سیاست / شناسه خبر: 63654 / تاریخ انتشار : 1400/6/9 09:23
|
در آخرین روز از هفته دولت/

افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۷۳ میلیارد تومان در شهرستان دشتستان + تصاویر اختصاصی

بوشهری ها /به گزارش روابط عمومی فرمانداری دشتستان، همزمان با آخرین روز از هفته دولت ۱۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۷۳ میلیارد تومان با حضور استاندار بوشهر و بصورت ویدئو کنفرانس در شهرستان دشتستان افتتاح و

بوشهری ها /به گزارش روابط عمومی فرمانداری دشتستان، همزمان با آخرین روز از هفته دولت ۱۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۷۳ میلیارد تومان با حضور استاندار بوشهر و بصورت ویدئو کنفرانس در شهرستان دشتستان افتتاح و اجرایی شد.

 عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در آئین ویدئو کنفرانسی افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان دشتستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت و بویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح پروژه های خوبی هستیم که نشان دهنده ظرفیت خوب و بالای این شهرستان است.
فتح الله نوروزی فرماندار دشتستان در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بیان داشت: طبق تصمیم ستاد ملی کرونای شهرستان برای رعایت پروتکل ها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی در بخشهای شش گانه شهرستان حضور داشتیم و افتتاح و عملیات اجرایی پروژه ها را آغاز کردیم.
وی با اشاره به انسجام و هماهنگی خوب شهرستان با وجود مشکلات متعدد، بیان داشت: در هفته دولت امسال 120 پروژه با اعتباری بالغ بر 741 میلیارد تومان شامل 80 پروژه افتتاحی با اعتبار 311 میلیارد تومان و 40 پروژه با اعتبار 430 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن در دشتستان آغاز می شود.
نوروزی بیان داشت: امروز با دستور استاندار بوشهر، 15 پروژه عمرانی با اعتبار 273 میلیارد تومان شامل10 پروژه افتتاحی به ارزش 189 میلیارد تومان و 5 پروژه با اعتبار 84 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.
فرماندار دشتستان به تقدیر از 212 کارمند نمونه ادارات شهرستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در این هفته نشستی با گروه های مجازی در راستای بیان دستاوردهای دولت به مردم و میز خدمت در بخش های شش گانه شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
وی به اقدامات خوب و موثر دولت طی سال های اخیر در حوزه شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: بحث سد سازی و منابع آبی پایدار یکی از موضوعات مهم شهرستان بود که در این راستا سد شهدای تنگ ارم و سد ارغون کلمه افتتاح شد.
نوروزی ادامه داد: با توجه به نیاز و ضرورت شهرستان، عملیات اجرایی سد دالکی نیز در سال 98 آغاز شد که در حال حاظر 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و که امید داریم با تخصیص اعتبار شاهد تکمیل این سد باشیم.
نوروزی به طرح تحول کشاورزی بمنظور افزایش بهره وری در شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح تحول کشاورزی با مطالعه 10 هزار هکتار در سطح شهرستان آغاز شد که 2400 هکتار آن در بخش سعدآباد در حال انجام است و بزودی این طرح افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به سازه های آبخیزداری در شهرستان عنوان کرد: در کل شهرستان حدود 315 سازه آبخیزداری ساخته شده که 145 مورد آن مربوط به سال های اخیر است و درراستای تقویت سفره های زیرزمینی میتواند نقش آفرینی کند و تاثیرگذاری لازم و مثبت داشته باشد.
فرماندار دشتستان درخصوص تقویت زیرساخت های حوزه درمان گفت: در سال های اخیر 70 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در راستای تقویت زیرساخت حوزه بهداشت و درمان افتتاح شده است.
وی به اضافه شدن تجهیزات پزشکی و درمانی شهرستان با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: طرح نوسازی خانه های بهداشت نیز طی سال های گذشته در سطح شهرستان انجام گرفته که باید در این راستا برنامهریزی بیشتری داشته باشیم.
فتح الله نوروزی با اشاره به حوزه ورزش عنوان کرد: در سال های گذشته 86 زمین چمن مصنوعی در شهرستان دشتستان افتتاح شده و در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است.
فرماندار دشتستان به سالن های ورزشی و خانه های ورزش روستایی اشاره کرد و گفت: با تقویت این حوزه، سرانه فضای ورزشی در شهرستان از 86/0 به 1/06 ارتقاء یافته است.
وی با بیان اینکه 30 شرکت در مرکز رشد شهرستان در حال فعالیت هستند، افزود: 70 پروژه آموزشی، فرهنگی و پرورشی در قالب 225 کلاس به مساحت 37 هزار متر مربع طی سال های اخیر بمنظور تقویت حوزه آموزش در دشتستان افتتاح شده است.
نوروزی با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن مسکن مددجویان گفت: امسال کمیته امداد با بنیاد مسکن و وزارت کشور در قالب دو تفاهم نامه، 850 واحد مسکونی برای مددجویان شهرستان احداث می کند که 85 واحد افتتاح و 335 واحد عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان آغاز می شود.
فرماندار دشتستان درخصوص سیل 16 آذرماه سال گذشته عنوان کرد: عملیات اجرایی 19 پروژه با اعتبار 30 میلیارد تومان در راستای ایمن سازی واحدهای آسیب دیده آغاز شد.
15 پروژه عمرانی با اعتبار 273 میلیارد تومان که امروز بصورت ویدئو کنفرانسی و بدستور استاندار در شهرستان دشتستان افتتاح شد به شرح ذیل است:
1- افتتاح طرح توسعه سامانه نوین آبیاری( چاه مزرعه ای) با اعتبار 45400 میلیون ریال
2- آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۰۵۳ هکتاری و لوله گذاری خطوط آبیاری نخیلات با اعتبار 540000 میلیون ریال
3- افتتاح ۱۱ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه شرکت توزیع برق با اعتبار 572957 میلیون ریال
4- افتتاح خوابگاه دبیرستان باقرالعلوم خلیفه ای با اعتبار 47365 میلیون ریال
5-افتتاح سالن ورزشی شهدای دانش آموزی شبانکاره با اعتبار 42844 میلیون ریال
6-افتتاح دستگاه ام ار آی بیمارستان شهید گنجی با اعتبار 300000 میلیون ریال در برازجان
7-افتتاح مخزن ذخیره اکسیژن بیمارستان شهید گنجی برازجان با اعتبار 15000 میلیون ریال
8-آغاز عملیات اجرایی ۴ واحد lDR بخش زایمان بیمارستان شهید گنحی برازجان با اعتبار 20000 میلیون ریال
9- افتتاح ایمن سازی و روکش آسفالت محور برازجان-کنارتخته با اعتبار 325000 میلیون ریال
11-افتتاح بهسازی و ایمن سازی ورودی شهر سعدآباد با اعتبار 34000 میلیون ریال
12-افتتاح تقاطع غیر هم سطح آب پخش-سعدآباد با اعتبار 550000 میلیون ریال
13-افتتاح اجرای فیبر نوری پروژه راه اندازی تکنولوژی جدید موبایل به 3G و 4G با اعتبار 90100میلیون ریال
14- آغاز عملیات اجرایی پل جاده سلامت با اعتبار 54000 میلیون ریال
15-آغاز عملیات اجرایی دیوار حایل شهر وحدتیه از محل اعتبارات سیل ۹۹ با اعتبار 100000 میلیون ریال
گفتنی است؛ در حاشیه ی این مراسم از منصور نوذری مدیر جهاد کشاورزی دشتستان به منظور ۳۰ سال تلاش صادقانه در راستای خدمت به مردم، ماریا خویشدوست برازجانی رئیس شبکه بهداشت، محمدعلی تماری رئیس اداره تعاون کار، شهرام جلال پور بیمارستان شهید گنجی و سید حمید سیاسی نژاد رئیس بیمارستان مهر برازجان برای تلاش های بی دریغ در شرایط کرونایی و هفته دولت تقدیر بعمل آمد.

کلیدواژه

هفته دولت

افتتاح پروژه

شهرستان دشتستان

پروژه عمرانی

استاندار بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی