سیاست / شناسه خبر: 171232 / تاریخ انتشار : 1402/10/9 14:20
|

ساخت ۱۰۰۰ نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر آغاز شد

ساخت یک هزار نیروگاه برق خورشیدی ۵ کیلوواتی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان در استان بوشهر آغاز شد

بوشهری ها /رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در آیین افتتاح ۶۵ نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر و آغاز ساخت یک هزار نیروگاه در دهکده قرآنی چارک شهرستان دشتی با اشاره به اینکه آوازه قرآنی این روستا جهانی است، اظهار کرد: دهکده قرآنی چارک نقش مهم خود در عرصه قرائت و حفظ قرآن در کشور و جهان به نمایش گذاشته که مایه عزت و افتخار است.

 

سردار محمد زهرایی یکی از مسئولیت‌ های مهم قاریان قرآن را تفسیر آن دانست و اعلام کرد: وقتی انسان به مرتبه‌ای بالا و ظرفیت ویژه‌ای دست می‌یابد بار مسئولیت آن سنگین‌تر می‌شود و از این نظر یکی از مأموریت‌های مهم قاریان و حافظان قرآن کریم در روستای چارک توجه به تفسیر آیات الهی است.

وی بر توجه به مطالبات مردم روستای چارک تاکید کرد و افزود: برای تحقق درخواست‌ های مردم این دهکده قرآنی، تشکیل قرارگاه و گروه جهادی قرآنی و وصل شدن به دیگر گروه‌های جهادی یک ضرورت است.

رئیس بسیج سازندگی کشور حل مشکل تامین آب روستا‌ها را یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی دانست و اضافه کرد: تامین آب پایدار روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور بر اساس برنامه زمان‌بندی در دستور کار قرار دارد و حل مشکل آب شرب روستای چارک دشتی نیز مورد توجه ویژه است.

وی اجرای طرح‌های اشتغال‌ زایی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و آسفالت جاده بین مزارع را از دیگر از مأموریت‌های بسیج سازندگی کشور عنوان کرد.

سردار زهرایی در ادامه بر تدوین طرح مدت‌دار برای اجرا برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در زمینه آب، بهداشت، مسکن، اشتغال و طرح‌های فرهنگی در روستای چارک دشتی تاکید کرد و افزود: باید سطح خدمات‌رسانی به روستای چارک به‌عنوان پایگاه قرآنی ایران افزایش یابد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر نیز از افتتاح ۶۵ نیروگاه برق خورشیدی همزمان در روستا‌های استان خبر داد و عنوان کرد: ظرفیت تولید برق این نیروگاه‌ها ۵ کیلو وات ساعت است که برای راه‌اندازی هر واحد نیروگاه خورشیدی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره پرداخت شده است.

سرهنگ پاسدار خلیل رفعتی از آغاز ساخت یک‌ هزار نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت هر کدام ۵ کیلو وات در استان بوشهر خبر داد و افزود: برای خرید تجهیزات و نصب نیروگاه‌های خورشیدی ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه پرداخت می‌شود.

وی اقساط پرداخت این تسهیلات را ۶ ساله دانست و عنوان کرد: این نیروگاه‌های برق خورشیدی که به‌عنوان تولید انرژی پاک محسوب می‌شود ضمن اینکه هزینه نگهداری آن بسیار پایین است، تولیدات برق آن از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به‌صورت تضمینی با قرارداد ۲۰ ساله خریداری می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر اضافه کرد: پس از راه‌اندازی این نیروگاه‌های کوچک، تولیدات آن با ایجاد کنتور خروجی به شبکه برق سراسری متصل می‌شود.

کلیدواژه

نیروگاه خورشیدی

نیروگاه خورشیدی استان بوشهر

بوشهری ها

سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر

بوشهر

دشتی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی