فرهنگ / شناسه خبر: 63658 / تاریخ انتشار : 1400/6/10 09:53
|

تجلیل از صدیقه بحرانی خواننده آوای لالایی مختارنامه

طی آیینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از صدیقه بحرانی خواننده آوای لالایی سریال مختارنامه تجلیل شد.

بوشهری ها /  طی آیینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از صدیقه بحرانی خواننده آوای لالایی سریال مختارنامه تجلیل شد.

به گزارش بوشهری ها به نقل از  روابط عمومی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ، آیین تجلیل از صدیقه بحرانی خواننده آوای لالایی سریال مختارنامه با حضور مدیرکل، معاون هنری و سینمایی، مدیر روابط عمومی، رئیس انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در محل دفتر مدیرکل با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین بیان کرد:  مداحی یک هنر مذهبی است که  به واسطه آن دل، عشق و احساس برانگیخته می شود و از این رهگذر پایه های اعتقادات دینی و باورهای مردم مستحکم  و پیوند معنوی و عاطفی شیعیان باخاندان عصمت و طهارت قوی تر و عمیق تر می گردد.

فاطمه کرمپور در خصوص انتشار خبر کذب درگذشت شروه خوان بوشهری که اخیرا در فضای مجازی منتشر شد عنوان داشت: در روزهای گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد که از درگذشت خواننده تیتراژ پایانی سریال «مختارنامه» روایت کرد و خبر درگذشت خواننده را هم ابتلا به کرونا گزارش کرده بود.

وی گفت: این خبر سراسر کذب است چرا  که خواننده لالایی تیتراژ پایانی سریالمختارنامه "  صدیقه بحرانی" است اما در خبرها حتی خواننده ی تیتراژ پایانی مختارنامه هم به اشتباه  "سهیلا خواجه"  یکی دیگر از شروه خوانان بوشهری معرفی شده بود که می توان گفت در نشر این خبر اساسا شیطنت غیر حرفه ای صورت پذیرفته است.

کرمپور ادامه داد: روحیه دینی صدیقه سادات بحرانی ، باعث شد در انتشار خبر کذب هیچ واکنشی نداشته باشد ولی همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، اطلاعیه ای صادر کرده و این خبر را تکذیب کردیم .

وی افزود: با توجه به انتشار اخبار کذب هم در مورد خواننده لالایی سریال مختارنامه و هم انتشار خبر کذب فوت "سهیلا خواجه"، باید با این نوع رفتارها به طور جدی و قاطع برخورد شود تا بار دیگر شاهد اینگونه اقدامات و شایعه پراکنی ها در فضای مجازی در عرصه فرهنگ و هنر استان بوشهر نباشیم.

کرمپور بیان داشت: هنرمندان نسل فرهنگی و هنری در جامعه هستند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به صورت همه جانبه تمام تلاش خود را در راستای حمایت و پشتیبانی  از هنرمندان استان بوشهر انجام می دهد. 

در ادامه این آیین، "صدیقه بحرانی"  شروه خوان و مداح اهل بیت (ع)  و  خواننده لالایی تیتراژ پایانی سریال پر بازدید مختارنامه  ضمن تقدیر و تشکر از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در راستای همراهی و شفاف سازی موضوع خوانندگی لالایی تیتراژ پایانی سریال پر بازدید مختارنامه  به بیان نکات و مطالبی در خصوص انتشار این اخبار کذب پرداخت اظهار امیدواری کرد تا بار دیگر در عرصه فرهنگ و هنر شاهد اینگونه انتشار اخبار کذب در جامعه نباشیم.

در پایان این آیین با اهدای لوح تقدیر از سمت مدیرکل و لوح تقدیری از سمت رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر به پاس حضور و تلاش هنرمندان صدیقه بحرانی در راستای موسیقی مذهبی و تأثیر نوای لالایی سریال مختار نامه در تیتراژ پایانی، که همواره با صدا و نوای استادانه خود نقش و اثر زنان را در مجموعه موسیقی بوشهر به شایستگی هرچه تمام تر، روایت و اجرا کرد، تقدیر و تشکر شد.

 

کلیدواژه

صدیقه بحرانی

بوشهر

لالایی مختارنامه

تیتراژ مختارنامه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی