سیاست / شناسه خبر: 150700 / تاریخ انتشار : 1402/7/4 13:20
|

فرماندار دیلم: پیشگیری از خودکشی نیازمند به آسیب‌شناسی است

فرماندار دیلم گفت: آسیب شناسی، راهبردی جهت پیشگیری از معضل خودکشی است که با محوریت اجرای برنامه‌های آموزشی توسط کارشناسان روان شناسی می تواند زمینه ساز کاهش این گناه کبیره شود.

بوشهری ها /محمد اسدی روز سه شنبه در جلسه بررسی و پیشگیری از خودکشی اظهار کرد: باید آموزش‌های لازم به صورت هدفمند و مدون برای خانواده‌ها جهت پیشگیری از اقدام به خودکشی در جامعه صورت پذیرد.

فرماندار دیلم: پیشگیری از خودکشی نیازمند به آسیب‌شناسی است

وی گفت: عمل خودکشی از عادات ناپسند در اسلام بوده که متاسفانه برخی افراد دست به چنین عمل نادرستی می‌زنند.

فرماندار دیلم تصریح کرد: تغییر سبک زندگی در اکثر خانواده ها و نفوذ فرهنگ غرب در جامعه و بروز آسیب های اجتماعی، زمینه ساز اقدام به خودکشی در میان افراد شده است.

افزود: با توجه به اینکه پیشگیری از خودکشی یک مسئله عمده در حوزه سلامت و فراتر از آن است، برنامه اجرایی پیشگیری از این پدیده مذموم باید هدفمند و برنامه ریزی شده چند بخشی باشد.

وی بیان کرد: ایجاد نشاط و امید، آموزش مهارت‌های زندگی، بررسی روان‌شناسی رفتارها و شناسایی آسیب‌های اجتماعی از جمله راهکارهای کاهش معضل خودکشی در جامعه بشمار می‌آید که از سوی کارشناسان مربوطه باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: آمارها نشان می‌دهد در شهرستان دیلم طی ۵ سال گذشته، افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند اغلب بین گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال بوده‌اند.

هادی جوانبخت افزود: اختلافات و عدم تعامل بین خانواده و فرزند، اعتیاد و مجموع آسیب های اجتماعی که دامن گیر نوجوان و جوان خانواده می‌شود و فرزند به مرز ناامیدی می‌رسد، به صورت تدریجی، باعث پرورش فکر خودکشی در ذهن قربانی می‌شود.

وی اضافه کرد: در طول سال موارد متعددی از سوی کارشناسان در حوزه بهداشت و درمان، شناسایی شده و با آموزش و پیگیری از اقدام خودکشی آنها جلوگیری می‌شود.

کلیدواژه

آسیب شناسی

خودکشی در کودکان، نوجوانان

دیلم و گناوه

بوشهر

روان شناسی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی