سیاست / شناسه خبر: 63599 / تاریخ انتشار : 1400/4/20 12:41
|
معاون استاندار:

اجرا و تکمیل ۶ سد از افتخارات دولت دوازدهم در استان بوشهر است

بوشهریها| معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: اجرا و تکمیل ۶ سد در مناطق مختلف این استان با وجود مشکلات و تنگناهای مالی از افتخارات دولت دوازدهم به شمار می‌رود.

بوشهری هاروابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از مهرداد ستوده افزود: در سال ۱۳۹۷ نقشه راهی در استانداری بوشهر ترسیم شد تا سه سد نیمه تمام به بهره‌برداری و عملیات اجرایی سه سد نیز آغاز و تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

وی بیان کرد: براین اساس سدهای قیز قلعه، سنا و تنگ ارم که نیمه تمام مانده بود در سال زراعی ۹۸-۱۳۹۷  مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی سد خائیز با حجم ۱۶ میلیون متر مکعب نیز در سال ۱۳۹۷ آغاز و در مدت سه سال تکمیل شد و قرار است فردا ( دوشنبه ۲۱ تیر) با دستور رئیس جمهوری در ارتباط زنده تصویری مورد بهره‌برداری رسمی قرار گیرد.

معاون استاندار بوشهر: مراکز عمومی و خودرو‌های حمل و نقل عمومی ضد عفونی  می‌شوند | فکر شهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر عنوان کرد: ساخت و تکمیل سدی با این حجم و در زمان کوتاه در کشور بی سابقه است، طوریکه در استان‌های همجوار ساخت سدهایی با چنین حجمی ۱۶ سال زمان برده است.

وی ادامه داد: سد خائیز از نوع خاکی است و با ارتفاع ۳۶ متر و طول تاج ۶۱۰ متر، مخزنی به حجم ۱۶ میلیون مترمکعب دارد.

ستوده گفت: این سد از مطالبات مهم و دیرین مردم منطقه تنگستان است و به منظور تامین بخشی از حقابه‌های شبکه آبیاری با یکهزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان و حقابه‌های زیست محیطی، روی رودخانه "اهرم" و در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهرستان تنگستان احداث و تاثیر بسزایی در تامین آب نخلستان‌های اهرم و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی دارد.

وی یادآور شد: همچنین عملیات اجرایی سد اخند در عسلویه و ارغون در دشتستان هر کدام با حجم ۲ میلیون مترمکعب از سال ۹۸ آغاز شد و اگر کرونا و مشکلات آن پیش نیامده بود براساس برنامه‌ریزی انجام شده باید در مدت یکسال احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

ستوده گفت: با این وجود در زمان حاضر سد ارغون آماده بهره‌برداری و سد اخند نیز شهریور ماه امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار اعتبار هزینه شده برای سد خائیز را ۱۷۰ میلیارد تومان و سدهای اخند و ارغون را در مجموع ۲۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

ستوده بیان کرد: با این حساب ۶ سد که در دولت دوازدهم عملیات اجرایی آنها آغاز شد و تکمیل شد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این سدها ضمن حل مشکلات کشاورزان در شهرستان تنگستان، آب مورد نیاز مردم بخش کلمه و بوشکان  و آب بخش‌های کشاورزی و صنعتی منطقه عسلویه تامین می‌شود.

ستوده، با بیان اینکه تکمیل این سدها با پیگیری استاندار بوشهر محقق شد اضافه کرد: هفته گذشته ۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از طرف رئیس جمهوری به ساخت سد خاییز اختصاص و اعتبار تکمیل این سد تامین شد.

کلیدواژه

معاون امور عمرانی استاندار

شهرستان تنگستان

ستوده

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی