سیاست / شناسه خبر: 150337 / تاریخ انتشار : 1402/5/28 11:41
|

توزیع بیش از ۱۴ میلیون دلار کالای ته‌لنجی در شهرستان دیر استان بوشهر

فرماندار شهرستان دیر استان بوشهر گفت: طی چهار ماهه نخست امسال، ۲ هزار و ۱۹ تن انواع کالای ته‌لنجی به ارزش ۱۴ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۷۲۰ دلار بین مردم این شهرستان توزیع شده است.

بوشهری ها /یونس باربرز روز شنبه در گفت‌وگو اظهار کرد: این کالاها شامل انواع لوازم خانگی، ابزارالات، لاستیک خودرو، موادغذایی و پارچه بوده است.

 

---

وی افزود: تامین و توزیع این حجم از کالا سبب تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها شده است.

فرماندار دیر تصریح کرد: در طی چهار ماه اول امسال، توسط صمت و اتاق اصناف ۹۹۵ مورد، جهاد کشاورزی ۵۴۳ مورد و بهداشت و درمان ۲ هزار و ۹۳۵ مورد بازدید از مراکز تولیدی و صنفی، توزیعی، عمده و خرده فروشی‌ و مراکز خدماتی این شهرستان انجام شده است.

باربرز ادامه داد: ۹۰ گشت مشترک نیز توسط صمت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان و اتاق اصناف از سوپرمارکت‌ها و مواد غذایی، میوه‌فروشی‌ها، لوازم یدکی و خانگی و مشاورین املاک انجام شده است.

وی گفت: طی همین مدت ۴۹ پرونده از تخلف این واحدها و مراکز تشکیل و به مراکز ذی ربط معرفی شده است.

فرماندار دیر با اشاره به نصب کد "کیو ار" و آموزش مودیان با برگزاری انواع دوره‌های آموزشی "قانون نظام صنفی"، "قوانین مالیات"، "قوانین تامین اجتماعی" و "مقررات اماکن و قوانین فقهی" گفت: تا به امروز ۳۱ فروشگاه در بخش مرکزی دیر، ۱۴ فروشگاه در بخش بردخون، ۱۷ فروشگاه در بخش آبدان و در مجموع ۶۲ فروشگاه این شهرستان به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند.

باربرز ادامه داد: همچنین تشدید نظارت و بازرسی بر بازار و اجرای گشت مشترک، جذب و توزیع کالاهای تنظیم بازار با نظارت دستگاه‌های مربوطه و نصب کد "کیو ار" بر درب واحدهای صنفی جهت تسهیل نظارت انجام شده است.

وی بیان کرد: نرخ‌گذاری کالاها و خدمات مطابق با نرخ تورم، تشدید نظارت بر بنگاه‌های املاک وقف مصوبه شورای عالی مسکن، ساماندهی و نظارت بر روزبازارها و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از دیگر فعالیت های انجام شده در تنظیم بازار شهرستان دیر بوده است.

فرماندار دیر یادآور شد: همچنین در چهارماهه نخست امسال، ۸۹ تن برنج هندی، ۲۳ تن برنج تایلندی، ۲۴ تن شکر، ۶۵ تن مرغ و ۱۸ تن گوشت قرمز با کمک جهاد کشاورزی و هیات‌های مذهبی در بین مردم این شهرستان توزیع شده است.

کلیدواژه

شهرستان دیر

کالای اساسی

ته لنجی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی