اقتصاد / شناسه خبر: 85110 / تاریخ انتشار : 1400/11/26 12:58
|

زمینی با دو هوادار؛ پادرمیانی آقای وزیر فعلا نتیجه داد

جرای طرحی از سوی هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس بر روی زمینی که فرهنگیان نیز مدعی مالکیت بر آن هستند؛ می‌رفت تا چالش بزرگی ایجاد کند که یوسف نوری

بوشهری ها / اجرای طرحی از سوی هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس بر روی زمینی که فرهنگیان نیز مدعی مالکیت بر آن هستند؛ می‌رفت تا چالش بزرگی ایجاد کند که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز جمعه ۲۲ بهمن ماه، با علی عسگری، مدیر عامل هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت‌وگو کرده تا فعلاً اجرای هر پروژه‌ای بر این زمین متوقف بماند.

یک زمین با دو خواهان

موضوع مربوط به یک زمین ۲۵ هکتاری در فاز ۲ منطقه عسلویه است؛ که با توجه به موقعیت استراتژیک آن، مورد مناقشه دو شرکت عظیم پتروشیمی یعنی شرکت پتروشیمی خلیج فارس از سویی و شرکت پتروشیمی شیمیایی لاوان متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی دیگر قرار گرفته است. زمینی که فرهنگیان مدعی آن هستند که طی قراردادی در سال‌های گذشته در اختیار شرکت لاوان قرار گرفته است و حالا پتروشیمی خلیج فارس هم مدعی آن شده تا طرح هرمز خود را در آن اجرا کند.

طرح هرمز؛ طرحی عظیم که زمین کافی ندارد

طرح هرمز در حالی با اهداف بلند عملیاتی بر سر زبان‌ها افتاد و اشتغال‌زایی هزاران نفری را وعده داد که از ابتدا با کمبود زمین مواجه بود. آبان ماه سال جاری، سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی خطاب به اوجی وزیر نفت از او خواسته بود با توجه به اینکه کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرده است که امکان واگذاری یک زمین حدوداً ۱۵۰ هکتاری در عسلویه برای طرح هرمز وجود ندارد؛ از لامرد به عنوان جایگزین برای توسعه طرح هرمز استفاده کند.

با روی کار آمدن مدیریت جدید هولدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس به عنوان بزرگترین هولدینگ صنعتی کشور، وی عزم خود را بر توسعه هر چه سریع‌تر طرح هرمز جزم کرده است؛ این در حالی است که طرح هرمز همچنان با مشکل زمین مواجه است. در همین راستا نیز علی عسگری دست روی زمینی گذاشت که فرهنگیان مدت‌هاست مدعی مالکیت بر آن هستند؛ این پرونده همچنان با مقاومت شرکت لاوان مواجه شده و کار به رسیدگی قضائی رسید.

اما در حالی که هنوز رأی نهایی صادر نشده است، اخباری مبنی بر کلنگ‌زنی طرح هرمز متعلق به پتروشیمی خلیج فارس به گوش رسید که علاوه بر پی‌گیری حقوقی از جانب شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان، واکنش برخی فرهنگیان را در فضای رسانه‌ای به دنبال داشت.

وقتی برای یک زمین وزیر پادرمیانی می‌کند

یک منبع آگاه در گفت‌و گو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص وضع زمین مورد مناقشه دو شرکت پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی لاوان گفت: روز جمعه ۲۲ بهمن، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با عبدالعلی علی‌عسگری گفت‌وگویی داشتند که منجر به خودداری از هر گونه اقدام بر روی زمین مذکور تا زمان تعیین تکلیف حقوقی آن شده است.

به این ترتیب کلنگ زنی طرح هرمز در زمین مورد مناقشه، اقدامی که می‌رفت موجب حواشی زیادی شود، فعلاً مدیریت شده است تا فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان ببینند در آینده چه نتیجه‌ای برایشان رقم می‌خورد، چرا که طرح اوره و آمونیاک که توسط شرکت پتروشیمی لاوان برای این زمین تدارک دیده شده است؛ می‌تواند سود سرشاری را برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه داشته باشد/   .|  | مهر 

 

کلیدواژه

هلدینگ خلیج فارس

علی عسکری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی