سیاست / شناسه خبر: 129017 / تاریخ انتشار : 1401/11/18 08:44
|

عملکرد 9 ماهه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دشتستان

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دشتستان گفت: در سال جاری بازرسی های ادواری و موردی (ساختمانی ، معدن، نفت و اتباع بیگانه ) ۱۲ درصد انجام شده است. احمد معلم ارایه آموزش های ایمنی و بهداشت در سال جاری را ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود: در خصوص کاهش میزان حوادث ناشی از کار نیز فعالیت ۲۵ درصدی

بوشهری ها /اسماء بوستانی : رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دشتستان گفت: در سال جاری بازرسی های ادواری و موردی (ساختمانی ، معدن، نفت و اتباع بیگانه ) ۱۲ درصد انجام شده است.

احمد معلم ارایه آموزش های ایمنی و بهداشت در سال جاری را ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود: در خصوص کاهش میزان حوادث ناشی از کار نیز فعالیت ۲۵ درصدی صورت گرفته است.

معلم در خصوص حوزه روابط کار مراجع حل اختلاف عنوان کرد: تعدادآراء سازشی به نسبت سال قبل به میزان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد آراء سازشی تا پایان آذرماه سال جاری را ۹۰ دادنامه قطعی اعلام کرد و افزود:  در این حوزه نسبت به سال گذشته رشد ۱۶ درصدی داشته ایم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۱۱ درصدی دادخواست های واصله نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این امر نشان دهنده پایداری اشتغال علی رغم افزایش ۵۷ درصدی  دستمزد توسط شورای عالی کار،  درکارگاه ها است .

معلم در خصوص حوزه بیمه بیکاری بیان کرد: تعداد کل مقرری بگیران سال گذشته  ۵۰۵ نفر و تعداد کل مقرری بگیران در سال جاری ۳۸۱ نفر هستند.

معلم از کاهش متقاضیان دریافت مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد و افزود: با کاهش تعداد مقرری بگیران به اشتغال در واحدهای صنفی، خدماتی و صنعتی پی می بریم.

وی در خصوص تعداد مقرری بگیران به سازمان آموزش فنی و حرفه ای جهت کسب مهارت در رشته های متناسب با بازار کار بیان کرد: در این حوزه با رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو هستیم .

احمد معلم از تشکیل انجمن صنفی کارگران ساختمانی خبر داد و افزود: امسال انجمن صنفی کارگران ساختمانی به منظور ساماندهی کارگران از لحاظ پوشش بیمه ای و تا کنون ۲۱ تشکل کارگری و کارفرمایی د رشهرستان تشکیل شده است.
 
وی افزود: فرصت های ایجاد شده بر اساس تکیه بر تولید دانش بنیان در نه ماهه سال جاری ۲۱۵ نفر است که به نسبت سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته ایم.

وی از تشکیل ۳ تعاونی توسعه روستایی بنیاد علوی در استان خبر داد و بیان کرد: این شرکت تعاونی ها موضوعاتی که مربوط به توسعه روستاها می باشد را پیگیری می کنند.
معلم عنوان کرد: در خصوص تعهد ایجاد اشتغال در سامانه رشد تا کنون تعداد ۴ هزار و ۵۷۵ نفر  درسامانه ثبت نام نموده اند و ۷۲ درصد  تعهد صورت گرفته است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دشتستان اعلام کرد: یک کاریابی به کاریابی های  شهرستان اضافه شده و در حال حاضر پنج کاریابی در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

احمد معلم از تشکیل کانون کارآفرینی در دشتستان خبر داد و افزود: اهداف این کانون منسجم کردن کارآفرینان شهرستان و مشاوره و راهکار به مدیران دستگاه های اجرایی جهت بهبود کارایی در این شهرستان است.

معلم افزود: از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات روستایی عشایری کارفرمایی پرداخت و یک سوم تعهدعملی شده است.

وی ادامه داد: این میزان پرداختی برای ۹۹۴ طرح روستایی و عشایری بوده که نزدیک به هزار و ۵۱۱ نفر جذب کار انجام شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی از فعالیت در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی گفت: شناسایی نخبگان، مبتکران و نوآوران عرصه کار و تولید در قالب برگزاری همایش استانی ۶ نفر شناسایی شده، کمک به اجرای دوره های آموزشی مهارت های زندگی، فرزند پروری و پیشگیری از اعتیاد با محوریت سبک زندگی سالم نیز انجام شده است.

معلم افزود: در ارتباط با مشکلات واحد های تولیدی، صنعتی  در خصوص  علت غیر فعال شدن آنها، این موضوعات درکمیسیون کارگری شهرستان به ریاست فرماندار برگزار می شود و تاکنون دو جلسه در همین خصوص تشکیل شده است.
 
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: به منظور جلوگیری از نفوذ معاندین و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در محیط های کارگری و کارفرمایی در سال جاری تاکنون از ۱۴ واحد تولید ی و صنعتی و خدماتی بازید به عمل آمده و از نزدیک با کارگران و کارفرمایان نشست ها ی تخصصی درجهت تثبیت اشتغال و رونق تولید برگزار شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دشتستان ضمن تبریک ایام دهه فجر ابراز کرد: ایام مبارک و غرور آفرین دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی یاد آور راهبری های انقلابی و حیاتبخش رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی و فداکاری های عظیم ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: اینجانب فرا رسیدن ایام فرخنده و مبارک دهه فجر را به تمامی ملت شریف و شهید پرور ایران تبریک عرض می نمایم.

 

 

 

 

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

اداره کار و تعاون

احمد معلم

دهه فجر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی