اقتصاد / شناسه خبر: 55 / تاریخ انتشار : 1395/11/22 14:25
|
معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت:

تیم مدیریت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جوان و پر انرژی است

ابتکار منطقه ویژه پارس در سال 75 مطرح شد و شرایط آن زمان این امر را تاکید می‌کرد و امروز سازمان منطقه ویژه پارس رشد یافته است.

بوشهری هامعاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: تیم مدیریت منطقه ویژه پارس جوان و پر انرژی است و فکرهای نو دارند. حبیب الله بی طرف در آئین افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر در منطقه ویژه پارس اظهار داشت: ابتکار منطقه ویژه پارس در سال 75 مطرح شد و شرایط آن زمان این امر را تاکید می‌کرد و امروز سازمان منطقه ویژه پارس رشد یافته است. وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مدیریت منطقه ویژه پارس در به نتیجه‌رساندن طرح‌ها، خاطرنشان کرد: کسی نمی‌تواند این موضوع را نفی کند؛ تیم مدیریت منطقه ویژه پارس جوان و پر انرژی است و دارای فکر و ایده های نو هستند که این امر می تواند در توسعه منطقه نقش موثری ایفا کند.

 معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت با اشاره به اینکه بحث اطلاعات مکانی کار بسیار خوبی است و برای آینده کشور یک نیاز است، اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با خلاقیت و نوآوری سرویس‌های سنتی را تغییر می‌دهند و در راستای بهبود شرایط به‌مانند همین طرح اطلاعات مکانی حرکت می‌کنند.  بی‌طرف با اشاره به اینکه وزارت نفت در پژوهش قدم‌های بزرگی برداشت است، ادامه داد: در این زمینه دستور‌العمل و نظام‌نامه وجود دارد که این نظام‌نامه باید تغییر کند و به شرکت‌های ملی و استانی اختیارات بیشتری واگذار شود. معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: وقتی که گزارش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ را می‌بینیم، رقم‌های بالایی را در پژوهش صرف کرده‌اند که متاسفانه در ایران در مقایسه با آن شرکت ها رقم بودجه های پژوهشی بسیار پایین است. وی با بیان اینکه اجرای پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای نیاز شرکت‌های ما است، اظهار داشت: بهره‌برداری دارای اهمیت بسیار زیادی است ولی متاسفانه در کشور ما این امر به درستی انجام نشده است.

کلیدواژه

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

حبیب الله بیطرف

عسلویه

مهدی یوسفی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی