سیاست / شناسه خبر: 171215 / تاریخ انتشار : 1402/10/2 10:17
|

تصویب ایجاد مرکز تجارت ایران با قطر با مسئولیت بوشهر

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان بوشهر از تصویب ایجاد مرکز تجارت ایران با قطر در دوحه با مسئولیت بوشهر در کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور خبر داد .

بوشهری ها /مهرداد ابراهیمی روز شنبه در گفت‌وگو اظهار کرد: در دیدار با سفیر ایران در قطر ایجاد یک مرکز تجاری ایرانی در آن کشور برای ایجاد فرصت بیشتر برای تجار کشور مورد تصویب قرار گرفته است که پیشنهاد استان واگذاری این مسئولیت به بوشهر بود.

وی افزود: استان بوشهر و بندر دیر نزدیکترین نقطه به کشور قطر هستند و هم اکنون تمامی صادرات ایران به قطر از بنادر استان و به طور ویژه بندر دیر انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان بوشهر تصریح کرد: با پیگیری های که در استان انجام شد، موضوع در کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر که با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده بین دو کشور تشکیل شده مطرح و مورد تصویب قرار گرفت و به زودی این مرکز با مسئولیت استان بوشهر در دوحه راه‌اندازی می شود.

ابراهیمی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی ، دفتر حقوقی ، دفتر بازاریابی و خانه تجار از مهمترین کارکرد ها و وظایف این مرکز به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان بوشهر به عنوان نماینده استان جهت راه اندازی مرکز تجاری ایران در دوحه معرفی شده و در دیدار با سفیر ایران در قطر و رایزن اقتصادی ایران در این کشور موضوعات مختلف از جمله راهکارهای توسعه روابط اقتصادی استان و قطر و همچنین مرکز تجاری ایران در این کشور با مسئولیت بوشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان بوشهر یادآور شد: مرکز تجاری ایران در قطر با مسئولیت بوشهر یک گام بسیار خوب در توسعه روابط اقتصادی این استان با کشور قطر محسوب می‌شود.

کلیدواژه

تجارت خارجی

دوحه

ایران

قطر

استان بوشهر

مهرداد ابراهیمی

شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی