سیاست / شناسه خبر: 150032 / تاریخ انتشار : 1402/5/2 13:10
|

افزایش ۸۰ درصدی ترانزیت کالا در بندر دیر با افزایش زیرساخت‌های گمرکی

فرماندار دیر گفت: رفع برخی کمبودها و تامین زیرساخت‌های گمرکی در ۲ سال گذشته ؛ افزایش ۸۰ درصد ترانزیت کالا در این بندر را به دنبال داشته است.

بوشهری ها /یونس باربرز روز دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: یکی از راهبردهای دولت سیزدهم در سیاست خارجی، فعال کردن دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای است؛ بندر دیر از جمله ظرفیت‌هایی است که اگر فعال شود، می‌تواند نقشی پر رنگی در تجارت با همسایگان جنوبی کشور ایفا کند.

وی افزود: بندر دیر با ۱۴۰ کیلومتر فاصله، نزدیک‌ترین بندر به قطر است طوری‌که جابه جایی کالا به این کشور همسایه را در ۱۲ ساعت امکان‌پذیر کرده است؛ این قابلیت می‌تواند بازار پر رونقی برای کالاهای بوشهر در این کشور بسازد.

فرماندار دیر با اشاره به تجهیز گمرک دیر به دستگاه ایکس ری (تونل تصویر برداری) گفت: نبود دستگاه ایکس ری سبب می‌شد تا پس از رسیدن کالاها به بندر الرویس قطر، کانتینرها تخلیه و برای بازرسی به کانتینری دیگر منتقل شوند که موجب کاهش کیفیت کالا می‌شد به همین دلیل نصب این دستگاه بعنوان یکی از خواسته‌های تاجران این بندر با همت دولت سیزدهم محقق شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهایی که با ارتقای امنیت صادرات، بازارهای خارجی را به روی بازرگانان بوشهری می‌گشاید استقرار سگ‌های موادیاب در گمرک بندر دیر بود که به تازگی همراه با نیروهای متخصص انجام شده است.

باربرز گفت: احداث چهار اسلکه رمپ، سه هکتار محوطه سازی و احداث ساختمان قرنطینه موجب شده که مشکل صادرات و ترانزیت کالا در بندر دیر برطرف شود.

وی اضافه کرد: امروز با تقویت زیرساخت‌های گمرکی ۲ مجوز رویه‌های ترانزیت خارجی مبدا و رویه کارنه تیر ( ورودی بین راهی) برای گمرک دیر گرفته شده است.

فرماندار دیر با اشاره به تجربه ترانزیت ۷۰۰ تا ۸۰۰ خودرو در بازی‌های جام جهانی گفت: با توجه به تائید لایحه واردات خودروهای کارکرده از سوی شورای نگهبان، بندر دیر قابلیت واردات این خودروها را دارد.

باربرز دربخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای توسعه و اجرای نهضت ملی مسکن طی ۲ سال گذشته یکصد هکتار زمین به شهرهای دیر، بردستان و آبدان از توابع شهرستان دیر الحاق شده است.

وی یادآور شد: شهرستان دیر از نظر جمعیت در جایگاه نهم استان اما از حیث وسعت سومین شهرستان استان بوشهر به شمار می‌رود؛ به همین دلیل از لحاظ سهم اعتبارات تملک دارایی و ارزش افزوده نهمین شهرستان است.

فرماندار دیر اضافه کرد: عملیات اجرایی ۶۴ واحد مسکونی در این شهرستان در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده که انتظار می‌رود فاز نخست آن در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

باربرز با اشاره به واگذاری زمین برای اجرای پروژه ۲۰۰ واحدی مسکن در این شهرستان گفت: تاکنون دولت۵۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکن این شهرستان سرمایه گذاری کرده است.

وی اختصاص زمین برای احداث شهرک ساحلی را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در شهرستان دیر عنوان کرد.

کلیدواژه

بندر دیر

یونس باربرز

گمرگ ایران

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی