سیاست / شناسه خبر: 150095 / تاریخ انتشار : 1402/5/8 13:05
|

بهره‌برداری از فاز نخست مرکز آموزش صنایع دریایی و شیلاتی کشور در بندر دیر

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: نخستین مرکز آموزش صنایع دریایی و شیلاتی کشور در شهرستان دیر با ۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تعریف شده که فاز نخست آن تا هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بوشهری ها /عبدالمجید دراهکی روز یکشنبه در گفت وگو با اشاره به وجود بزرگترین اسلکه صیادی و نخستین پروژه پرورش ماهی در قفس در شهرستان دیر استان بوشهر اظهار کرد: ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز نخست مرکز آموزش صنایع دریایی و شیلاتی کشور هزینه شده است.

 
وی افزود: فاز نخست این پروژه در زمینی به وسعت یک هزار و ۲۸۰ مترمربع شامل سوله و کارگاه آموزش و سایر فضاهای جانبی در مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث شده است.
 
به گفته دراهکی فاز دوم نخستین مرکز آموزش صنایع دریایی و شیلات کشور در بندر دیر به مساحت یک هزار و ۲۸۰ مترمربع با ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار در مدت ۱۶ ماه اجرایی می‌شود.
 
وی با اشاره به احداث ساختمان مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در جم گفت: این ساختمان با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان هفته دولت سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: برای احداث این ساختمان تاکنون هشت میلیارد تومان هزینه شده و برای بهره برداری و تجهز آن به ۱۷ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
 
وی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز آموزش صنایع دریایی و شیلاتی بندر دیر و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای حوزه نفت، گاز و پتروشیمی جم (هر کدام ۱۵ میلیارد تومان ) اعتبار مصوب شده است.
 
راه‌اندازی مرکز نوآوری ویژه مهارت آموزان در استان بوشهر
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از برگزاری دوره‌های آموزشی در صنایع و محیط واقعی کار خبر داد و اظهار کرد: نخستین مرکز نوآوری ویژه مهارت آموزان این استان هفته دولت امسال با حضور ۱۰ شرکت فناور و نوآور افتتاح می‌شود.
 
دراهکی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز تمام شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری و مرکز رشد می‌توانند برای تجاری سازی ایده‌های خود از تجهیزات، مربی و کارگاه های فنی و حرفه ای استفاده کنند تا بتوانند طرح دانش بنیان خود را تبدیل به محصول قابل ارائه به بازار کنند.
 
وی اضافه کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیزات ساختمان مرکز نوآوری ویژه مهارت‌آموزان هزینه شده و همچنان ۲۵ میلیارد ریال نیز در سال جدید برای تامین تجهیزات این مرکز هزینه می‌شود.
 
سهم بوشهری‌ها کسب چهار عنوان برتر کشوری برای نخستین بار
 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: براساس ارزیابی‌های این سازمان در سال‌جاری این اداره کل موفق شد از هشت گروهی که مورد تجلیل قرار می‌گیرند چهار عنوان برتر کشوری را از آن خود کند.
 
به گفته دراهکی براین اساس استان بوشهر عنوان‌های سفیر مهارت، کارآفرین نمونه حوزه مهارتی، مشاور برتر و مربی برتر را کسب کرد.
 
مهارت آموزی سالانه ۲۲ هزار نفر در استان بوشهر
 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: جامعه هدف آموزشی فنی و حرفه ای در استان بوشهر را ۱۹ گروه شامل سربازان نیروهای مسلح، دانشجویان، دانش آموزان، زنان سرپرست خانوار، روستائیان، عشایر، مددجویان زندان، مراکز ترک اعتیاد، معلولان، بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد.
 
وی یادآور شد: در همین ارتباط سالانه ۲۰ تا ۲۲ هزار نفر در استان بوشهر آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

کلیدواژه

بوشهر

بندر دیر

عبدالمجید دراهکی

سازمان فنی حرفه ای بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی