سیاست / شناسه خبر: 63601 / تاریخ انتشار : 1400/4/20 12:54
|

۲۷ میلیارد تومان در بخش معدن استان بوشهر سرمایه‏‌گذاری شد

بوشهریها| رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در یک سال اخیر در مجموع ۲۷ میلیارد تومان در بخش معدن این استان سرمایه‌‏گذاری شد.

بوشهری هاسید حسین حسینی روز یکشنبه در نخستین نشست شورای معدن استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ افزود: شمار واحدهای معدنی فعال استان بوشهر در سال ۹۸ در مجموع ۱۴۵ بود که در سال ۹۹ با مجموعه اقدام‎‌هایی که انجام شد شمار واحدهای معدنی فعال بوشهر با رشد ۱۲ درصدی به ۱۶۳ واحد افزایش یافت.

وی بیان کرد: شمار واحدهای معدنی غیرفعال استان بوشهر در سال ۹۸، در مجموع ۹۹ واحد بود که با فعال سازی ۱۸ واحد شمار معدن‏‌های غیرفعال به ۸۱ واحد کاهش یافت.

حسینی ادامه داد: میزان اشتغال بخش معدن استان بوشهر در سال ۹۸ نیز یکهزار و ۲۷۲ نفر بود که در سال گذشته به یکهزار و ۴۵۷ نفر افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت و معدن بوشهر: پتروشیمی دشتستان آلایندگی خطرناک ندارد -  ایرنا

وی گفت: استخراج واقعی معادن استان بوشهر نیز در سال ۹۸، ۱۶ میلیون و ۸۹۴ هزار تن گزارش شد که این میزان در سال ۹۹، بیشتر از ۱۶ میلیون تن است.

حسینی عنوان کرد: برای سال ۹۹ صدور چهار پروانه اکتشاف پیش بینی شده بود که در عملکرد ۶ پروانه صادر و شمار پروانه‏‌های بهره‎‌برداری معادن نیز ۱۰ واحد پیش بینی شد که در عملکرد به ۱۳ واحد رسید.

وی یادآور شد: در سال گذشته احیا و فعال سازی چهار واحد پیش‌‎بینی شده بود که این میزان برای ۱۴ واحد محقق شد و درآمد حقوق دولتی معادن استان بوشهر نیز برای سال ۹۹ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود اما میزان محقق شده با افزایش ۱۰۰درصدی به هفت میلیارد تومان افزایش یافت.

حسینی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۳ تا ۲۷ خرداد امسال ۶۹ واحد معدنی در استان بوشهر به مزایده گذاشته شد این شمار شامل ۵۸ پروانه بهره‌برداری، هشت پروانه کشف و ۲ واحد هم پروانه اکتشاف بود که فراینده مزایده آنها از طریق سامانه ستاد انجام شد.

وی گفت: برای این ۶۹ معدن پنج نفر در مزایده برنده شدند و مابقی نیز امتیاز لازم را نداشتند.

استاندار بوشهر گفت: در حوزه معدن مزایده  شفاف واحدها در سامانه ستاد نشان داد که هجمه‌ها علیه دولت در این بخش بی پایه و اساس بوده است.

عبدالکریم گراوند افزود: همواره نقدهای در جامعه پیرامون سلب مالکیت واحدهای معدنی وجود داشت که برگزاری مزایده آنها نشان داد با وجود نقدهای غیرمصفانه خبر خاصی پیرامون معدن‎‌ها نبوده است.

وی اظهار داشت: این حوزه نیز نشان از مظلومیت دولت داشت و انسان‌‎هایی که دین ندارند به ایجاد شک و شبهه پیرامون واحدهای معدنی دامن ‏زدند زیرا با وجود سه هفته مانده به پایان کار دولت، چنانچه دولت این واحدها را بفروشد نیز چیزی دستگیرش نخواهد شد و درآمد آن به دولت جدید خواهد رسید.

گراوند اظهار داشت: با این وجود عده‌‏ای در این کشور هستند که حتی تا دقیقه‏‌های پایانی کار دولت نیز به تخریب آن بپردازند.

وی  اظهار کرد: شورای معدن استان بوشهر در این چند سال مشکل خاصی نداشته و همه دستگاه‎‏های ذیربط همکاری لازم را با آن شورا داشتند.

کلیدواژه

سید حسین حسینی

شمار واحدهای معدنی فعال استان بوشهر

پروانه اکتشاف

واحدهای معدنی غیرفعال استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی