اقتصاد / شناسه خبر: 96992 / تاریخ انتشار : 1401/3/8 12:45
|

درآمدزایی بوشهر، ۳۱ درصد بیشتر از تعهدش! + جدول

استان بوشهر در سال گذشته 7 هزار و 600 میلیاردتومان برای خزانه کشور درآمدزایی داشته که 31 درصد بیش از تعهدش بوده است.

بوشهری ها استان بوشهر در سال گذشته 7 هزار و 600 میلیاردتومان برای خزانه کشور درآمدزایی داشته که 31 درصد بیش از تعهدش بوده است.

 این ارقام عمدتا شامل مالیات ها می باشد و ارتباطی به درآمد صنایع گسترده نفت، گاز و پتروشیمی در استان ندارد.

برهمین اساس، در لایحه بودجه سال 1400، برای استان بوشهر تامین 5 هزار و 600 میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده بود که 31 درصد بیش از آن جذب شده و به 7 هزار و 600 میلیارد تومان رسید.

در سال گذشته استان بوشهر جایگاه ششم کشور را در درآمدهای وصولی داشته است.

بررسی ها نشان می دهد استان از نظر درآمدهای مالیاتی 32 درصد، گمرکی و جرایم رانندگی هر کدام 10 درصد بیشتر از تعهدش وصولی داشته است.

بوشهر بی بهره از درآمدهایش

قطعا اگر درآمدهای صنایع وابسته به وزارت نفت در استان بوشهر را نیز به این اعداد اضافه کنیم، ارقام این جدول سر به فلک می کشد.

اما شوربختانه بوشهر حکایت انسان تنومند و ثروتمندی است که با وجود ثروت و قدرت، اما توانایی راه رفتن ندارد، چون مال و منالش در دست دیگران است و آنها برایش تصمیم می گیرند، طوری که مثل گداها نگاهش به دست دیگران باشد که آیا چیزی از این ثروت به او می دهند یا نه!

بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد سهم استان از اعتبارات عمرانی بودجه 1400 چیزی در حدود 1800 میلیارد تومان بوده که یک هفتم درآمدزایی اش برای خزانه کشور است.

اما از همین رقم هم کمتر از 40 درصد بودجه استانی محقق شده که بی عدالتی در حق استان های درآمدزایی نظیر بوشهر را نشان می دهد. / خلیج فارس 

 

کلیدواژه

استان بوشهر

درآمدزایی

مالیات

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی