سیاست / شناسه خبر: 62435 / تاریخ انتشار : 1399/8/20 11:37
|
۱۱.۲ هزار هکتار زیر کشت رفت؛

۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر برداشت می‌شود

بوشهریها| رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به روند برداشت گوجه فرنگی از مزارع استان، گفت: حدود ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر برداشت می‌شود.

بوشهری هامحمدتقی منوچهری اظهار داشت: تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل یکی از مهمترین محصولات حوزه کشاورزی استان بوشهر است که بخش مهمی از نیازهای کشور را تأمین می‌کند.

کشت گوجه‌فرنگی در ۸۰۰۰ هکتار از مزارع کرمانشاه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران  و جهان | Mehr News Agency

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل کشور شناخته می‌شود، تصریح کرد: کشت پاییزه گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر در دشتستان و جم انجام شده و طی ماه‌های آبان و آذر برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های دشتستان و جم زیر کشت پاییزه گوجه‌فرنگی خارج از فصل رفته است.

برداشت ۵۲ تن از هر هکتار

وی از کشت زمستانی گوجه‌فرنگی خارج از فصل در ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و اضافه کرد: کشت زمستانه در دشتستان، دشتی، دیر، کنگان و عسلویه انجام می‌شود.

منوچهری ادامه داد: کشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در سطح ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار ۵۲ تن برداشت شود.

وی با پیش‌بینی برداشت حدود ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر خاطرنشان کرد: با برداشت گوجه‌فرنگی انتظار می‌رود قیمت این محصول در بازار کاهش یابد.

کلیدواژه

محمدتقی منوچهری

شهرستان‌های دشتستان

کشت زمستانی گوجه‌فرنگی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی