سیاست / شناسه خبر: 62107 / تاریخ انتشار : 1399/1/23 17:41
|
گزارشی از اجرای کنسرت آنلاین گروه لیان

این بار پای جناب خان در میان است

بوشهری ها | گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان شب گذشته جمعه ۲۲ فروردین‌ماه پس از حاشیه‌هایی بالاخره در برج میلاد به اجرای کنسرت آنلاین پرداخت

گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان شب گذشته جمعه ۲۲ فروردین‌ماه پس از حاشیه‌هایی بالاخره در برج میلاد به اجرای کنسرت آنلاین پرداخت. این کنسرت به دلیل عدم صدور مجوز برای حضور جناب‌خان روی صحنه با وقفه‌ای طولانی ادامه یافت..

به گزارش خبرنگار ایلنا،  شب گذشته جمعه ۲۲ فروردین‌ماه گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت. درحالی که نام این گروه بوشهری پیشتر از برنامه «نوروزخانه» و کنسرت‌های آنلاین حذف شده بود، بالاخره با مداخله دفتر موسیقی وزارت ارشاد و پیگیری رسانه‌ها این مشکل حل شد، اما ماجرا به همین جا ختم نشد و کنسرت آنلاین گروه لیان با حاشیه‌هایی همراه بود چندان که در میانه اجرا، برنامه دچار وقفه‌ای نیم ساعته شد.

CYMERA_۲۰۲۰۰۴۱۱_۱۱۲۳۰۰

محسن شریفیان در ابتدای کنسرت ضمن خوش‌آمدگویی به مخاطبان برای حضور مجازی‌شان در برنامه آنلاین «لیان» گفت: خوشحالیم که در کنار شما هستیم. این روزها همه می‌گویند در خانه بمانیم اما من می‌گویم لطفا برای حفظ سلامتی خود و دیگران در خانه شاد بمانید.

شریفیان افزود: ذات کنسرتی که می‌خواهیم برای شما اجرا کنیم شاد است و این شاد بودن به من یا اعضای گروه ربطی  ندارد زیرا موسیقی ما کلاً شاد است.

CYMERA_۲۰۲۰۰۴۱۱_۱۱۱۶۵۷

محسن شریفیان افزود: قبلا گفته بودم که کابوس من اجرا برای صندلی‌های خالی است که این اتفاق افتاد. اما حالا می‌توانیم از این اتفاق استفاده کنیم. اگر الان در سالن حضور داشتید و روی صندلی‌ها نشسته بودید و بنا به دلایل زیادی که وجود دارد نمی‌توانستید از جایتان تکان بخورید اما الان در خانه این امکان برایتان وجود دارد، بنابراین همانطور که دوست دارید با ما همراه شوید و از موسیقی ما لذت ببرید و شاد باشید.

CYMERA_۲۰۲۰۰۴۱۱_۱۱۲۵۵۴

محسن شریفیان در ادامه به معرفی قطعه «محله خومونی» با شعری از روجا چمن‌کار پرداخت و گفت: این اثر مربوط به منطقه دیلم و گناوه است و در بخش انتهای همین اثر برای شما سورپرایز داریم که بدانید اغلب موسیقی‌ها به یکدیگر ارتباط دارند. شریفیان در پایان قطعه با همراهی خواننده گروه و دیگر اعضا آهنگ قدیمی «جومه نارنجی» را خواند و آن را با یادی از خوانندگان کوچه و بازار به خواننده قدیمی این سبک آقاسی تقدیم کرد.

پس از اجرای قطعه شریفیان خطاب به مخاطبان گفت: دو نفر از اعضای گروه حال با ما همراه نیستند که یکی از آنها آکا صفوی خواننده اصلی گروه بود که به دلیل راه‌اندازی کمپین در خانه بمانیم با ما نیامد و دیگری مرتضی پالیزان کاپیتان گروه بود که خانه‌اش را دزد مورد سرقت قرار داده است. حال می‌خواهم از این تریبون استفاده کنم و از همه دزدان خواهش کنم اگر امکان دارد در این روزها که همه درگیر بیماری کرونا هستند مراعات ما و مردم را بکند. زیرا همه به نوعی بیکار هستند.

CYMERA_۲۰۲۰۰۴۱۱_۱۱۲۷۵۲

شریفیان سپس با لحنی کنایه‌آمیز گفت: این خواسته من از دزدان است که برایشان احترام نیز قائلم. به هر حال دزدان ما رده‌های مختلفی دارند و این شغل نیز از قدیم‌الیام وجود داشته به هر حال در شرایط فعلی از  این افراد می‌خواهم دزدی نکنند.

در ادامه کنسرت خواننده گروه «لیان» با همراهی دیگر اعضا به آیین خیام‌خوانی و یزله‌‌خوانی (دو گونه از موسیقی بوشهر) پرداختند.

شریفیان پیش از اجرای این دو گونه موسیقایی گفت: افتخار من این است از شهری می‌آیم که در موسیقی‌اش علاوه بر اشعار شاعران ملی مانند فردوسی و خیام و مولانا از آثار بزرگان خودش مثل فائز و مفتون و دیگران نیز استفاده می‌کند.

پس از اجرای آیین‌های خیام خوانی و یزله‌خوانی، شریفیان گفت: حرکاتی که دیدید بخشی جدایی‌ناپذیر از موسیقی بوشهر است که به شما تقدیم شد.

محسن شریفیان در میانه برنامه از سورپرایز برای مخاطبان خبر داد و از آنها خواست که از پای گیرنده‌های خود تکان نخورند. 

سورپرایز محسن شریفیان برای مخاطبان و هوادارانش حضور محمد بحرانی بازیگر و صداپیشه جناب خان بود که خبر حضورش ساعاتی قبل از برگزاری کنسرت برای مخاطبان پیامک شده بود.

«سی ناخدا» قطعه دیگری بود که توسط گروه «لیان» اجرا شد و قرار بود محمد بحرانی پس از اجرای این اثر به روی صحنه بیاید که این اتفاق نیفتاد.

محسن شریفیان تا آمدن محمد بحرانی روی صحنه، به معرفی اعضای گروهش پرداخت و پس از آن قطعه‌ای را با نی‌انبان تکنوازی کرد.

پس از آنکه حضور محمد بحرانی روی صحنه با تاخیری چند دقیقه‌ای همراه شد، محسن شریفیان برای بررسی مشکل و دلایل تاخیر به پشت صحنه رفت.

CYMERA_۲۰۲۰۰۴۱۱_۱۱۳۰۵۸

محسن شریفیان پس از بازگشت روی صحنه گفت: می‌گویند جناب‌خان مجوز حضور روی صحنه ندارد. مگر جناب خان مجوز می‌خواهد؟ اصلاً مگر ما باید برای سورپرایز برنامه‌مان مجوز بگیریم؟

شریفیان سپس در حالی که پشت میکروفون ایستاده بود از محمد بحرانی خواست اگر صدای او را می‌شنود روی صحنه بیاید که این اتفاق نیفتد.

CYMERA_۲۰۲۰۰۴۱۱_۱۱۳۵۱۲

پس از آنکه محمد بحرانی روی صحنه نیامد شریفیان گفت: اگر دوستان می‌خواهند از ادامه برنامه جلوگیری کنند این کار را انجام دهند، زیرا اجرای زنده یعنی همین. در اجرای زنده اتفاقاتی روی استیج می‌افتد و ما باید تحمل‌مان را بالا ببریم.

در ادامه شریفیان بار دیگر از محمد بحرانی و تیمش خواست روی صحنه بیایند و زمانی که این اتفاق نیفتاد، گفت: اگر این اتفاق نیفتد ما کنسرت را متوقف می‌کنیم زیرا از ابتدا گفته بودیم برنامه‌مان چیست.

شریفیان افزود: من از سال ۱۳۶۴ روی صحنه هستم و گروه لیان از سال ۷۲ فعال است و در اتفاقات داخلی و خارجی زیادی حضور یافته‌ایم. یعنی ما الان نمی‌دانیم که چه چیزی مناسب موسیقی ماست و چه چیز نیست؟ آیا نباید در این باره به ما احترام بگذارند و بگذارند کارمان را انجام دهیم؟

شریفیان سپس گفت: به رسم ادب قطعه ‌ای دیگر اجرا می‌کنیم و چنانچه نتوانیم آنچه را در ذهن داریم اجرا کنیم برنامه را متوقف خواهیم کرد.

محسن شریفیان پس از اجرای قطعه‌ای به پشت صحنه رفت و پس از لحظاتی بازگشت و خطاب به مخاطبان گفت: می گویند نام آقای محمد بحرانی در مجوز شما نبوده است.

سپس صحبت‌های شریفیان نیمه کاره ماند و کنسرت قطع شد. در این میان بسیاری از مخاطبان کنسرت را پایان یافته تلقی کردند. دقایقی پس از این اتفاق محسن شریفیان در صفحه شخصی خود خبر از احتمال ادامه کنسرت داد.

صحبت‌های محسن شریفیان در صفحه شخصی‌اش:

 

 
 
Mute
Loaded: 0%
Progress: 0%
Remaining Time-0:00

محسن شریفیان پس از اجرای قطعه‌ای پشت صحنه رفت و پس از لحظاتی بازگشت و خطاب به مخاطبان گفت: می‌گویند نام آقای محمد بحرانی در مجوز شما نبوده است. سپس صحبت‌های شریفیان نیمه کاره ماند و کنسرت قطع شد. در این میان بسیاری از مخاطبان کنسرت را پایان یافته تلقی کردند. 

دقایقی پس از این اتفاق محسن شریفیان در صفحه شخصی خود خبر از احتمال ادامه کنسرت داد.

پس از وقفه‌ای حدوداً یک ساعته خبر از حضور جناب خان داده و ادامه کنسرت برگزار شد.

CYMERA_۲۰۲۰۰۴۱۱_۱۱۱۸۲۶

پس از حضور جناب خان، شریفیان رو به مخاطبان گفت: به آنهایی که مجددا ما را می‌بینند سلام می‌کنم و بابت وقفه پیش آمده عذر می‌خواهم. به هرحال ما کارهای قانونی را تا حدودی انجام داده بودیم.

شریفیان در ادامه گفت: این را بگویم که کاراکتر جناب خان، محمد بحرانی عزیز و تیم همراهش که تقریباً همه آنها از راه‌های دور آمده‌اند، بدون هیچ قرارداد و دریافت مبلغی حاضر به حضور در این کنسرت شده‌اند. آنها دلی به برنامه آمده‌اند قصدشان شاد کردن مردم است.

CYMERA_۲۰۲۰۰۴۱۱_۱۱۱۷۲۲

در ادامه برنامه جناب‌خان به اتفاق اعضای گروه «لیان» نیمه‌خوانی کرد.

جناب‌خان درباره نیمه‌خوانی گفت: نیمه آهنگ کار دریانوردان جنوب است. نیمه حکایت غربت است. نیمه آوای بوشهر و آوای جنوب و آوای ایران است. من نیمه‌خوانی را از از حاج رسول غریبی، آکا صفوی و از علیان یاد گرفته‌ام و نسبت به آنها و جنوب و بوشهر ادای احترام می‌کنم.

جناب‌خان سپس گفت: این نیمه را به هر کس که تنهاست تقدیم می‌کنم.

در ادامه برنامه محسن شریفیان و جناب‌خان ضمن شوخی‌ با مخاطبان، درباره وضعیت بوشهر در دوران بحرانی کرونا انتقادهایی را نسبت به دولت مطرح کردند.

CYMERA_۲۰۲۰۰۴۱۱_۱۱۱۶۲۱

شریفیان با کنایه به جناب‌خان نسبت به وضعیت کرونا در استان بوشهر گفت: تو می‌دانستی بوشهر مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان جزو استان‌های سفید است؟ این را رئیس‌جمهور اعلام کرده است و از وقتی این خبر اعلام شده در بوشهر جشن برپا شده است.

جناب خان نیز نسبت به این صحبت واکنش نشان داد و گفت: آقای روحانی، آقای نوبخت، آقای دولت، آقای مجلس ما می‌فهمیم که باید در خانه بمانیم اما آنهایی که نان و آب ندارند باید فکری برایشان بشود. باید فکری به حال آن کارگر روزمزد بشود تا بتواند در خانه بماند. 

در ادامه جناب‌خان آهنگی را تقدیم آنهایی کرد که موسیقی‌شان دلوحلبی است و غذایشان نان و آب است و پس از آن قطعات دیگری توسط او و اعضای گروه «لیان» اجرا شد و سپس آخرین کنسرت از برنامه «نوروزخانه» به کار خود پایان داد.

گفتنی است، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران، خوانندگان موسیقی پاپ و برخی گروه‌ها از جمعه ۸ فروردین‌ لغالیت ۲۲ فروردین‌ماه در قالب برنامه «نوروزخانه» به اجرای کنسرت آنلاین پرداختند.

کلیدواژه

محسن شریفیان

جناب خان

گروه لیان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی