سیاست / شناسه خبر: 150257 / تاریخ انتشار : 1402/5/22 09:20
|
با برگزاری ۹۶ دوره؛

۱۵۰۰ نفر در شهرستان کنگان مهارت آموزی شدند

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان گفت: در چهار ماهه اول سال جاری با برگزاری ۹۶ دوره مهارتی هزار و ۵۶۶ نفر در بیش از ۶۱ حرفه آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

بوشهری ها / رضا لیراوی دیلمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد آموزشی در کنگان اظهار داشت: مرکز آموزشی فنی و حرفه ای کنگان با ارائه ۲۶۸ هزار و ۵۱۰ نفر ساعت آموزش رتبه نخست استان بوشهر را در اجرای برنامه‌های مهارتی کسب کرده است.

۱۵۰۰ نفر در شهرستان کنگان مهارت آموزی شدند

وی با بیان اینکه توسعه مهارت آموزی در شهرستان کنگان دنبال می‌شود، افزود: به دنبال توسعه مهارت آموزی در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان هستیم که این مهم با همکاری فرمانداری شهرستان با جدیت دنبال می‌شود.

لیراوی دیلمی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه ترویج یابد و فرهنگ مهارت‌آموزی، جایگزین مدرک‌گرایی در بین دانش آموزان و دانشگاهیان استان شود، اضافه کرد: سعادت و سلامت جامعه در دست جوانان است و توانمند سازی جوانان با ارائه آموزش‌های معطوف به بازار کار وظیفه ما است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان از ارائه حرفه‌های مهارتی حصیر بافی، نقاشی روی سفال، دیزان سفره‌های مجالس، رزین، مدیریت ارتباط با مشتری، ایمنی و بهداشت، سرویس و نگهداری خودرو، کمک‌های اولیه، اخلاق حرفه ای، حسابدار عمومی، تکمیلی و حقوق و دستمزد، فن بیان، معرق کار چوب و ساخت زیورآلات چوبی ویژه خواهران در این مرکز خبر داد و گفت: باید در برنامه‌ها و روش‌های آموزشی تغییر ایجاد کرده و با بینشی کارآفرینانه به آموزش‌ها نگاه کنیم و تلاش کنیم مطابق با علم روز و نیاز جامعه، آموزش‌هایی اثر بخش و با کیفیت را به جامعه ارائه کنیم.

لیراوی دیلمی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی جوانان موجب می‌شود تا در ادامه مسیر زندگی بتوانند موفق تر ظاهر شوند و با به دست آوردن شغلی پایدار و تشکیل خانواده به خوشبختی نزدیک‌تر شوند، اظهار کرد: حرفه‌های جوشکاری برق، آرگون، بازرسی جوش، بازرسی مخازن سقف شناور، برقکار صنعتی پروژه، برقکار ساختمان، راه اندازی موتورهای الکتریکی با کنتاکتور، افسر ایمنی در پروژه‌های صنعت نفت و گاز، آتش نشان صنعتی، امداد و کمک‌های اولیه، الزامات مقابله با گاز H2S، لوله کشی گاز خانگی و تجاری، حسابداری مقدماتی، تکمیلی و حقوق و دستمزد، کارآفرینی، فن بیان، اخلاق حرفه ای، مدیریت ارتباط با مشتری، مکانیک خودرو، تعمیرکار برق خودرو، ابزار شناسی و … از جمله حرفه‌های قابل آموزش در بخش برادران مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان است.

وی تصریح کرد: افراد دارای یک یا چند مهارت قطعاً در جامعه بیکار نمی‌مانند و در شرایط حاضر مهارت آموزی می‌تواند یکی از بهترین راه‌های برون رفت از وضعیت موجود در حوزه کسب و کار باشد.

کلیدواژه

فنی و حرفه ای کنگان

کنگان

مهارت‌آموزی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی