سیاست / شناسه خبر: 150368 / تاریخ انتشار : 1402/5/29 12:50
|

۲۰ روستای شهرستان دیر به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: از ۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دیر این استان ۲۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.

بوشهری ها / علی سملیان روز یکشنبه در جلسه شورای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در فرمانداری شهرستان دیر خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می شود در مدت ۶ ماه آینده زمینه اتصال همه روستاهای برخودار به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.

۲۰ روستای شهرستان دیر به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم سیاست‌های استان محور های مهم سیاست های تکمیل شبکه فیبر نوری FTTH از سوی اپراتورها و شرکت مخابرات منطقه است افزود: با همکاری شهردار ی ها به منظور اعطای مجوز حفاری به اپراتورها به جهت تکمیل پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرستان دیر بخش زیادی از درخواست ها که بیشتر دریافت خدمات ثابت است برطرف می‌شود.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری استان بوشهر گفت: با توجه به ارائه خدمات گسترده از طریق دفاتر پیشخوان روستایی آماده واگذاری مجوز این دفاتر به لحاظ ارائه خدمات مطلوب در روستاها هستیم.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی این اداره کل نیز با اشاره به برنامه های توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح شهرستان افزود: هفته آینده با اعزام تیم پایش منطقه مطاف مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین مسیرهای اشاره شده نیز مجدد تست خواهد شد.

ندا رحیمی با اشاره به استقرار سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی آماده رسیدگی به درخواست‌های مردمی به جهت رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های آنان در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

سرپرست مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به دو مسیر ارتباطی برای شهرستان دیر به دلیل وجود مسیر پشتیبان ، بیان کرد: آماده واگذاری اینترنت به روستاها از طریق ارتباط رادیوئی هستیم.

پویان خواجه ئیان افزود: دسترسی ادارات و سازمانها به فیبر نوری یکی دیگر از اولویت های شرکت مخابرات است که با تامین هزینه آماده اتصال بخشداری ها به فیبرنوری هستیم.

جهانشیر بارگاهی مدیرکل پست استان بوشهر نیز با اشاره به آمادگی به منظور اعطای نمایندگی پستی در سطح روستاها گفت: محدودیتی به لحاظ کد پستی نداریم لذا با همکاری دهیاران اعطای کد پستی به منازل انجام می شود.

سید امین موسوی مدیر ارتباطات زیرساخت استان بوشهر با اشاره به لزوم صیانت از فیبرنوری به عنوان سرمایه ملی در حوزه ارتباطات افزود: هفته قبل یکی از دستگاه های خدمت رسان به دلیل عدم اخذ استعلام نسبت به حفاری اقدام و باعث قطعی فیبرنوری زیرساخت شد برهمین اساس در شورای تامین باید مصوب شود که دستگاه های خدمت رسان قبل از هرگونه حفاری نسبت به اخذ استعلام اقدام کنند.

محمد کرمی معاون شعب پست بانک بوشهر اظهار کرد: نیازمند همکاری فرمانداری به جهت افزایش منابع باجه ها در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان دیر در خصوص مشکلات حوزه ICT در این شهرستان گفت: اقدامات بسیاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه انجام شده ، لذا مشکلاتی وجود دارد که با همکاری قابل حل است.

یونس باربرز با اشاره به ضعف آنتن دهی تلفن همراه در منطقه دریایی مطاف افزود: پوشش جاده ای شهرستان بخصوص در خط ساحلی و میانی با ضعف آنتن دهی مواجه است.

وی با اشاره به ضعف پوشش آنتن دهی در خط ساحلی و روستاهای دمی گز و کناری، درخواست تامین باتری سایت های همراه شد.

کلیدواژه

سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر

شبکه ملی

بندر دیر

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی