سیاست / شناسه خبر: 41266 / تاریخ انتشار : 1397/9/5 11:32
|

پرونده قضایی آلودگی نفتی درگناوه تشکیل شد

بوشهری ها | دادستان عمومی و انقلاب گناوه گفت: پرونده قضایی آلودگی نفتی در دره های فصلی این شهرستان تشکیل شده و در شعبه بازپرسی در دست بررسی است.

بوشهری ها / حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی گفت: به محض اطلاع از آلودگی نفتی رودخانه های فصلی دره گپ، با همکاری و ورود دستگاه های متولی دستور لازم برای حضور در محل توسط دادستانی به عنوان مدعی العموم صادر شد.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه هرگونه آلودگی نفتی در بستر رودخانه های فصلی و دریا خطرات جدی و زیست محیطی برای طبیعت و آبزیان دریایی بدنبال دارد، پس از وصول گزارش، پرونده قضایی تشکیل و برای طی مراحل قانونی به شعبه بازپرسی ارجاع و در اسرع وقت تحقیقات لازم ازجمله معاینه محل، صورت جلسه مشاهدات عینی و نمونه برداری برای تشخیص نوع آلودگی باحضور نماینده دادستانی انجام شد.
دادستان عمومی و انقلاب گناوه گفت: پس از انجام تحقیقات و کامل شدن پرونده، با هرگونه قصور و کوتاهی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی در چارچوب قانون برخورد می شود.
درپی بارندگی های شدید و طغیان رودخانه های فصلی بالادست در10 روز اخیر، لکه های نفتی در دو مرحله در مسیر دره گپ بصورت گسترده مشاهده و این نقطه بکر را آلوده کرد.
در مرحله اول بخشی از لکه های نفتی در رودخانه های فصلی جمع آوری و بخش دیگری به خلیج فارس سرازیر و در مرحله دوم نیز حجم دیگری وارد رودخانه شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر علاوه بر همجواری با تاسیسات و شرکت های نفتی، درمسیر اصلی و شاهرگ خطوط لوله های انتقال نفت خام در بستر دریا به پایانه نفتی جزیره خارگ قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

کلیدواژه

آلودگی نفتی

حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی

شهرستان گناوه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی