سیاست / شناسه خبر: 62904 / تاریخ انتشار : 1399/10/15 12:43
|

چه فیلم‌های جدیدی امسال اکران می‌شوند؟

بوشهریها| حجم فیلم‌هایی که تاریخ اکرانشان از سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۱ افتاده همراه با فیلم‌های جدیدی که اکرانشان در این سال است باعث شده است با حجم بزرگ و شاید بی‌سابقه‌ای از فیلم‌های تولیدی در یک سال روب

بوشهری هاکرونا به معنای واقعی کلمه سینما را در سال 2020 در چنگال خود اسیر کرد و نگذاشت که سینما به فروش قابل توجهی برسد. میزان فروش سینماهای آمریکا در سال 2019 میلادی 11 میلیادر و 400 میلیون دلار بود در حالی که تنها در سال 2020، 2 میلیارد و 200 میلیون دلار فروش داشته است.

در این سال چه فیلم‌هایی اکران شدند و البته به چه صورت؟

باتوجه به بسته بودن سینماهای دنیا بیشتر فیلم‌های سینمایی ترجیح دادند که اصلا اکران نکنند. البته در این میان فیلم‌های بسیاری نیز بود که زمان اکرانشان دچار تعویق شد و بنابراین به طور کلی نتوانستند اکران شوند. اما دسته دیگری بودند که ترجیح دادند ضمن آنکه اکران محدودی را در سینماهایی که اجازه فعالیت داشتند یا در سینماماشین‌ها داشته باشند، در بسترهای اینترنتی یا همان VODها نیز اکران را تجربه کنند.

سینما , فیلم , کرونا ,

نمایی از زمانی برای مردن نیست

اینگونه میزان فروش فیلم‌ها به طور چشم‌گیری پایین آمد و باعث شد که دیگر خبری از رقم‌های نجومی سال‌های قبل  نباشد. سینماها ضرر زیادی را متحمل شدند و به جای آن VODها رشد چشمگیری پیدا کردند و اوضاعشان حسابی سکه شد. نتفلیکس، دیزنی پلاس، اچ بی او، آمازون پرایم و ... تا توانستند با استقبال و آغوش باز فیلم‌های سینمایی را در کنار سریال‌های خود جا دادند و اینگونه مردمی که در خانه‌ها مانده‌ بودند را دعوت به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های خود کردند.

سینما , فیلم , کرونا ,

نمایی از پشت صحنه تنت 

بدون شک سرویس‌هایی که خود سازنده این آثار بودند از سود بیشتری برخوردار شدند، مانند نتفلیکس که سال قبل فیلم «مرد ایرلندی» را قبل از همه‌گیری کرونا اکران کرد و امسال نیز فیلم «منک» ساخته دیوید فینچر را. 

فیلم‌هایی مانند، دولیتل، تنت، زن شگفت انگیز 1984، منک، عیجب و غریب، پسران تا همیشه بد، پرندگان شکاری، مرد نامرئی، انیمیشن به پیش، سگ شکاری، آوای وحش و... تنها بخشی از فیلم‌های اکرانی محدود امسال بود زیرا همان‌طور که اشاره شد اکران فیلم‌های بسیاری به سال جدید و حتی به سال‌های بعدی نیز موکول شد. فیلم‌هایی مانند زمانی برای مردن نیست، بیوه سیاه، تل ماسه و... فیلم‌هایی بودند که قرار بود تا حسابی گیشه امسال را تکان دهد اما نشد.

سینما , فیلم , کرونا ,

نمایی از تل ماسه

برگ برنده امسال فیلم تنت ساخته کریستوفر نولان بود که در مجموع 400 میلیون دلار فروش کرد. رقمی که به نظر می‌رسد که اگر سینماها باز بود می‌توانست بدبینانه 800 میلیون دلار فروش داشته باشد.

با این حساب چشم امید سینماداران سرزمین هالیوود به فیلم‌هایی است که بتوانند با بازگشایی گسترده و رسمی در تمام آمریکا رونق را به بازار آنان برگرداند. اما این فیلم‌ها کدام‌اند و تحلیل‌گران سینمایی درباره آن‌ها چه می‌گویند؟

رسانه‌های سینمایی همان‌طور که تا این اواخر به معرفی بهترین‌ فیلم‌های سینمایی سال 2020 می‌پرداختند از این به بعد به معرفی مورد انتظارترین فیلم‌های سال جاری و جدید می‌پردازند.

مجله تایم در فهرستی  39 فیلم‌ را به ترتیب تاریخ اکران آن‌ها منتشر کرده است:

1. Pieces of a Woman 
2. The White Tiger
3. The French Dispatch
4. Malcolm & Marie
5. The Mauritanian
6. The United States vs. Billie Holiday
7. Coming 2 America
8. Boogie 
9. Raya and the Last Dragon
10. The Truffle Hunters
11. The Many Saints of Newark
12. No Time To Die
13. Bios 
14. Last Night in Soho
15. Black Widow
16. Fast and Furious 9
17. Cruella 
18. In the Heights
19. Luca 
20. Blue Bayou
21. Zola 
22. Top Gun Maverick
23. Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
24. Barb and Star Go to Vista Del Mar
25. Space Jam: A New Legacy
26. Deep Water
27. Candyman
28. Dune 
29. The Last Duel
30. The Eternals
31. Mission: Impossible 7
32. Encanto 
33. West Side Story
34. The Matrix 4
35. Babylon 
36. False Positive
37. Ghostbusters: Afterlife
38. Judas and the Black Messiah
39. The Woman in the Window

دیروز نیز ورایتی در فهرست جدید خود 33 عنوان را معرفی کرده است که از میان آنان فیلم‌هایی مانند زمانی برای مردن نیست که قسمت جدیدی از سری جیمز باند است، بیوه سیاه از فیلم‌های مارولی با بازی اسکارلت جوهانسون، تل ماسه فیلم مورد انتظار آخرالزمانی، آخرین دوئل به کارگردانی ریدلی اسکات، قسمت جدید تاپ گان و مأموریت غیرممکن با بازی تام کروز، انیمیشن رایا و آخرین اژدها و ماتریکس 4 که با فهرست بالا اشتراک دارند را به عنوان جدی‌ترین فیلم‌های سال 2021 معرفی کرد.

سینما , فیلم , کرونا ,

اما این فهرست تمام فیلم‌های مهمی که قرار است اکران شود نیست بلکه فیلم‌هایی مانند دنیای ژوراسیک: قلمرو، بتمن، قسمت سوم جانوران شگفت انگیز و... نیز جزو فیلم‌های مهمی است که سال جاری میلادی قرار است اکران شود.

حجم فیلم‌هایی که تاریخ اکرانشان از سال 2020 به سال 2021 افتاده است همراه با فیلم‌های جدیدی که اکرانشان در این سال است باعث شده است با حجم بزرگ و شاید بی‌سابقه‌ای از فیلم‌های تولیدی در یک سال روبرو شویم. 

اما تمام آنچه که در بالا گفته شد تماماً بستگی دارد به اینکه کرونا و پیامدهای آن چه بر سر سینما بیاورند. در سال گذشته که به تازگی پشت سر گذاشته‌ایم نیز وعده‌ها و احتمالات هر روزه برای بهبود اوضاع سینما داده می‌شد اما اتفاق بزرگی رخ نداد. شاید امسال نیز افق چندان روشنی برای بهبود اوضاع خود نداشته باشد. باید دید که امسال حجم فیلم‌های آماده برای اکران کم می‌شود یا با تعطیلی مدام سینماها مشکل دو چندان می‌شود؟!

منبع: تسنیم

کلیدواژه

میزان فروش سینماهای آمریکا در سال 2019

فیلم «مرد ایرلندی»

معرفی بهترین‌ فیلم‌های سینمایی سال 2020

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی