سیاست / شناسه خبر: 61693 / تاریخ انتشار : 1398/8/2 11:27
|
رئیس سازمان مدیریت بوشهر:

ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی با بهره‌برداری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی

بوشهری ها | رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی حدود ۹ هزار فرصت شغلی ایجاد و شش هزار و ۸۰۰ شغل دیگر در اجرای طرح نخلستان تثبیت می‌شود.

بوشهری هاعلی درویشی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی روند اجرایی طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: در بخش کشاورزی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال افزون بر شش‌هزار نفر سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش بوشهری ها به نقل از مهر دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر گفت: در اجرای طرح تحول کشاورزی در قالب طرح نخلستان ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مصوب شده که صرفه‌جویی در مصرف آب با اصلاح شیوه آبیاری و اصلاح واریته و ارقام کم بازده موردتوجه قرار دارد.

درویشی افزود: ارتقای بهره‌وری مصرف آب میزان ۱۱۹ میلیون مترمکعب و افزایش درآمد ناشی از جایگزینی یا میانه کاری از ۱۸۰۰ میلیارد ریال به ۱۸ هزار میلیارد ریال از جمله دستاوردهای طرح نخلستان در دشتستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: در تکمیل طرح نخلستان زمینه افزایش صادرات خرما و تثبیت ۶ هزار و ۸۰۰ شغل و ایجاد ۵ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی جدید فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: بیش‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان بوشهر در بخش‌های آبزی‌پروری، بندری، گردشگری و طرح‌های آبخیزداری و سدسازی است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر تصریح کرد: در اجرای طرح‌های آبزی‌پروری و شیلاتی ۲۰ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال، گردشگری ۸۹۶ میلیارد ریال، بندری ۳ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده است.

درویشی گفت: ۲۳ طرح در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر اجرا خواهد شد که برای این مهم ۵۹ هزار میلیارد ریال مصوب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: افزایش ظرفیت تولید داخلی با تأکید بر ارتقاء بهره‌وری و عوامل تولید، استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده، حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی مولد، بهبود معیشت اقشار آسیب‌پذیر و مقابله با شرایط تحریم از اولویت‌های اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از فرصت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان از دیگر اولویت‌های اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

توجه ویژه به ساماندهی پروژه‌های عمرانی استان

درویشی بیان کرد: ساماندهی پروژه‌های عمرانی استان با تأکید بر واگذاری، مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی، توسعه و ارتقاء همکاری میان استان‌ها و مناطق مختلف کشور موردتوجه ویژه قرار دارد.

وی بیان کرد: ارتقاء سطح جذب سرمایه‌گذاری و مقابله با قاچاق کالا و ارز از دیگر اولویت‌ها در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

درویشی اظهار داشت: رونق تولید و ایجاد اشتغال از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که استان بوشهر به سبب برخورداری از ظرفیت‌های فراوان اقتصادی در کشور می‌تواند از استان‌های پیشرو باشد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از منابع آب و خاک و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و تأمین آب آشامیدنی پایدار، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فعالیت‌های آبزی‌پروری از رویکردها و برنامه‌های مهم ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر است.

کلیدواژه

علی درویشی

مدیریت برنامه ریزی

اقتصاد مقاومتی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی