سیاست / شناسه خبر: 63669 / تاریخ انتشار : 1400/6/18 17:56
|

2700 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش تعاون و فعالین اقتصادی استان بوشهر

بوشهریها| مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر از پرداخت بیش از 2700 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی ازسوی این بانک به بخش تعاون و سایر بخش های مختلف اقتصادی از محل منابع داخلی بانک در سال گذشته خبر داد

بوشهری ها / سید مجتبی حسینی مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بوشهری ها به مناسبت هفته تعاون ضمن اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون از ابتدای تاسیس تاکنون علاوه بر نقش تاثیر گذار در حوزه پولی و بانکی کشور تلاش نموده تا با اقدامات موثر در رونق‌بخشیدن به حوزه تعاون تاثیر گذاری خود را به اثبات رساند، افزود: این بانک دولتی در حال حاضر با داشتن  11 شعبه و یک باجه در استان بوشهر در حال خدمت‌رسانی به عموم است. همچنین برابر اساسنامه مصوب، بانک توسعه تعاون موظف است 70 درصد از تسهیلات پرداختی را در چرخه فعالیت اقتصادی بخش تعاون قرار داده  و 30 درصد مابقی تسهیلات اعتباری تخصیصی به بخش خصوصی تعلق می گیرد که آمارها  و ارقام عملکردی این بانک حاکی از تحقق این موضوع  می‌باشد.

 حسینی از  ارائه بسته‌های ویژه تسهیلاتی بانک توسعه تعاون به مناسبت ایام هفته تعاون به نام «بسته اعتباری ویژه بخش تعاون» و «طرح رونق تعاون»  به فعالان بخش تعاون استان خبر داد و افزود: «بسته اعتباری ویژه بخش تعاون» بسته‌ای تخصصی ویژه که جامعه هدف آن اتحادیه‌ها و شرکتهای تعاونی در سطح کشور هستند و تعاونگران می‌توانند جهت تأمین مالی خرید و یا جایگزینی اقلام و کالاهای سرمایه‌ای، ماشین آلات و ادوات مورد نیاز در بخشهای تولیدی و خدماتی را از محل تسهیلاتی که بانک توسعه تعاون به آنها اعطا می‌نماید در چارچوب این بسته اقدام نمایند. سقف اعتبار قابل ارائه به مشتریان در این بسته حداکثر معادل 70 درصد بهای تمام شده کالای موردنظر و تا سقف 30 میلیارد ریال است، که با توجه به گردش حساب متقاضیان و مطابق جداول مندرج در سیاست‌های اعتباری این بانک در سال 1400 قابل پرداخت می باشد.  در این طرح تسهیلاتی، امکان عقد قرارداد با استفاده از عقود فروش اقساطی و یا مرابحه برای تمامی شعب بانک فراهم بوده؛ همچنین جهت تسهیل در شرایط باز پرداخت، حداکثر فاصله اقساط معادل سه ماه و حداکثر مدت بازپرداخت 48 ماه در نظر گرفته شده است.

ارتقاء کمی و کیفی سطح خدمات بانک توسعه تعاون در عرصه‌های مختلف

«طرح رونق تعاون» نیز توسط بانک توسعه تعاون با هدف حمایت از گسترش و تقویت بخش تعاون و فعالیت‌های اقتصادی تولیدی و غیر تولیدی بخش تعاون از طریق پرداخت تسهیلات اعتباری به جامعه هدف در قالب سه گروه «تعاونی‌های تولیدی»، «تعاونی‌های غیر تولیدی» و «اعضا و مشتریان تعاونی‌های مصرفی و تولیدی» طراحی و اجرا می‌گردد. بدین ترتیب بانک با توجه به گردش مالی آنها تسهیلات با نرخ ترجیحی و مدت زمان باز پرداخت طولانی‌تر پرداخت می‌نماید.

این مقام مسئول اضافه کرد: تعاونی‌های تولیدی جهت بهره‌مندی از «طرح رونق تعاون»، متناسب با گردش مالی نزد بانک توسعه تعاون می‌توانند از اولویت برخورداری از تسهیلاتی که با نرخ 12 الی 14 درصد و با دوره بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند گردند. به‌منظور پویایی شرایط اخذ تسهیلات، امکان تودیع تضمینات نقدی به میزان 5 و 10 درصد نیز در نظر گرفته شده که در این صورت مشتریان می‌توانند با تودیع تضمینات نقد به میزان مبالغ بیشتر و در زمان کوتاهتری تسهیلات موردنظر را اخذ نمایند.

تعاونی‌های غیر تولیدی (مصرفی و سایر تعاونی‌ها) نیز جهت بهره‌مندی از «طرح رونق تعاون»، می‌توانند بر حسب گردش مالی ایجاد شده از تسهیلات با نرخ 15 الی 17 درصد و با قابلیت باز پرداخت در مدت 6 الی 48 ماه بسته به نوع تسهیلات از طرح مذکور استفاده نمایند.

سومین گروه بهره‌مند از «طرح رونق تعاون» به اعضا و مشتریان تعاونی‌های مصرف و تولید تعلق دارد و در این طرح تعاونی‌ها به‌منظور افزایش قدرت خرید اعضا و مشتریان می‌توانند با گردش مالی نزد بانک توسعه تعاون نسبت به معرفی مشتریان و اعضای خود به بانک، جهت دریافت کارت اعتباری خرید کالا و خدمات از تعاونی یا محل‌های موردنظر تعاونی ها  اقدام کنند.

مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر در پایان  عملکرد این بانک را با توجه به وظایف، ماموریت ها، تعهدات و تکالیف از چند نظر قابل بررسی دانست و اشاره کرد: در بخش تعاون  و کمک به رونق اشتغال استان  در این حوزه مجموعا بیش از 1770 میلیارد ریال در پایان سال 1399 تسهیلات به تعاونگران پرداخت شده است.  همچنین در حوزه  تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری  بانک توسعه تعاون استان  بوشهر تاکنون بالغ بر  731  میلیارد ریال از ابتدای اجرای این  طرح تا پایان سال 1399  تسهیلات پرداخت نموده که این تسهیلات در مناطق مختلف  استان  بیش از   1000 شغل جدید ایجاد نموده است.

وی در مجموع رقم تسهیلات اعطایی ازسوی بانک توسعه تعاون مدیریت شعب استان بوشهر به بخش های مختلف اقتصادی از محل منابع داخلی بانک را در سال گذشته بالغ بر 2700  میلیارد ریال عنوان نمود.  

 

 

 

کلیدواژه

سید مجتبی حسینی

بانک توسعه تعاون

مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر

تعاونی‌های تولیدی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی