سیاست / شناسه خبر: 181384 / تاریخ انتشار : 1403/1/24 16:32
|
امام جمعه دیر

دغدغه‌های نیروهای شاغل در پارس شمالی رفع شود/طرح حجاب و عفاف درست اجرا شود

امام جمعه دیر گفت: دغدغه‌های مردم و نیروهای مشغول در پارس شمالی باید مورد توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

بوشهری ها / امام جمعه دیر گفت: دغدغه‌های مردم و نیروهای مشغول در پارس شمالی باید مورد توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.


حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیر با اشاره به مطرح شدن نگرانی‌هایی در خصوص تعدیل و جابه‌جایی نیروهای پارس شمالی، گفت: نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری این موضوع پیگیری کردند و ظاهراً گفتند که اقدامی صورت نگرفته و این موضوع منتفی شده است. دغدغه‌های مردم و نیروهای مشغول در پارس شمالی باید مورد توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه ناشی از استیصال آنها است، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ نفر از بستگان اسماعیل هنیه در جریان جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند؛ یکی از عوامل پایداری مردم غزه این است که رهبرانشان در کنار آنها هستند و خون رهبران و فرزندان آنها کنار مردم غزه به زمین ریخته می‌شود.

حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسؤولان و سفرای کشورهای اسلامی با انتقاد از مسئولان برخی کشورهای اسلامی، ابراز کرد: کشورهای اسلامی باید روابط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

خطیب نماز جمعه دیر، با بیان اینکه نظام اسلامی در صدد نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اظهار داشت: همه مردم و دستگاه‌ها در مقابله با هنجارشکنی‌ها و منکرات وظیفه دارند.

امام جمعه دیر افزود: تظاهر به روزه خواری جرم است که در قانون و شرع مقدس هم آمده است یا در رابطه با کشف حجاب نمی‌شود از کنار آنها بی‌تفاوت گذشت.

وی با تاکید بر اینکه بحث به زور دیندار کردن افراد و بحث مبارزه و مقابله با هنجارشکنی‌ها و هنجارشکنان دو موضوع جدا از هم است، گفت: مسئولان و مردم و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به وظایف خود عمل کنند.

حسینی ادامه داد: در آموزه‌های دینی برای یک مسلمان در مقابل اقدام دیگران سه وظیفه ارشاد جاهل، آگاه کردن غافل و نهی از منکر تعیین شده است که اگر این وظایف را درست انجام دهیم خیلی از مشکلات حل می‌شود.

خطیب نمازجمعه دیر خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، معروف‌ها به منکر و منکرات به معروف تبدیل می‌شود؛ بنابراین همه وظیفه داریم به این واجب الهی عمل کنیم.

وی با اشاره به اطلاعیه فراجا مبنی بر اجرای طرح عفاف و حجاب از ابتدای هفته پیش رو، گفت: انتظار می‌رفت در ماه رمضان که این روزه خواری‌ها و کشف حجاب‌هایی که بود این طرح اجرا می‌شد الان که وضعیت به اینجا رسیده کار سخت شده است.

طرح حجاب و عفاف درست اجرا شود

وی افزود: ما ضمن حمایت از اقدام صحیح و قانونی فراجا در دفاع از ارزش‌ها و در مقابله با ناهنجاری‌ها، توصیه داریم سعی کنند درست عمل کنند و بهانه دست کسی ندهند، ولی اصل مطلب که وظیفه است همه باید به وظیفه خود عمل کنند و مردم هم وظیفه دارند از نیروهایی که در دفاع از ارزش‌ها اقدام می‌کنند، حمایت کنند.

کلیدواژه

امام جمعه دیر

پارس شمالی

طرح حجاب و عفاف

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی