بلکه مجموعه دوستانی که کنار من هستند هم همین شکل کار کردند.مهندس کللی اکنون روابط عمومی سازمان دامپزشکی مشغول بکار است  آیا بابت کار در روابط عمومی باشگاه شاهین شهرداری یک ریال گرفته است؟؟ آقایان جعفری ،بهرامی و حتی ایزدپناه که کارمند شهرداری بوده ریالی بابت فوتبال از ما نگرفته اند.حتی حجت قاسمی که سال گذشته سرپرست ما بود امسال هیچ قراردادی با ما نداشت اما دوستانه با ما کار کردند.

 

تیمهای پایه ما در میان برترین های کشور هستند

دمشقی در ادامه از برخی اتفاقات گلایه کرد و گفت:من هیچ ریالی بدون مصوبه هیات مدیره هزینه نکرده ام.همه تیمهایی که به لیگ یک صعود کردند سالها تلاش کردند اما ما سال سوم به لطف حمایت های همه  موفق به صعود شدیم.در رده های پایه میان پنج تیم برتر قرار داریم.یعنی زنجیره ای تیمداری کردیم.باشگاههای بزرگی مانند ذوب آهن و فولاد بالاتر از ما قرار دارند و شاهین شهرداری با کاری زیر بنایی در طول ۵ سال آینده یک نسل طلایی از بازیکنان مستعد را به فوتبال ایران معرف میکند.

سه رده ما در لیگ کشوری است و دو رده ما در لیگ های منطقه ای شرکت کردند.چه من باشم چه نباشم این اتفاقات مثبت باز هم رخ خواهد داد.

 

هزینه جشن قهرمانی از حساب باشگاه نبوده است!

دمشقی در مورد انتقادهایی که پیرامون جشن قهرمانی شاهین شهرداری و هزینه ۷۰ میلیونی مطرح شده اینگونه پاسخ داد:ببینید اولا جشن قهرمانی ما نبوده و شهرداری می خواست جشن میلاد امام زمان بگیرد ما ورود کردیم و خواستار این شدیم تا بازیکنان و کادر فنی نیز حضور داشته باشند.

شهرداری مانند همه جشن های اخیر که برای ایجاد نشاط در جامعه برگزار میکند این جشن را هم برگزار کرد و یک ریال از باشگاه شاهین شهرداری برای اینکار پرداخت نشده است.نمی خواهم خیلی بحث ها باز کنم و باعث ناراحتی شوم اما ما شرمنده تیمهای پایه خودمان هستیم که به انها ریالی پرداخت نکردیم.

 

شرمنده مربیان پایه خودمان هستیم که ریالی پرداختی نداشتیم اما با عشق کار کردند

مربیان پایه ما از زندگی خود زده اند و سفرهای مختلف کار و زندگی  را رها کردند اما ما نتوانستیم ریالی حق الزحمه به آنها بدهیم.اینها تنها با عشق کار کردند و در این شرایط اقتصادی معرفت به خرج دادند. اینکه به مربی پایه ما بگویند مدیر عامل رفتنی است و خیلی چیزهای دیگر… مربی من دلزده شده و رو به من گفته آقا مگه قرار است جای شما فرد دیگری بیاید! اگر قرار است شاهین شهرداری با قدرت در لیگ یک شرکت کند سعی کردیم حاشیه ای به تیم وارد نشود.بعضی ها از صعود ما ناراحت بودند که خیلی بد است!

منبع : فوتبال بوشهر

کلیدواژه

محمد دمشقی

شاهین شهرداری

دهدار

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی