سیاست / شناسه خبر: 61607 / تاریخ انتشار : 1398/4/4 18:19
|
پیگیری خبر

برخورد جدی با خاطیان کودک‌آزاری در بوشهر

بوشهری ها | | از روز دوشنبه که خبر تلخ و وحشتناکی از آزار و اذیت کودک هفت‌ساله‌ای در یکی از کارواش‌های شهر بوشهر در فضای مجازی پیچید، افکار عمومی در انتظار ...

بوشهری ها / از روزدوشنبه که خبر تلخ و وحشتناکی از آزار و اذیت کودک هفت‌ساله‌ای در یکی از کارواش‌های شهر بوشهر در فضای مجازی پیچید، افکار عمومی در انتظار شندین آخرین وضعیت این کودک و نحوه برخورد با خاطیان بودند.

هرچند انتظار می‌رود بهزیستی استان بوشهر به عنوان نهاد متولی بتواند پاسخگوی سوالات افکار عمومی بوده و آخرین گزارش‌ها را ارائه کند ولی مدیرکل بهزیستی استان تاکنون پاسخگو نبوده است.

روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر در گزارشی در مورد این اتفاق اعلام کرد: بر اساس گزارش صورت گرفته به مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ مبنی بر یک مورد کودک آزاری در یک کارواش در شهر بوشهر، نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی با اخذ مجوز قضایی وبا همراهی نیروی انتظامی به آنجا مراجعه که با کودکی مواجه شدند که متاسفانه مورد اذیت آزار جسمی و روانی قرار گرفته بود. در این راستا، بلافاصله کودک به بهزیستی ارجاع و سریعاً در بیمارستان بستری شد.

روابط عمومی بهزیستی افزود: با پیگیری های بهزیستی آزمایش ها و معاینات لازم انجام و روند درمان جسمی وروانی وی آغاز شد. همچنین در خصوص امور قضایی و رفتار مجرمانه حادث شده، پیگیری های لازم اعم از حضوری ومکاتبه ای هم با دادستان، فرمانداری بوشهر، دفتر حمایت از کودکان دادگستری، اداره اگاهی و…صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، ضمن تمهید شرایط مراقبتی، نگهداری، تحصیل و حمایت‌های روانی - اجتماعی، این اداره کل یک نماینده حقوقی و یک روانشناس را به طور ویژه برای پیگیری این پرونده تعیین کرده است.

برخورد جدی با خاطیان             

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ارتباط با آخرین وضعیت کودک‌آزاری در بوشهر اظهار داشت: متاسفانه کودک هشت ساله‌ای به علت ضعف و ناتوانی خانواده در جامعه رها شده و مورد آزار قرار گرفته است.

مجید خورشیدی با تاکید بر اینکه جامعه باید نسبت به کنترل اجتماعی حساس شود گفت: در کنار فریضه امر به معروف و نهی از منکر شهروند هم هستیم ولی عده‌ای این موضوع کودک‌آزاری را دیده‌اند و سکوت کرده‌اند.

وی با تقدیر از شهروندی که شرافتمندانه موضوع کودک‌آزاری در بوشهر را گزارش داده و مسئولانه پیگیری کرده است، تصریح کرد: از مسئولیت‌های اجتماعی نباید غافل شویم و باید با جدید پیگیری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در جوامع توسعه یافته همه مردم باید نسبت به اجتماع حساس باشند و در این صورت است که جامعه به امنیت و آرامش می‌رسد.

وی ادامه داد: به عنوان مسئولان امنیتی استان از لحظه‌ای که از موضوع کودک‌آزاری در بوشهر مطلع شدیم، اقدامات خودمان را انجام دادیم و دادستان هم فعالانه در موضوع وارد شده و نیروی انتظامی هم وارد شده است.

خورشیدی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم پایان این ماجرا عبرتی برای کسانی باشد که از وظیفه اجتماعی خود تخطی کرده‌اند. مجرم یا مجرمین شناسایی خواهند شد و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

برخورد جدی با مجرمان کودک‌آزاری در بوشهر

حوالی ظهر روز 11 خرداد ماه گذشته فردی با مراجعه به مرکز بهزیستی این استان از صدای ناله کودکی در یکی از کارواش های داخل شهر خبر داد و خواستار رسیدگی و پیگیری این موضوع شد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این باره اظهار داشت گفت: گرچه فرد مورد نظر اطلاعات واضح و مشخصی درباره هویت این حادثه ارائه نکرد  اما موضوع با هماهنگی کارشناسان بهزیستی و اورژانس اجتماعی بهزیستی مورد پیگیری قرار گرفت.
آرزو منوچهری ادامه داد: به دنبال دریافت این گزارش تیم بهزیستی و اورژانس اجتماعی با اعلام گزارش به نیروی انتظامی وارد عمل شده و پس از حضور در محل یک مرکز شستشوی اتومبیل کودک عریانی حدود 5 ساله را پیدا کردند که وضعیت جسمانی نامساعدی داشت.
منوچهری افزود: وقتی کودک را پیدا کردیم وضعیت عادی و طبیعی نداشت و سر و دستانش از چند ناحیه شکسته بود ، ضمن اینکه آثار سوختگی بر بدن او کاملا مشهود بود و به قدری مضطرب و وحشت زده بود که قدرت تکلم و حرکت نداشت.
وی ادامه داد: بلافاصله کودک را برای انجام عمل جراحی به بیمارستان شهدای خلیج فارس انتقال دادیم و حالا پس از چند عمل جراحی کودک 5 ساله امکان تکلم و حرکت یافته است.
منوچهری با بیان اینکه هویت این کودک و والدینش مشخص نیست و تنها می دانیم نام اش "مبین" است و در بیمارستان تحت بستری و اقدامات درمانی قرار دارد، اظهار کرد: در شرایطی که اطلاع چندانی از خانواده مبین در دست نیست فعلا بهزیستی بوشهر سرپرستی او را برعهده گرفته و تا زمان بهبودی و سلامت کودک پرستار شخصی برای وی در نظر گرفته ایم.
وی در حالیکه کسب اطلاعات بیشتر درباره هویت کودک آزارها و اینکه تعداد آنها چند نفر بوده است را به حوزه انتظامی استان مربوط دانست و گفت: پرونده این حادثه به دادستانی استان ارجاع شده و در دست بررسی است.
منوچهری همچنین به خانواده ها توصیه کرد مراقب کودکان خود باشند و افزود: خانواده ها بهترین حامی برای کودکان خود هستند و باید نسبت به تامین سلامت جسمی و روحی کودکان خود حساس باشند.
وی تصریح کرد: گرچه ما در شهر بوشهر 2 مرکز برای نگهداری از کودکان خیابانی داریم و سایر شهرهای تابعه هم مراکزی را برای مراقبت و نگهداری دارند، اما اورژانس اجتماعی و تیم بهزیستی بوشهر به شدت به لحاظ امکانات در مضیقه است که امیدواریم مسئولان نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.

آخرین وضعیت سلامت کودک آسیب‌دیده

روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر درباره آخرین وضعیت سلامت کودک آسیب‌دیده و اقدامات درمانی انجام‌شده برای این بیمار خردسال، ضمن اعلام تاسف و انزجار از اتفاقات رخ داده، اعلام کرد: به دنبال انتقال این کودک هفت ساله توسط اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بلافاصله اقدامات اورژانسی و مراقبت‌های درمانی صورت گرفت.

با توجه به وجود زخم‌ها و آسیب‌های متعدد در سطح بدن خدمات ویژه ارتوپدی، عفونی، پوست، کلیه و مجاری ادراری، جراحی، روان‌پزشکی و پزشکی قانونی، اکو، سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن برای این بیمار انجام شد.

در حال حاضر زخم‌های سطحی این کودک ترمیم شده و مراقبت‌های لازم نیز توسط تیم مدیریت زخم برای جراحت سر در حال انجام است.

با توجه به وارد شدن آسیب‌های متعدد درمان فیزیوتراپی و توان‌بخشی ادامه داشته و حال عمومی این کودک خوب گزارش‌شده است.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمامی هزینه‌های درمانی این کودک را برعهده گرفته و هماهنگی‌های لازم برای ادامه درمان تا بهبودی کامل صورت گرفته است که پس از اتمام دوره درمانی این کودک با تعامل سازمان بهزیستی ترخیص خواهد شد.

کلیدواژه

معاون سیاسی

کودک آزاری

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی