سیاست / شناسه خبر: 62941 / تاریخ انتشار : 1399/10/29 11:36
|

احتمال حمایت اصولگرایان از محسن رضایی چقدر است؟

بوشهری ها / فرارو نوشت: «به تازگی یک چهره اصولگرای دیگر قصد خود برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ را تقریبا قطعی کرده است. هرچندمحسن رضایی فرمانده پیشین سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رسما این را اعلام نکرده اما سخنان اخیرش به خوبی بیانگر این مسئله است که تمایل شدیدی به نامزدی در انتخابات دارد. او از قیام در ۱۴۰۰، تشکیل دولت ایالتی و فراجناحی سخن می‌گوید.

اظهارات اخیر رضایی را اغلب به اعلام تمایل جدی او برای ورود به انتخابات تعبیر کردند، اما ناصر ایمانی فعال اصولگرا در گفتگو با فرارو اظهار کرد: "تا دو سه ماه دیگر از این خبر‌ها درباره آمدن یا نیامدن افراد زیاد به گوش می‌رسد. فکر نمی‌کنم این چیز خاصی باشد و جنبه خبری داشته باشد. به صورت مرتب افراد به صورت تلویحی و قطعی اعلام حضور می‌کنند آقای رضایی هم به صورت تلویحی گفتند که می‌آیند و به صراحت حرفی نزدند."

کارنامه رضایی در ادوار انتخاباتی گذشته چندان درخشان نیست و شاید بر همین اساس اصولگرایانی، چون ایمانی بر این نظر هستند که رضایی این دوره هم امکانی برای موفقیت ندارد. از نظر این گروه، رضایی چهره محبوبی در نظر افکار عمومی نیست. چنانچه ایمانی تاکید کرد: "آقای رضایی زمینه جلب آرا را ندارد و در افکار عمومی از جایگاه خوبی برخوردار نیست."

این تحلیلگر اصولگرا افزود: «باید دید با توجه به تعدد نامزد‌ها در جریان اصولگرایی، چقدر آقای رضایی امکان مطرح شدن دارند. با توجه به فضای مردمی، جایگاه ایشان در افکار عمومی و میزان رایی که ممکن است داشته باشد آیا اصولگرایان ممکن است ایشان را در فهرست نامزد‌های خود محسوب بکنند یا نه! اما در کل، احتمال حمایت اصولگرایان از ایشان خیلی نیست. تصور نمی‌کنم خیلی از اصولگرا‌ها چه سنتی و چه طیف‌های دیگر از ایشان حمایت کنند؛ نه به خاطر شخصیت آقای محسن رضایی بلکه به خاطر قابلیت جلب آرای او و جایگاهش در افکار عمومی؛ بعید است حمایتی از ایشان صورت بگیرد.»

او گفت: «حتما اصولگرایان با تمام کسانی که قصد نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ را دارند از جمله آقای رضایی، صحبت خواهند کرد و برنامه‌های‌شان را می‌گیرند، اما این‌که در گزینش نهایی، آقای رضایی را انتخاب کنند احتمالش خیلی کم است.»

ایمانی گفت: «آقای رضایی در دوره‌های قبل هم که کاندید بودند به نفع کسی کنار نرفتند. تصور نمی‌کنم ایشان این دوره هم، قصدی برای کنار رفتن از انتخابات را داشته باشند، چون صلاحیت خود را بیش از بقیه نامزد‌ها می‌دانند که این هم طبیعی است و خیلی از نامزد‌ها این طور فکر می‌کنند.»

کلیدواژه

محسن رضایی

اصولگرایی

انتخابات

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی