سیاست / شناسه خبر: 63604 / تاریخ انتشار : 1400/4/25 11:31
|

پیام تبریک رئیس اداره بهزیستی دشتستان به مناسبت هفته بهزیستی

بوشهری ها /رئیس اداره بهزیستی دشتستان طی پیامی هفته بهزیستی را تبریک گفت.

بوشهری ها /رئیس اداره بهزیستی دشتستان ( حمید انصاری)  طی پیامی هفته بهزیستی را تبریک گفت.

به گزارش بوشهری ها متن این پیام را در زیر بخوانید.

عشق ورزیدن به خلق زیبااترین گفتگو با خالق ۲۵ تیرماه هر سال روز بهزیستی نامگذاری شده است سازمانی که مبنای زندگی خانواده نیازمند ایجاد زمینه‌های مناسب برای خودکفایی آنان جلوگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی است
ضمن عرض تبریک این روز خجسته از همه تلاشگران صبور و مهربان عرصه بهزیستی که با مسئولیت پذیری باعث تسکین آلام جامعه هدف می گردند صمیمانه سپاسگزاری می نمایم. خدمتگزاری در سازمان بهزیستی به نوعی عبادت است و به دست آوردن این افتخار برای کارکنان عرصه بهزیستی جای شکرگزاری دارد .

بی شک عمده‌ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه سازمان بهزیستی است، بهزیستی از چندین جهت و وظایف و مسئولیت های سنگینی را بر عهده دارد و از سوی دیگر وظیفه سر و سامان دادن  به وضعیت بسیاری از زنان سرپرست خانوار را دارد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان بهزیستی پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی کیانی بخش در ۲۴ تیرماه سال ۱۳۵۲ و در جهت تحقق مفاد اصول سوم ، بیست و یکم و بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از ادغام ۱۶ سازمان، نهاد و موسسه تشکیل گردیده است.

ارائه خدمات بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای این سازمان با تکیه بر مشارکت های مردمی و همکاری نزدیک سازمان‌های ذی‌ربط در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب‌های اجتماعی و نیز کمک به تامین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های هدف و کم درآمد از اهداف سازمان بهزیستی است. تامین مسکن و ایجاد شغل و توانمندسازی افراد خصوصاً زنان سرپرست خانوار از اهم فعالیت‌های سازمان و خدمات حمایتی آن می‌باشد.

برخی از وظایف سازمان بهزیستی؛ حمایت از خانواده های بی سرپرست و نیازمند، ارائه خدمات مختلف به آنها، ارائه خدمات مختلف به عموم کودکان و نوجوانان و حمایت و نگهداری از کودکان و اطفال بی سرپرست، ساماندهی، حمایت و نگهداری از کودکان کار و خیابانی، ارائه خدمات مختلف به قشر  آسیب دیده اجتماعی و افراد در معرض آسیب، بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار ، حمایت و نگهداری از معلولان شدید ذهنی، جسمی و حرکتی، بیماران روانی و سالمندان، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به معلولان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی، کودک آزاری، آموزش مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی درمان و باز توانی معتادین و بسیاری از فعالیت‌های دیگری که در این مجال نمی گنجد.

حمید انصاری

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

بهزیستی برازجان

هفته بهزیستی

حمید انصاری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی