گناوه / شناسه خبر: 86011 / تاریخ انتشار : 1401/1/16 08:33
|

تدارک برنامه‌های ماه رمضان در بیش از ۷۰ مکان مقدس شهرستان گناوه

بوشهریها| رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه گفت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بیش از ۷۰ مکان مقدس در شهرستان گناوه برگزار می‌شود

بوشهری ها /

تدارک برنامه‌های ماه رمضان در بیش از ۷۰ مکان مقدس شهرستان گناوه

عبدالحمید شیخی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال با توجه به فروکش کردن شیوع ویروس کرونا برنامه‌های متنوعی فرهنگی و مذهبی از سوی هیأت‌های مذهبی، گروه‌های مجازی، پایگاه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و عاشقان و شیفتگان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) با هدف تقویت فضای معنوی و بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان آماده و اجرای آن آغاز شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه افزود: پیش از آغاز ماه ضیافت الهی آئین‌های آماده سازی و غبارروبی مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌ها برای ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان انجام گرفت و این امکان‌های مقدس برای ماه مهمانی خدا آماده شدند.

وی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان امسال در بیش از ۷۰ مکان مقدس در شهر و روستا شهرستان گناوه برنامه‌های متنوع مقابله قرآن، ادعیه ویژه ماه مبارک رمضان و نماز جماعت در سه نوبت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای مسابقات فرهنگی –مذهبی همراه با جوایز، برگزاری زیارت آل یاسین، دعای سمات، دعای توسل و سخنرانی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این ایام است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه گفت: برنامه جز خوانی و ختم گروهی قرآن کریم در گروه‌های مجازی و همچنین به صورت حضوری با آغاز ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان آغاز شده است.

شیخی اضافه کرد: مناجات شبانه با فرازهایی از دعای ابو حمزه ثمالی در گلزار مطهر شهدا گناوه برای این ایام تدارک دیده شده است که از پنجم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه زلال احکام و شرح و توضیح احکام روزه و روزه داری، اذان و قرآن و تفسیر آیات نورانی قرآن از دیگر برنامه‌های در ماه مبارک است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه بیان کرد: سفره کریمانه در نیمه ماه مبارک رمضان به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و کمک به نیازمندان، برپایی مواکب، برگزاری عزاداری و شب زنده داری در لیالی قدر و برپایی دسته‌های عزاداری روز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در سطح شهر از جمله دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در ماه ضیافت الهی امسال است.

وی یادآور شد: کمک‌های مومنانه، توزیع بسته‌های معیشتی، طبخ غذا متبرک و دستگیری از نیازمندان توسط هیأت‌های مذهبی، خیرین و گروه‌های خودجوش مردمی بین محرومان و نیازمندان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

کلیدواژه

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی

شهرستان گناوه

شیوع ویروس کرونا

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی