سیاست / شناسه خبر: 63591 / تاریخ انتشار : 1400/4/19 13:32
|

پروژه‌های سدسازی و آب‌شیرین‌کن استان بوشهر تکمیل شوند

بوشهریها| نماینده مردم دشتستان در مجلس باتأکید بر تسریع پروژه‌های آبرسانی در استان بوشهر گفت: باید راهکارهای لازم برای تسریع در تکمیل پروژه‌ها از جمله آب‌شیرین‌کن‌ها و سدها تدوین و ارائه شود.

بوشهری هاابراهیم رضایی صبح امروز در بررسی روند اجرا طرح‌های آبرسانی با تأکید بر توجه به تحقق مطالبات مردم در تأمین آب و برق اظهار داشت: افزایش دما و شدت گرما و رطوبت هوا، خاموشی‌های برق و کمبود آب آشامیدنی بر مشکلات مردم افزوده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبرسانی در بخش‌های شیرین‌سازی آب دریا و ساخت سد در استان بوشهر اجرا شده است گفت: 75 درصد آب شرب دشتستان وارداتی است و منابع آن در دیگر استان‌ها قرار دارد که با تسریع در اجرا طرح‌های آبرسانی باید این وضعیت به پایداری برسد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی سد دالکی را یکی از پروژه‌های مهم در دشتستان دانست و تأکید کرد: باید روند اجرا این پروژه تسریع یابد چرا که سد دالکی در تأمین آب شرب و کشاورزی نقش مهم و تأثیرگذاری دارد و می‌تواند وضعیت آب این منطقه را به پایداری برساند.

پروژه‌های سدسازی و آب‌شیرین‌کن استان بوشهر تکمیل شوتد

رضایی وجود بیش از 900 کیلومتر مرز دریایی استان بوشهر با خلیج‌فارس را یک فرصت مهم برای تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی دانست و تأکید کرد: عملیات شیرین‌سازی آب خلیج‌فارس و انتقال آن به مناطق مناطق کویری آغاز شده و این درحالی است که استان بوشهر در کنار خلیج‌فارس با مشکلات تأمین آب دست و پنجه نرم می‌کند.

وی باتأکید بر تسریع پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در بوشهر افزود: اکنون پروژه‌های شیرین‌سازی آب خلیج‌فارس در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که با توجه به مشکلات مردم در شهرها و روستاها باید در تکمیل این پروژه‌ها با حمایت‌های ویژه تسریع شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تسریع در تکمیل سدهای کوچک و بزرگ و پروژه‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان بوشهر افزود: تکمیل این پروژه‌ها ضمن اینکه مشکلات آب شرب و کشاورزی مردم برطرف می‌کند زمینه تقویت سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

رضایی با بیان اینکه هم اینک مردم در روستاها و شهرهای دشتستان در تأمین آب در مشکلات قرار دارند تأکید کرد: باید راهکارهای لازم برای تسریع در تکمیل پروژه‌ها از جمله آب‌شیرین‌کن‌ها و سدها تدوین و ارائه شود تا این پروژه‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی به پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز پرداخت و تصریح کرد: پروژه راه‌آهن بوشهر به کُندی در حال اجرا است که منابع مالی مهمترین مشکل آن است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تقویت منابع مالی پروژه راه‌آهن بوشهر از طریق بخش خصوصی و یا پارس جنوبی را از جمله بررسی‌های در حال انجام دانست و بیان کرد: اقتصاد ساحلی و کرانه‌ای استان بوشهر وابسته به خط ریلی است که روند ساخت آن باید تسریع شود.

رضایی با تأکید بر بهره جستن از ایده، نظر و پیشنهادات نخبگان و افراد صاحب‌نظر برای برون رفت از مشکلات تصریح کرد: پاسخگویی شفاف به برنامه‌ها و طرح‌ها و افزایش خدمات‌رسانی با کیفیت به مردم باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد و در این راستا ارتباط بیشتر با مردم و بررسی مشکلات مناطق در شهرها و روستاها یکی از اولویت‌های نماینده مردم دشتستان در مجلس است.

کلیدواژه

ابراهیم رضایی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی

تسریع پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی