سیاست / شناسه خبر: 61755 / تاریخ انتشار : 1398/10/16 14:06
|

صادرات بوشهر به قطر افزایش یافت

بوشهری ها | عمده اقلام صادراتی استان بوشهر به مقصد کشور قطر شامل محصولات کشاورزی، سیمان و کلینکر، میگوی پرورشی و شمش فولادی است.

بوشهری هارئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: میزان صادرات این استان به کشور قطر در ۹ ماه امسال ۱۱۵ میلیون دلار گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۷ و از نظر ارزش ۴۸ درصد افزایش داشته‌است.

سید حسین حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش مجموع صادرات استان بوشهر به قطر در سال گذشته ۱۱۷ میلیون دلار بود که این میزان در ۹ ماه سال جاری معادل کل صادرات سال ۹۷ به این کشور است.

حجم صادرات استان بوشهر به قطر افزایش یافت

وی بیان کرد: عمده اقلام صادراتی استان بوشهر به مقصد کشور قطر شامل محصولات کشاورزی، سیمان و کلینکر، میگوی پرورشی و شمش فولادی است.

حسینی اظهار داشت: در ۹ ماه امسال بدون احتساب میعانات گازی حدود ۱۸ میلیون و ۳۶۸ هزار تن کالای غیرنفتی از بنادر استان بوشهر صادر شده‌است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۳ درصد رشد نشان می دهد.

وی در ارتباط با صادرات میعانات گازی بیان کرد: در این مدت با احتساب میعانات گازی درمجموع ۱۹.۲ میلیون تن کالا به ارزش ۶.۳ میلیارد دلار از بنادر استان بوشهر صادر شد که ۴۵۵ میلیون دلار آن میعانات گازی است.

حسینی ادامه داد: کالاهای صادراتی استان بوشهر محصولات پتروشیمی شامل متانول، گلایکول، اتیلن و گوگرد، سیمان، کلینکر، گوجه فرنگی، خرما، میگوی پرورشی و فرآورده‌‏های دریایی است.

وی یادآور شد: مقصدهای صادراتی استان بوشهر نیز کشورهای چین، امارات، قطر، ترکیه، کره، جنوبی، عراق و افغانستان است.

حسینی در باره تنظیم بازار اظهارداشت: برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اجرای پویش‌های «بی‌قیمت نخریم» برای جلوگیری از تخلفات اقتصادی در دست اجرا است.

وی افزود: یکی از مؤثرترین راهکارهای تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان، نصب برچسب قیمت توسط فروشندگان است.

حسینی ادامه داد برای اجرای هر چه‌بهتر این پویش نیازمند کمک مصرف‌کنندگان هستیم که بر همین اساس بازرسان ما واحدهای متخلف را به تعزیرات معرفی می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان باید نسبت به خریدن کالاهای بدون قیمت خودداری کرده و تخلفات مربوطه را به این سازمان گزارش کنند.

کلیدواژه

قطر

بوشهر

صادرات

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی