سیاست / شناسه خبر: 63127 / تاریخ انتشار : 1400/1/21 12:25
|

وقتی یک مهمان ۴۵ نفر را کرونایی می‌کند/ ویروس جهش یافته مثل بمب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: حضور یک مهمان از خارج از استان با علائم مختصر، باعث شده است ۴۵ نفر از اطرافیان میزبان به کرونا مبتلا شوند.

به گزارش بوشهری ها سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح امروز عنوان کرد: دیروز بیماری در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر داشتیم که گفت مهمانی از خارج از استان داشته‌اند و با وجود اینکه به او گفته بودند به خانه شان نیاید اما آمده بود و  سرماخوردگی معمولی داشت با آبریزش مختصر بینی به طوری که به نظر نمی‌رسید کرونا داشته باشد، اما ۴۵ نفر را مبتلا کرده است.

 
او با اشاره به افزایش شدید تعداد مبتلایان در روزهای گذشته، تاکید کرد: این آمار نشان می‌دهد که سرعت و ابعاد انتقال بیماری بالا است.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: در شرایط کنونی چیزی به نام سرماخوردگی نداریم. وقتی یک بیماری همه گیر می‌شود همه بیماری‌ها را باید کنار بگذاریم و هر علامتی از اسهال و بدن درد و سردرد و هر مورد غیرعادی را که قبلا نداشتیم به عنوان علامت بیماری بدانیم و خود را جدا کنیم.
 
کشمیری عنوان کرد: در این شرایط نباید کسی را که علامتی از بیماری دارد در خانه راه دهیم و اگر خودمان علامتی داریم نباید در جمع شرکت کنیم، چون مانند بمب منفجر می‌شود.
 
او بیان کرد: در وضعیت کنونی، باید جداسازی صورت گیرد تا بیماری بیش از این منتشر نشود.
 
تشدید محدودیت‌های کرونایی از امروز
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تشدید محدودیت‌های کرونایی از امروز، اعلام کرد: در تمام شهر‌های قرمز فقط اصناف گروه یک که ضروری هستند مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و برخی تعمیرگاه‌ها می‌توانند فعالیت کنند و فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ با همکاری خودشان و نظارت اتاق اصناف، تعزیرات و فرمانداری‌ها تا ۱۰ روز ممنوع است.
 
کشمیری تاکید کرد: توقع ما از مردم همکاری است.
 
از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۸ شهرستان در شرایط قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا هستند.
 
در یک هفته گذشته یعنی از ۱۳ تا ۲۰ فروردین، ۳ هزار و ۵۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شده‌اند بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تعداد مبتلایان در این مدت با افزایش حدود ۱۵ درصدی از ۲۳ هزار و ۹۰۵ نفر به ۲۷ هزار و ۴۵۱ نفر رسید.
 
در این مدت، ۱۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
 
همچنین در حالی که ۱۳ فروردین ۴ شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونایی و ۶ شهرستان در شرایط زرد بودند اکنون شهرستان زرد در استان وجود ندارد، ۸ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان هم در شرایط زرد کرونایی هستند.

کلیدواژه

کرونا

مهمانی کرونا

ویروس جهش یافته کرونا

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی