اقتصاد / شناسه خبر: 171327 / تاریخ انتشار : 1402/12/4 13:50
|

ماجرای اتومبیل‌هایی که چندباره آگهی می‌شوند و مشتری ندارند

بوشهری ها / یک کارشناس حوزه خودرو با بیان این قیمت خودرو یک تا دو درصد کاهش داشته و بازار به دلیل برگزاری انتخابات راکد و بدون هیجان است، گفت: ممکن است بعد از اتمام انتخابات مجلس، قیمت‌ها برخی نوسانات قیمتی را تجربه کنند.

فیروز نادری، کارشناس حوزه خودرو در خصوص وضعیت کنونی بازار خودرو به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: افت قیمت چندانی وجود نداشته و شاید یک تا دو درصد کاهش داشته باشیم. بازار ایستاده و راکد بوده و قیمت‌ها هم همان قیمت‌های سابق است؛البته  یک مکث و توقف در بازار خودرو وجود دارد که به‌خاطر انتخابات است و معامله‌گران منتظر برگزاری و اتمام انتخابات هستند.

وی افزود: بعید می‌دانم وضعیت فعلی تا پایان سال ثابت بماند، به‌ نظرم انتخابات که تمام شود احتمالا مجدد یک هجمه‌ای در بازار خودرو ایجاد شود، چون شب عید است و تقاضا زیاد است.

نادری معتقد است که بعد از انتخابات قیمت خودرو ۵ درصد افزایش یابد و این وضعیت ماندگار و باثبات نیست. 

وی ادامه داد: از طرفی خودروسازان مخصوصا مونتاژکاران هیچ تبعیتی از دولت و هیچ ارگانی نمی‌کنند و معلوم نیست شورای رقابت کجا است و چرا نظارت نمی‌کند.

نادری گفت: یکی از خودروسازان مونتاژی خودرو فاکتور نمی‌کند و یک‌سری حواله‌ فروخته و پول گرفته است، اما به وعده‌اش عمل نمی‌کند و تحویل را به سال بعد موکول کرده است. این شرکت خودمختار شده و مشخص نیست که چرا شورای رقابت و دولت ورود و دخالت نمی‌کنند.

این فعال بازار خودرو گفت: ایران‌خودرو و سایپا هم خیلی به‌ندرت و آرام خودرو فاکتور می‌کنند و وضعیت بازار خودرو در حال حاضر خیلی بد است.

کلیدواژه

خودرو

فیروز نادری

اتومبیل

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی