سیاست / شناسه خبر: 61649 / تاریخ انتشار : 1398/6/6 11:22
|
معاون رئیس‌جمهور:

اقتصاد باید به سمت سرمایه‌گذاری بر روی کیفیت نیروی انسانی برود

بوشهری‌ها | معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: در اقتصاد باید به سمت سرمایه‌گذاری بر روی کیفیت نیروی انسانی برویم تا یک اقتصاد پویا داشته باشیم.

بوشهری هاسورنا ستاری صبح چهارشنبه در فرودگاه بوشهر ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: بحث اصلی ما اقتصاد دانش بنیان است و استان بوشهر به دلیل زیرساخت‌های فوق‌العاده نفت و گاز، شیلات، گیاهان دارویی، نیروی انسانی فوق‌العاده تحصیل‌کرده پای کار و جوان آمادگی لازم برای توسعه بیشتر این دانش را دارد.

به گزارش  بوشهری ها ؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: استان بوشهر در بحث استارتاپ و شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام داده است ولی قطعاً این حرکت شایسته استان بوشهر نیست و نیاز است یک حرکت جدی در این زمینه اتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد: پارک علم و فن‌آوری استان بوشهر با امکانات جدید به زودی آغاز به کار خواهد کرد، البته این یک زیرساخت دولتی بوده و مهم‌ترین مسأله این است سرمایه‌گذاران بخش خصوص به این حوزه ورود پیدا کنند.

ستاری با بیان اینکه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان به محیطی بین بخش دولتی و خصوص نیاز است افزود: در خصوص شرکت‌های دانش بنیان وضعیت خوبی داشته‌ایم به کونه ای که فروش ۴۵۰۰ شرکت دانش بنیان قریب به ۹۰هزار میلیارد تومان بوده است.

وی  با بیان اینکه قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان کاملاً اجرایی شده اظهار داشت: بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود و وضعیت به گونه ای بوده که در 5 ماهه اخیر حدود 150 نفر از جوانان از خارج کشور برگشته‌اند.

ستاری بیان کرد: با توجه به تحریم‌ها در پنج‌ماهه سال جاری رشد خوبی داشتیم، اما باید ببینیم تا پایان سال چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و با حمایت‌های دولت و تأکیدات موجود و همچنین همراهی دستگاه‌های اجرایی و حساسیت در زمینه‌های مختلف وضعیت خوبی پیش‌بینی می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: باید برای رشد اقتصاد کشور هر نوع خام فروشی از اقتصاد خارج شود و فرهنگ غلطی که این سیستم بر روی اقتصاد پیاده می‌کند برداشته شود.

کلیدواژه

سورنا ستاری

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی