سیاست / شناسه خبر: 62773 / تاریخ انتشار : 1399/9/23 14:09
|

دخیره ۳۰ درصد از حجم روان‌آب‌های بارندگی اخیر استان بوشهر

بوشهریها| مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه بارندگی هفته گذشته ۲۱۰ میلیون متر مکعب روان‌آب به همراه داشت گفت: در این راستا ۳۰ درصد آب حاصل از بارش باران در سدها و بندهای استان بوشهر

بوشهری ها / استان  ساحلی بوشهر بر اساس موقعیت خاص جغرافیایی از مناطق خشک و کم باران است.

مهار و استفاده از آب‌های سطحی و سیلاب‌ها  مورد توجه ویژه قرار گرفته که در این راستا طرح‌های آبخیزداری و سدسازی برای کنترل روان آب‌ها و سیلاب‌ها اجرا شده است.

در این زمینه 89 پروژه سازه آبخیزداری خاکی، سنگی، سنگی ملاتی اجرا شد که بارش‌های باران هفته گذشته 22 میلیون مترمکعب از حجم سیلاب‌های استان بوشهر را کنترل کرد.

30 درصد از حجم روان‌آب‌های بارندگی اخیر استان بوشهر ذخیره‌ شد

ساخت سد و سدسازی از دیگر راهکارهای راهبردی مهار روان آب‌ها و سیلاب‌ها است که در این راستا 9 پروژه سدسازی با سرمایه‌گذاری 4500  میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به باراش باران در 16 آذرماه در استان بوشهر اظهار داشت: این بارش باران و جاری شدن سیل سبب بروز خسارت به برخی نقاط استان از جمله دشتستان، گناوه و دیلم شد.

علی محمدی با اشاره به 210 میلیون مترمکعب بارش باران در هفته گذشته گفت: 30 درصد از حجم روان آب‌های روان ناشی از بارندگی 16 آذر در  استان بوشهر کنترل و ذخیره‌سازی شد.

وی از ذخیره‌سازی 62 میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری  خبر داد و خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های فصل پاییز تاکنون بیش از 146 میلیون متر مکعب آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره‌سازی شده است.

محمدی با اشاره به میانگین بارش باران در استان بوشهر تصریح کرد: میانگین بارش باران در سال در استان بوشهر 256 میلی‌متر است که تاکنون 55 درصد آن محقق شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه سد رئیسعلی دلواری 1840 مترمکعب در ثانیه روان آبهای بارش باران را کنترل و به مخزن سد هدایت کرد افزود: میزان آب‌های روان در بارش‌ باران هفته قبل در رودخانه‌های میان حوضه‌ای استان بوشهر 740 مترمکعب و ایستگاه حله 3 هزار و 50 مترمکعب در ثانیه بوده است.

محمدی با بیان اینکه بارش باران خساراتی به تاسیسات و زیرساخت‌ها وارد کرد گفت: برای بازسازی این تاسیسات اقدامات لازم و اولیه انجام شده است.

وی کنترل روان آب‌ها توسط سدهای دالکی، تنگ‌ارم و سد آب‌پا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تکمیل سدهای در دست ساخت نقش مهمی در کنترل روان‌آب‌ها دارد.

 

کلیدواژه

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر

استان ساحلی بوشهر

دشتستان، گناوه و دیلم

علی محمدی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی