سیاست / شناسه خبر: 41375 / تاریخ انتشار : 1397/10/11 10:07
|

موافقت وزیر جهاد کشاورزی با صادرات ۱۵ درصد گوجه فرنگی

بوشهری ها | نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: با هماهنگی‌های انجام شده به دستور وزیر جهاد کشاورزی، زمینه صادرات گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به میزان ۱۵ درصد کل محصول تولیدی فراهم می‌شود.

بوشهری ها / سیدکمال‌الدین شهریاری صبح امروز در جمع خبرنگاران در خورموج با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است اظهار داشت: سالانه افزون بر 600 هزار تن گوجه فرنگی در استان بوشهر تولید می‌شود که ضمن تامین مایحتاج بازارهای داخلی زمینه صادرات این محصول فراهم است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان دشتی تولید می‌شود افزود: برای حمایت از کشاورزان، خرید توافقی گوجه فرنگی با همکاری سازمان تعاون روستایی در استان بوشهر آغاز شده که از این طریق گوجه فرنگی کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی با قیمت توافقی تامین می‌شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشاورزان استان بوشهر ممنوع شدن صادرات گوجه فرنگی است خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه  صادرات گوجه فرنگی می‌تواند درآمد کشاورزان این محصول را افزایش دهد پیگیری‌های متعددی با وزارتخانه‌های صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی انجام شد.

شهریاری با اشاره به موافقت صدور 15 درصد محصول گوجه فرنگی خارج از فصل کشاورزان استان بوشهر تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و دستور وزیر جهاد کشاورزی مجوز صادرات 15 درصد محصول گوجه فرنگی استان بوشهر معادل 65 هزار تن ابلاغ می‌شود.

وی بیان کرد: با تحقق این مهم یکی از مطالبات کشاورزان گوجه فرنگی کار استان بوشهر محقق می‌شود.

کلیدواژه

سید کمال الدین شهریاری

وزیر جهاد کشاورزی

مشکلات کشاورزان استان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی