سیاست / شناسه خبر: 63563 / تاریخ انتشار : 1400/4/2 13:48
|
امام جمعه گناوه:

فضاها و فعالیت‌های قرآنی گناوه تقویت شود

بوشهریها| امام جمعه گناوه گفت: ترویج قرآن و حمایت از کانون‌های قرآنی وظیفه همه ما است و باید فضاهای و مراکز قرآنی غیر فعال در شهرستان گناوه فعال شود.

بوشهری هاحجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر سه شنبه در نشست با رئیس اداره تبلیغات اسلامی، شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان شهرستان گناوه به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) با تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌ها و نیروهای فعال دینی است که در زمینه قرآنی و اسلامی و ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت (ع) با کمترین امکانات، بهترین و بیشترین کارها را انجام می‌دهند.

امام جمعه گناوه افزود: با بهره گیری از ظرفیت‌های تبلیغی و اسلامی و نیروهای بسیار فعال و خوب در شهرستان گناوه باید زمینه توسعه و گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی و دینی هر چه بیشتر در شهرستان فراهم شود.

امام جمعه نباید درب خانه خود را ببندد/ صرف حضور در نمازجمعه شایسته امام  جمعه نیست -

امام جمعه گناوه با اشاره به انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور افزود: ترویج قرآن و حمایت از کانون‌های قرآنی وظیفه همه ما است و باید فضاهای و مراکز قرآنی غیر فعال در شهرستان گناوه فعال شود.

وی ادامه داد: مربیان و قرآن پژوه هایی در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند که اگر امکانات و حمایت از آنها صورت گیرد نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد.

وی یادآور شد: شناسایی روحانیون شهرستان گناوه که در حال فعالیت در سطح کشور هستند و ارتباط بیشتر با آنها می‌تواند به امر تبلیغ و ترویج کمک کند و از توانایی‌های آنها می‌توان برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی کمک گرفت.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: مردم شهرستان گناوه همواره در کارهای فرهنگی و دینی پیشگام هستند و پی کار بوده‌اند و در زمینه کمک به گسترش مراکز دینی و فرهنگی نیز همکاری خواهند کرد.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی زیادی در جامعه با تبلیغات سو دشمنان به وجود آمده است که این آسیب‌ها می‌تواند کانون خانواده‌ها را از هم بپاشد و می‌توان با تشکیل کارگروه‌ها و دعوت از کارشناسان مجرب به خانواده‌ها در این زمینه کمک کرد و با هماهنگی بیشتر تحولی ایجاد کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اقدامات فرهنگی امام رضا (ع) گفت: علیرغم خفقان ایجاد شده توسط حکام در دوران امام رضا (ع) ایشان توانستند تحولی فرهنگی در جامعه ایجاد کنند و جامعه را با شیعه و مکتب اهل بیت (ع) آشنا کردند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی نیز یک انقلاب فرهنگی بود و باید با تلاش فرهنگی به بیانیه گام دوم انقلاب که مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است جامه عمل بپوشانیم.

کلیدواژه

امام جمعه گناوه

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی

شهرستان گناوه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی