جامعه / شناسه خبر: 83 / تاریخ انتشار : 1395/11/24 21:47
|
اسماعیل طاهری نیا

جاده کمربندی دیلم، نیازی ضروری، اما فراموش شده

بوشهری هابا گذر از جاده روستایی دیلم به بنه خاطر می توان جاده ای خاکی را مشاهده کرد که سالهاست به حال خود رها شده و پیشرفتی ندارد این جاده، پروژه کمربندی دیلم است که حدود چهار سال است با یک زیرسازی اولیه درجا میزند و هیچ پیشرفتی ندارد.  وجود جاده کمربندی در کنار هر شهری برای تسهیل در امر ترافیک و کاهش حوادث جاده ای ضروری است و از ورود بی مورد ماشینهای سنگین از جمله تریلرها، ماشینهای یدک کش، کامیونها، اتوبوسها و... به خیابان های شهر جلوگیری کرده و باعث کاهش سر و صدا و جلوگیری از بروز حوادث جاده ای می شود.

با وجود جاده کمربندی می توان مجتمع های تفریحی و بین راهی را راه اندازی کرده و زمینه های اشتغال را فراهم نموده و ایمنی و تردد در ورودی شهر را افزایش داد.

جاده کمربندی علاوه بر کاهش تصادفات، کاهش آلودگی های زیست محیطی، تسهیل در عبور و مرور باعث کم شدن زمان و مسافت مسافرین و رسیدن زودتر و امن تر مسافر و بار به مقصد می شود.

جاده کمربندی دیلم از حدود هشت سال پیش با یک زیرسازی اولیه و ساخت آبنماهایی بتونی برای گذر آبهای روان سطحی آغاز شده و همین طور درجا می زند و متأسفانه با تغییر مدیریت شهر این پروژه همچنان ناتمام به حال خود رها شده است.

توجه مسئولین ارشد شهر به این پروژه به دلیل اینکه شهرستان دیلم در محور مواصلاتی استان بوشهر به استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و استانهای غربی کشور قرار گرفته حائز اهمیت بوده و امید است تا پایان کار این دولت به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

شاید این پروژه هم مثل سایر پروژه های نیمه تمام به دلیل عدم تامین اعتبار لازم یا گران شدن مصالح مورد نیاز از جمله قیر و ماسه و یا مشکلات مربوط به پیمانکار به این صورت رها شده است.

بی شک با بهره برداری از این پروژه می توان شاهد گسترش راهها، کاهش ورود ماشینها ،اشتغالزایی، کاهش آلودگی هوا ، کاهش سروصدای ناشی از ورود خودروهای سنگین به شهر ،کاهش زمان سفرها ،ایمن شدن عبور و مرور خودروهای سبک در شهر ،کاهش بار ترافیکی و کاهش سوانح و حوادث جاده ای بود.

از استاندار، فرماندار و اعضای شورای شهر دیلم می خواهیم این نیاز ضروری و فراموش شده را به جد پیگیری کرده و در اسرع وقت شاهد بهره برداری از آن باشیم.
 
جاده کمربندی دیلم از کنار نمایندگی ایران خودرو در محور گناوه به دیلم آغاز شده و تا ورودی شهر از سمت جاده خوزستان به دیلم در روبروی دانشگاه آزاد اسلامی دیلم ادامه می یابد.

گزارش و عکس از : اسماعیل طاهری نیا

 

کلیدواژه

جاده

جاده کمربندی

دیلم

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی