سیاست / شناسه خبر: 171368 / تاریخ انتشار : 1402/12/26 11:25
|

حضور نخبه بوشهری در اولین کنفرانس جهانی جوانان

بوشهری ها /حیدر کاشف: برای نخستین بار سه جوان ایرانی در اولین کنفرانس جهانی جوانان شرکت کردند. این کنفرانس با محوریت «استفاده از داده و فناوری برای اهداف توسعه پایدار» در روزهای پایانی ماه فوریه سال جاری میلادی ...

بوشهری ها /حیدر کاشف: برای نخستین بار سه جوان ایرانی در اولین کنفرانس جهانی جوانان شرکت کردند. این کنفرانس با محوریت «استفاده از داده و فناوری برای اهداف توسعه پایدار» در روزهای پایانی ماه فوریه سال جاری میلادی در کشور مصر با حضور جوانان برگزیده بیش از 100 کشور از جمله دانشجویان ایرانی در سالن کنفرانس هتل کسپرینس کیرسیز پارکلاند شرم الشیخ گشایش یافت.

 
این گردهمایی  با حضور متخصصان جوان برگزیده از سراسر دنیا، نمایندگان دولت‌ها، سازمان‌های جامعه مدنی و سازمان‌های بین‌المللی در پی تلاش و ارائه بهترین نظرات و طرح های نوآورانه برای برجسته کردن پتانسیل جدید داده ها و فناوری در دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) به مدت یک هفته به میزبانی کشور مصر برگزار شد.
 
این رویداد جهانی شامل بحث‌های میزگردی، کارگاه‌های آموزشی، جلسات شبکه‌سازی، نمایشی از نوآوری‌ها و سخنرانی‌های کلیدی توسط چهره‌های تاثیرگذار در پایداری، فناوری و توسعه جهانی با هدف افزایش تجزیه و تحلیل داده‌ها، استقرار فناوری و همکاری است.
 
در این کنفرانس جهانی جوانان، برای اولین بار با حضور سه جوان از دانشجویان برگزیده ایرانی و بیش از 100 جوان از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند. 
 
«یوسف صابر» جوان بوشهری که دانشجوی دکتری روابط بین الملل از دانشگاه تهران است به عنوان سرگروه تیم ایرانی به همراه دو نفر از دانشجویان ایرانی منتخب جوان کشورمان در رشته های روابط بین الملل و مدیریت رسانه با آثار پژوهشی خود در اولین کنفرانس جهانی جوانان حضور فعال داشتند.
---
 
صابر در گفتگو با خبرنگار بوشهری ها گفت:« این برای نخستین بار است که با توجه به مشکلات روادید و روابط دوکشور ایران و مصر، گروهی از جوانان ایرانی در چنین گردهمایی شرکت می‌کنند.»
 
وی درباره لزوم تغییر نگاه به جوانان گفت:« با توجه به تجربه این چندسال فعالیت های بین المللی که داشته ام و تجربه جلسات مشترک با جوانان دیگر کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه، اهمیت و بها دادن واقعی، شفاف به جوانان به دور از تعصب های جناحی دولت ها برای پرورش نیروهای قوی انسانی در تمامی زمینه های موردنیاز کشور است.». 
 
صابر افزود:«این امر به خودی خود می‌تواند از مهاجرت نخبگان و استعدادهای فکری کشور جلوگیری کند. متاسفانه در دولت های مختلف شاهد تقسیم بندی حمایت های کاملاً انحصاری برای برخی افراد در زمینه جوانان بودیم که امکان فعالیت و بروز توانمندی تمامی جوانان کشور را غیر ممکن کرده است و بسیاری را حتی به انزوا کشیده و مجبور به مهاجرت نموده است.»
 
این جوان نخبه بوشهری ادامه داد:« یکی از ایرادات سیاست های دولت در‌ چند دهه اخیر در حوزه جوانان، عدم شناخت از استعدادهای سیاسی و اجتماعی است چرا که صرفا به دنبال شعار و نمایش های تبلیغاتی هستند.»  
 
یوسف صابر تصویب قوانین الزام آور برای بکارگیری نخبگان جوان، استفاده واقعی و غیر نمادین از مشاورین جوان، ثبت بانک اطلاعاتی از نخبگان جوان در حوزه های مختلف و توجه و اهتمام ویژه به پرورش نیروهای جوان در حوزه دیپلماسی و روابط بین الملل را راهکار برجسته سازی نقش جوانان در آینده ایران دانست.
 
گفتنی است از جمله  اهداف این کنفرانس، برجسته کردن اهمیت فناوری و داده در مقابله با چالش‌های جهانی، ترویج گفت‌وگو بین رهبران نوظهور و ایجاد شبکه‌های همکاری برای طرح‌های SDG با رویکردهای روابط بین الملل و تعاملات جهانی است.
 
 
گروه جوانان ایرانی در پایان سفر با حضور در دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره و دیدار با رئیس دفتر نمایندگی آقای سلطانی فرد، گزارشی از کنفرانس و برنامه های پیرامونی کنفرانس ارائه کردند.
 
رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران نیز با قدردانی از حضور جوانان منتخب ایرانی در این کنفرانس جهانی، بر ضرورت حضور شایسته و موثر افراد متخصص و فعالان عرصه های مختلف جهت معرفی هرچه بهتر قابلیت ها و توانمندهای علمی و فناوری کشورمان در نشست های بین المللی بویژه در حوزه اجتماعی و صنعت گردشگری تاکید کرد.
 

کلیدواژه

بوشهر

کنفرانس جهانی جونان

حیدر کاشف

بوشهری ها

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی