سیاست / شناسه خبر: 62109 / تاریخ انتشار : 1399/1/26 10:52
|
در جلسه شورای اسلامی شهر برازجان مطرح شد؛

رییس اداره راه و شهرسازی: شهرداری مطالبه خود را از مسکن و شهرسازی استان پیگیری کند/ شهردار: قانون می گوید ملک متعلق به شهرداری است

بوشهری ها / اسماء بوستانی: قطعه زمینی در کنار جاده سلامت برازجان وجود دارد که محل مناقشه مردم این محله و سازمان راه و شهرسازی شده، به همین دلیل شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان به حمایت از مردم بر

بوشهری ها / اسماء بوستانی: قطعه زمینی در کنار جاده سلامت برازجان وجود دارد که محل مناقشه مردم این محله و سازمان راه و شهرسازی  شده، به همین دلیل شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان به حمایت از مردم بر سر مالکیت آن با اداره راه و شهرسازی به توافق نرسیده اند و هر یک ادعای مالکیت زمین را دارند تا اینکه ۲۵ فروردین ماه شورای اسلامی شهر برازجان جلسه ای با  حضور رییس اداره راه و شهرسازی دشتستان  و شهردار برازجان جهت تعیین تکلیف این ملک برگزار کردند .

 
به گزارش بوشهری ها از پیام عسلویه، شهردار برازجان  در این جلسه گفت: با اداره راه و شهرسازی تعارض داریم، ما دلایل خود را داریم آن ها هم دلایل خودشان.
 
محمدحسن محمدی افزود: چگونه ملکی که قانوناً  متعلق به شهرداری است را مدعی شویم؟
وی افزود در این خصوص شهرداری از حق خود و مردم کوتاه نخواهد آمد و از منظر قانونی پیگیر این موضوع خواهد بود.
 
محمدی در خصوص آسفالت خیابانی که مربوط به بیمارستان جدیدالاحداث بخش خصوصی ۶۳ تخت خوابی در کنار محل جدید دانشگاه آزاد برازجان است  اظهار داشت : خیابان این قسمت در بودجه امسال نیست، اما به موقع آسفالت این خیابان انجام خواهد شد.
 
شهردار برازجان با بیان اینکه اداره برق در این خصوص استعلامی از شهرداری خواسته است بیان کرد: جواب استعلام اداره برق را دادیم تا بتواند تیربرق ها را در این مکان علم کند و طبق قانون این خیابان در طرح ما وجود دارد و باید جواب استعلام ها را بدهیم.
 
رییس اداره راه و شهرسازی با اعلام اینکه قطعه زمین کنار جاده سلامت به هیچ شخصی واگذار نشده است اظهار کرد: قانوناً مالکیت این ملک باید از طریق اداره کل راه و شهرسازی صورت جلسه و مکتوب شود، شهرداری می تواند مطالبه خود را از طریق اداره کل پیگیری نماید.
 
هوایی افزود: شهرداری باید برای اثبات مالکیت خود سند بگیرد. 
 
رییس شورای اسلامی شهر برازجان در خصوص مالکیت این زمین با اعلام اینکه اگر مجموعه شهرداری و شورا به حق خود نرسند قطعا از طریق قانونی پیگیر خواهند بود اظهار کرد: ما کاملا از حق خود دفاع خواهیم کرد و به هیچ عنوان از حق خود و مردم کوتاه نخواهیم آمد.
مهراب بنافی در خصوص رفع مشکل بیمارستان ۶۳ تختخوابی بخش خصوصی برازجان بیان کرد: در این خصوص باید با رییس دانشگاه آزاد جلسه ای ترتیب داده شود و در خصوص رفع این مشکل تدابیر لازم اندیشیده شود.
بنافی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر افزود: باید از اینگونه ساخت و سازها که اخیرا در شهر افزایش یافته جلوگیری شود.
نائب رییس شورای اسلامی شهر برازجان مهدی نیکنام اظهار کرد: درست نیست که ساخت و سازهای غیر مجاز را ساعت ۳ یا ۴ شب تخریب کنیم، اگر ساخت ها و سازها غیرمجاز هستند چرا برق، آب و مابقی امکانات در اختیار آن ها قرار می گیرد.
 
  رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر برازجان پیرامون زمین مورد مناقشه در جاده سلامت عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین مورد نظر در تفکیک اولیه زمین های منطقه آزادگان به عنوان خیابان ۴۵ متری تعریف شده و در طرح تفضیلی جدید به خیابان ۳۲ متری تبدیل شده است و اکنون نیز به عنوان خیابان ۳۲ متری اجرا گردیده است و  ما به تفاوت این خیابان نسبت به خیابان ۴۵ متری به عنوان خیابان متروکه بوده جزء اموال شهرداری محسوب می گردد.
ساحل تنگستانی افزود: راه  و شهرسازی می بایست از تفکیک این زمین صرف نظر کرده تا شهرداری نسبت به ساخت فضای سبز اقدام نماید.
وی ادامه داد: طی دو سال گذشته بیشترین تلاش  کمیسیون عمران شورای شهر در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف  سکونتگاه های غیر مجاز در حریم و محدوده شهر برازجان بوده است، شهرداری و اداره راه و شهرسازی باید مشاوری قوی انتخاب کنند و نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام شود تا حقوق مردم و شهرداری تضییع نشود.
 
بر اساس این گزارش، در بخش دیگر این جلسه به بررسی شهرک های غیر مجاز و خانه های خارج از محدوده شهری گفتگو شد و نتیجه برآن شد که برای توقف این مشکل باید کاملا قانونی برخورد شود .
به گزارش بوشهری ها، رییس شورا از همه مدیران ادارات مرتبط با مشکل ساخت های غیر مجاز درخواست کرد که همکاری جدیتری نسبت به جلوگیری و ساماندهی این ساخت و سازها با یکدیگر داشته باشند و از شهردار برازجان و مسکن و شهرسازی خواست سریعا نسبت به مشاور طرح تفضیلی جهت اصلاح حریم و محدوده برازجان اقدام نمایند.
 
 

 

کلیدواژه

شهرداری

شورای شهر

شهرداری برازجان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی