فرهنگ / شناسه خبر: 63280 / تاریخ انتشار : 1400/2/10 11:47
|

فراخوان نخستین دوره جایزه احمد اقتداری منتشر شد

همزمان با روز ملی خلیج فارس، فراخوان اولین دوره «جایزه احمد اقتداری» برای بزرگداشت این دانشمند برجسته‌ی ملی منتشر شد

بوشهری ها /  همزمان با روز ملی خلیج فارس، فراخوان اولین دوره «جایزه احمد اقتداری» برای بزرگداشت این دانشمند برجسته‌ی ملی منتشر شد. دکتر احمد اقتداری به خاطر مطالعات گسترده و ارزشمندش در حوزه جنوب ایران «پاسبان خلیج فارس» لقب گرفته است.

جایزه احمد اقتداری برای مطالعات خلیج فارس و جنوب ایران، جایزه‌ای علمی و پژوهشی است که به صورت دوسالانه بین‌المللی در شهرستان گراش، مدفن دکتر احمد اقتداری، برگزار می‌شود. موضوعات مورد پذیرش در این جایزه شامل تاریخ، زبانشناسی و مطالعات فرهنگی، و قالب‌های مورد پذیرش نیز شامل کتاب، مقاله علمی و پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری است.

در اولین دوره جایزه احمد اقتداری، آثاری در بازه زمانی پنج سال، از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۱ بررسی می‌شود. آثاری که از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۹ منتشر شده است، باید تا پایان سال ۱۴۰۰، و آثاری که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منتشر می‌شود، باید حداکثر یک ماه بعد از انتشار به دبیرخانه ارسال شود. برنده‌ی اولین دوره جایزه احمد اقتداری ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ معرفی می‌شود و تندیس جایزه همراه با جایزه‌ی ده میلیون تومانی را دریافت می‌کند. برای اطلاع از شیوه و معیارهای داوری و همچنین شیوه‌ی ارسال آثار، فراخوان جایزه را از www.7berkeh.ir/eghtedariprize دریافت کنید.

دکتر محمدصادق رحمانیان، وصی فرهنگی دکتر اقتداری و دبیر این جایزه، درباره‌ی این جایزه گفت: «آقای دکتر اقتداری در طول عمر بابرکتش، گنجینه‌ی ارزشمندی از دانش را درباره‌ی خلیج فارس و جنوب ایران جمع‌آوری کرد، به طوری که می‌توان گفت بخش عمده‌ی دانش ما از این مناطق ریشه در پژوهش‌های ایشان دارد. هم‌اکنون کتابخانه‌ی خلیج فارس در دایره‌المعارف بزرگ اسلامی به نام ایشان مزین است. به همین علت، با همراهی خانواده‌ی ایشان و دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، بهترین راه برای بزرگداشت او را در برگزاری یک جایزه‌ی عملی و پژوهشی دیدیم

دبیرخانه جایزه در موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه واقع در شهرستان گراش استان فارس مستقر است. پژوهشگران و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۳۰۴۲۳۶۰۶۱ تماس بگیرند.

کلیدواژه

احمد اقتداری

خلیج فارس

صادق رحمانیان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی