سیاست / شناسه خبر: 63016 / تاریخ انتشار : 1399/12/2 17:46
|

حضور همه سلایق، مشارکت در انتخابات را افزایش می‌دهد

استاندار بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، حضور همه سلایق و جناح‌های سیاسی در انتخابات است.

بوشهری ها / گزارش بوشهری ها و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین رویداد سال ۱۴۰۰ کشور خواهد بود، بیان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات، لوازم مشارکت حداکثری در انتخابات باید فراهم شود.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، حضور همه سلایق و جناح‌های سیاسی در انتخابات است،  بنابراین با این حضور، مشارکت اتفاق خواهد افتاد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه انتخابات پرشور، تضمین کننده امنیت کشور است، افزود: همه باید برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالا تلاش کنیم زیرا این امر در تداوم و استمرار نظام تاثیرگذار خواهد بود.
 

گراوند گفت: همه کمیته‌های ستاد انتخابات استان، از هم اکنون برای تامین نیازمندی‌ها و برطرف کردن کمبود‌های خود برنامه‌ریزی کنند.

او عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونا زیرساخت‌های لازم برای برگزاری روند اجرایی انتخابات به صورت الکترونیک فراهم شده و ستاد انتخابات باید آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات در شرایط شیوع کرونا داشته باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش شعب اخذ رای در انتخابات پیش رو بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شعب اخذ رای در استان افزایش می‌یابد و شعب اخذ رای در مکان‌هایی که امکان تهویه هوا وجود ندارد، جابه‌جا شوند.

او، صیانت از آرا و اجرای دقیق قانون را وظیفه اصلی ستاد انتخابات برشمرد و بر رصد و تحلیل شرایط انتخابات در استان بوشهر به همت ستاد انتخابات تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم در این نشست گفت: در سال ۹۶ برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۸۴۲ صندوق اخذ رای در استان در نظر گرفته شده بود اما برای دوره جدید انتخابات شوراها ۹۲۸ صندوق اخذ رای تعیین شده است که افزایش ۱۰.۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

محمد تقی ایرانی افزود: همچنین در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، ۸۳۶ شعبه اخذ رای در استان داشتیم که برای انتخابات ۱۴۰۰ این تعداد با ۱۶.۶ درصد به ۹۶۱ شعبه اخذ رای افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: در استان بوشهر ۴۳۶ شورای اسلامی شهر و روستا تشکیل می‌شود که شامل ۴۰ شورای شهری با ۲۱۰ کرسی و ۳۹۶ شورای روستایی با ۱۲۸۰ کرسی خواهد بود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه

انتخابات 1400

انتخابات ریاست جمهوری

استاندار بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی