سیاست / شناسه خبر: 150543 / تاریخ انتشار : 1402/6/8 13:31
|

افزایش ۲۳ تن تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر

معاون شیلات استان بوشهر از افتتاح طرح پرورش ماهی در هفته دولت خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها ۲۳ تن ماهی پرورشی به ظرفیت تولید این آبزی در استان بوشهر افزوده می‌شود.

بوشهری ها /بیژن ساسانی‌پور در گفت‌وگو در بندر دیر با اشاره به افتتاح مزرعه پرورش ماهی در استخر بتنی شهرستان دیر با  مشارکت نهادهای انقلابی و با بیان اینکه این طرح در 12 کیلومتر بندر دیر اجرا شده است اظهار داشت: ظرفیت تولید ماهی در این پروژه 6 تن است که تا 18 تن افزایش می‌یابد.

وی میزان سرمایه‌گذاری این طرح را 2 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این طرح شامل 4 استخر بتنی با مساحت 100 متر مربع زمینه اشتغال 8 نفر را فراهم کرده است.

معاون شیلات استان بوشهر با اشاره به ظرفیت پرورش آبزیان در استان بوشهر بیان کرد: توسعه‌ اقتصاد دریا محور یکی از اولویت‌های برنامه هفتم توسعه و دولت سیزدهم است که استان بوشهر در این عرصه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

ساسانی‌پور از افتتاح طرح‌های پرورش آبزیان پرداخت و گفت: در هفته امسال 6 طرح با سرمایه‌گذاری 176.5 میلیارد تومان طرح‌های آبزی پروری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزوده شدن حدود 2 هزار تن ماهی پرورشی به ظرفیت تولید این آبزیان را از ویژگی‌های این طرح‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: در هفته دولت ضمن افتتاح 3 طرح پرورش ماهی در دریا، طرح‌های پرورش ماهی در استخر پیش ساخته به ظرفیت 23 تن وارد مدار بهره‌برداری شد.

معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه این طرح‌ها می‌تواند نقش به‌سزایی در توسعه اشتغال در روستاهای نوار ساحلی استان بوشهر داشته باشد گفت: شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر از ظرفیت‌های مهمی در عرصه پرورش ماهی و صید و صیادی دارد.

ساسانی‌پور با بیان اینکه 11 مزرعه پرورش میگو با مساحت 185 هکتار در شهرستان دیر فعال است تصریح کرد: ظرفیت تولید میگو پرورشی در شهرستان دیر در سال گذشته 850 تن بود که امسال افزایش می‌یابد.

وی پرورش ماهی سی‌باس آسیایی در قفس دریایی را از دیگر ظرفیت‌های بندر دیر دانست و خاطرنشان کرد: یک مزرعه 500 تنی با برداشت 125 تن ماهی در سال و 4 مزرعه 500 تنی در حال ساخت از دیگر برنامه‌های شهرستان دیر در این عرصه است.

معاون شیلات استان بوشهر اضافه کرد: در عرصه تکثیر و تولید بچه میگو یک مرکز در شهرستان دیر با ظرفیت تولید 100 میلیون قطعه بچه میگو در سال فعال است.

کلیدواژه

شیلات استان بوشهر

بندر دیر

هفته دولت

مزرعه پرورش ماهی

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی